Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 21 kwietnia 2009, 11:16

autor: Hed

31 gier na japońskiej konferencji Microsoftu

Microsoft zorganizował konferencję przedstawiającą sytuację firmy w Japonii, prezentując jednocześnie 31 tytułów, które wkrótce pokażą się na tym rynku. Chociaż wśród nich nie ma właściwie niespodzianek ani tytułów tak naprawdę nowych, to warto zobaczyć, jak specyficzne preferencje mają japońscy gracze. Na spotkaniu potwierdzono znaną już informację, że w Japonii sprzedano milion Xboksów 360.

Microsoft zorganizował konferencję przedstawiającą sytuację firmy w Japonii, prezentując jednocześnie 31 tytułów, które wkrótce pokażą się na tym rynku. Chociaż wśród nich nie ma właściwie niespodzianek ani tytułów tak naprawdę nowych, to warto zobaczyć, jak specyficzne preferencje mają japońscy gracze. Na spotkaniu potwierdzono znaną już informację, że w Japonii sprzedano milion Xboksów 360.

Na konferencji przemawiał między innymi Takashi Sensui z japońskiego oddziału Microsoftu. Milion Xboksów 360 sprzedanych w Japonii to spory sukces dla korporacji. Z tego powodu zostanie uruchomiona kampania reklamowa z podziękowaniami dla klientów. W jej ramach na całym świecie rozdanych zostanie dokładnie milion punktów Microsoftu, czyli wirtualnej waluty funkcjonującej w systemie Xbox Live.

31 gier na japońskiej konferencji Microsoftu - ilustracja #1

Zdjęcie pochodzi z serwisu Kotaku.

Jak wygląda natomiast sprawa samych gier? Zaprezentowano kilka tytułów, o których niewiele jeszcze wiedzieliśmy. Firma Namco Bandai pochwaliła się produkcją Magna Carta 2, która na Xboksa 360 będzie dostępna 6 sierpnia tego roku. Japońska korporacja przedstawiła także zwiastun Tekkena 6, planowanego na razie ogólnie na końcówkę 2009 roku.

O swoich produkcjach opowiedział również Capcom. Omówiono miedzy innymi Lost Planet 2, w którym zobaczymy czteroosobowy tryb kooperacyjny. Pokazano zapowiedź filmową oczekiwanego przez wielu Dead Rising 2, a w niej, naturalnie, mnóstwo zombie, kasyno i przedmioty użytku codziennego, wykorzystane w charakterze broni. Zwiastun będzie niedługo dostępny w sieci.

Sega skupiła się na swojej nowej produkcji RPG. End of Eternity firmy Tri-Ace pojawi się zimą tego roku i będzie prawdopodobnie dość standardowym przedstawicielem gatunku z ciekawym systemem walki. Pokazano również bardzo wykręconą Bayonettę, o której pisaliśmy w ubiegłym miesiącu. Najpierw wyświetlono znany już zwiastun, wzbogacony o kilka nowych ujęć, a później nowe materiały.

W jednej ze scen główna bohaterka walczy z bossem, spadając z ogromnej wysokości i rozszarpując wrogów swoimi łańcuchami. Wszystko wokół wiruje, a co chwilę czas zwalnia – to jedna ze specjalnych umiejętności wojowniczki. Posiada ona ich znacznie więcej. Oprócz bulle-time’a może przykładowo okładać wrogów gigantyczną stopą oraz przemieniać się w olbrzymią bestię przypominającą psa.

Te elementy zaprezentowano bezpośrednio na przykładach. Przemiana w wielkiego potwora pozwala dosłownie rozszarpać potężnych przeciwników. Oprócz tego warto dodać, że w grze pojawi się sporo quick-time eventów, za pomocą których brutalnie pokonamy wrogów. Całość przypomina bardzo Devil May Cry oraz God of War i jest niezwykle efektowna. Tytuł pojawi się pod koniec tego roku.

Microsoft mówił o kilku produkcjach, które będą dostępne w Japonii. Wspomniano przykładowo o Halo 3: ODST, BlazBlu (dwuwymiarowa bijatyka), nowym Samurai Shodown, King of Fighters 12 oraz licznych dziełach udostępnianych w ramach usługi Xbox Live Arcade (Lode Runner, Banjo Kazooie Big Advenure 2, Virtual On, Mega Man 9 i innych). Japończycy otrzymają także zlokalizowaną wersję Gears of War 2.

Pełną listę zaprezentowanych tytułów można znaleźć w sieci. Oczywiście część z nich nie powie wiele użytkownikowi z Polski, bo są one przeznaczone właśnie dla japońskich odbiorców. Mimo wszystko sporo omawianych gier jest dobrze znanych na całym świecie, co na pewno może świadczyć o zmieniających się realiach i trendach. Japonia staje się więc nieco mniej ekskluzywna, chociaż nadal jest specyficzna.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.