Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikBijatykiX360PS3PSP
Okładka Tekken 6 (PS3)

Tekken 6

Kolejna odsłona popularnej bijatyki, a zarazem pierwsza, która została wydana nie tylko na konsoli z rodziny PlayStation. Fabuła Tekkena 6 nawiązuje do wydarzeń z części piątej.

Bijatyki | multiplayer | na 2 osoby | podzielony/wspólny ekran

Tekken 6 stanowi kolejne wcielenie popularnej bijatyki. Jest to zarazem pierwsza część w historii serii, wydana nie tylko na konsoli z rodziny PlayStation. Zgodnie z tradycją, premiera gry miała miejsce najpierw na automatach, gdzie doczekała się późniejszej aktualizacji w postaci Bloodline Rebellion. Konsolowa wersja nie posiada wprawdzie tego podtytułu, ale zawiera wszystkie dodatki z tego rozszerzenia.

Główny motyw fabularny Tekkena 6 stworzony został przez Katsuhiro Haradę i nawiązuje do wydarzeń z części piątej. Jin Kazama przejął tytuł swego pradziadka Jinpachiego Mishimy (głównego bossa w poprzedniej odsłonie) i objął dowództwo nad Mishima Zaibatsu. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi jedynie organizacja G Corporation, dowodzona przez jego ojca (Kazuya Mishima). Jak można się spodziewać, wkrótce ogłoszona zostaje szósta edycja turnieju King of Iron Fist Tournament.

Liczba postaci, jakie tym razem przygotowali dla nas twórcy, jest naprawdę imponująca. Większa niż w niż kiedykolwiek w serii – możemy wcielić się w jednego z ponad czterdziestu bohaterów, w tym wszystkich występujących w Tekken 5: Dark Resurrection (z wyjątkiem Jinpachiego Mishimy). Jednak oprócz dobrze znanych wojowników pojawiło się jeszcze ośmiu nowych awanturników. Są to Bob, Leo, Miguel Caballero Rojo, Zafina, Alisa Bosconovitch, Lars Alexandersson, Azazel (główny boss) oraz NANCY-MI847J. Oczywiście każda z postaci posiada własny styl, bazujący na prawdziwych sztukach walki, takich jak między innymi karate, kung fu, judo, taekwondo, caporeira czy kickboxing. W związku z tym wymagają one stosowania odmiennych taktyk. Nie zabrakło też pewnych innowacji, mających uatrakcyjnić rozgrywkę. Należą do nich chociażby możliwość parowania ataków z wyskoku oraz tak zwany Rage System - kiedy poziom naszego życia spadnie do 5%, ranna postać wpada w szał i zadaje znacznie większe obrażenia. Ponadto twórcy umożliwili nam wykorzystywanie różnych przedmiotów, w zależności od tego co w danej chwili trzyma bohater otrzymuje dostęp do dodatkowych ciosów specjalnych.

Oprawa graficzna jest naprawdę niesamowita - modele wojowników wykonane zostały bardzo szczegółowo, w dodatku mamy możliwość dostosowania ubioru, fryzury i wyposażenia danego bohatera. Także plansze, na których przychodzi nam walczyć, prezentują wysoki poziom, a każda z nich posiada zupełnie inny klimat – jest to na przykład japońska świątynia przedstawiona na tle zachodzącego słońca lub dotknięte wojną miasto. W dodatku nie są one niezniszczalne, na skutek naszych działań różne ich elementy mogą ulec zniszczeniu, nawet mury i podłogi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 2079 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,3 / 10 na podstawie 1877 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Tekken 6

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Tekken 6

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

Tekken 6 - przed premierą

Przed premierą 24 listopada 2008, 10:50

„Bounce” to drugi system, który znajdziemy w Tekken 6: Bloodline Rebellion. Wspomoże on wszystkich graczy, lubujących się w wykonywaniu morderczych juggle`i. Na jakiej zasadzie będzie działać? Do tej pory osoba kończąca kombosy łączone z juggle’ami uderzeniem wbijającym przeciwnika w ziemię mogła co najwyżej rozpocząć planowanie kolejnych posunięć. Tym razem właśnie dzięki „bounce” nastąpi zmiana na korzyść osoby atakującej – sparing partner odbije się nieznacznie od podłoża, dając możliwość kontynuowania kombosa. Wymagać to będzie sprawnych palców i dobrego wyczucia czasu. Miejmy tylko nadzieję, że nie wpłynie niekorzystanie na jakość pojedynków. Istnieje niebezpieczeństwo, że walka sprowadzi się do jak najlepszego operowania tymi właśnie zagraniami, uniemożliwiającymi graczowi broniącemu się wykonanie ruchu utrudniającego zastosowanie „bounce”.

PS3
X360
PSP