16. elementy logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry o tematyce elementy logiczne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Lake Ridden
Przygodowe 10 maja 2018
Gra przygodowa FPP nastawiona na rozwiązywanie złożonych zagadek. W produkcji wcielamy się w trzynastoletnią Marie, która udaje się z młodszą siostrą i jej przyjaciółmi na biwak do lasu. Podczas drugiej nocy dochodzi do kłótni i młodsza z dziewcząt znika.
The Last Guardian VR Demo
Przygodowe 12 grudnia 2017
The Last Guardian VR Demo jest powiązanym z grą The Last Guardian darmowym doświadczeniem dedykowanym goglom rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Pozwala ono wejść w skórę bohatera "podstawki" i, patrząc na świat jego oczami, poznać zarówno świat gry, jak i tytułowego towarzysza protagonisty - Trico.
The Journeyman Project
Przygodowe 15 grudnia 1993
The Journeyman Project to pierwsza odsłona cyklu przygód Agenta nr 5, który na zlecenie Agencji Ochrony Czasu z pomocą wehikułu czasu rozwiązuje światowe kryzysy, neutralizując ich przyczyny. Jest to klasyczna gra przygodowa, w której akcję obserwujemy oczami głównego bohatera.
The Journeyman Project 2: Buried in Time
Przygodowe 15 grudnia 1995
Druga odsłona cyklu przygód Gage'a Blackwooda – specjalnego agenta do spraw ochrony czasu. Jest to klasyczna gra przygodowa, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. W toku rozgrywki odwiedzamy m.in. pracownię Leonarda da Vinci.
There Is No Game: Wrong Dimension
Przygodowe 6 sierpnia 2020
Humorystyczna gra przygodowa, w której gracz stara się uciec z międzywymiarowej pętli, gdzie utknął wraz z tytułową grą. There Is No Game: Wrong Dimension na każdym kroku przełamuje czwartą ścianę i żartuje zarówno z samej siebie, jak i z innych produkcji.
I Am Dead
Przygodowe 8 października 2020
Gra przygodowo-logiczna, która pozwala nam wcielić się w ducha kustosza muzeum próbującego uratować swój dom. Za stworzenie I Am Dead odpowiadają połączone siły studia Hollow Ponds oraz niezależnego twórcy Richarda Hogga.
Replica
Przygodowe 11 lipca 2016
Replica to gra przygodowo-logiczna, w której pracując dla krajowego biura wywiadu, staramy się wydobyć jak najwięcej informacji z pozyskanego smartfona. Los jego właściciela, a także nasza przyszłość, są determinowane przez nasze poczynania i decyzje.
Goetia 2
Przygodowe 19 maja 2022
Kontynuacja wydanej w 2016 roku gry przygodowej typu point & click. W grze Goetia 2 wcielamy się w bohatera imieniem Luca, który jako duch przemierza pokręconą, alternatywną wersję Wenecji, starając się znaleźć sposób na powrót do swego ciała.
AI: The Somnium Files
Przygodowe 17 września 2019
Detektywistyczna gra przygodowa z elementami visual novel, w której staramy się rozwiązać zagadkę morderstw mających miejsce w zaawansowanym technologicznie, współczesnym Tokio. Gra została stworzona przez autorów serii Zero Escape.
Out of The Box
Przygodowe 19 lipca 2018
Gra przygodowa, w której wcielamy się w ochroniarza klubu nocnego i decydujemy o tym, kto wejdzie do środka, a kto zostanie odesłany z kwitkiem. W trakcie zabawy w Out of The Box nie tylko prowadzimy rozmowy z osobami ustawiającymi się w kolejce, lecz także weryfikujemy ich prawdomówność oraz wiek, sprawdzamy ich dokumenty, a od czasu do czasu – siłą powstrzymujemy ich przed wejściem do klubu.
Simulacra
Przygodowe 26 października 2017
Oryginalna gra przygodowa, w której naszym zadaniem jest odszukanie właścicielki znalezionego telefonu. Musimy zbierać informacje, prowadząc rozmowy z jej znajomymi, sprawdzając zawartość plików przechowywanych w urządzeniu, a czasem również naprawiając uszkodzone dane.
What Never Was
Przygodowe 11 stycznia 2019
Darmowa pierwszoosobowa przygodówka, w której wcielamy się w młodą dziewczynę próbującą rozwiązać zagadkę przeszłości swojego zmarłego pradziadka. What Never Was jest inspirowane mitologią nordycką oraz twórczością H.P. Lovecrafta. Za jego stworzenie odpowiada były pracownik Avalanche Studios – niezależny deweloper Acke Hallgren.
39 Days to Mars
Przygodowe 25 kwietnia 2018
Hybryda przygodówki i gry logicznej, w której gracze wcielają się w wynalazców próbujących dotrzeć na Marsa na pokładzie parowego statku kosmicznego. W 39 Days to Mars można grać w pojedynkę lub w ramach dwuosobowej kooperacji na wspólnym ekranie.
Disease: Hidden Object
Przygodowe 5 lipca 2018
Gra typu HOPA, w której wcielamy się w byłego lekarza przemierzającego zrujnowany szpital i poznającego tajemniczą przeszłość placówki. W trakcie zabawy naszym głównym zadaniem jest poszukiwanie sprytnie ukrytych przedmiotów oraz rozwiązywanie zagadek logicznych.
Cultist Simulator: The Exile
Przygodowe 27 maja 2020
Duży dodatek do oryginalnej gry karciano-przygodowej z 2018 roku, wzbogacający ją o nowe możliwości kształtowania historii. Cultist Simulator: The Exile zostało opracowane przez autorów podstawowej wersji – studio Weather Factory.
Murder by Numbers
Przygodowe 5 marca 2020
Gra przygodowa typu visual novel, w której rozwiązujemy zagadkę kryminalną. W Murder by Numbers znajdziemy też, zgodnie z tytułem, liczne zagadki matematyczne. Produkcja została opracowana przez deweloperów ze studia Mediatonic.
Phoenix Springs
Przygodowe sierpień 2024
Gra przygodowa typu point & click w stylistyce neo-noir. W Phoenix Springs wcielamy się w postać Irys, która postanawia odnaleźć swojego brata. Dzieło Calligram Studio odchodzi od klasycznych zagadek opartych na łączeniu przedmiotów na rzecz mapy myśli.
Big Walk
Przygodowe 2025
Opracowana przez studio House House (Untitled Goose Game) zabawna kooperacyjna gra przygodowa FPP, którą twórcy opisują jako jako "walker-talker". Gracze muszą współpracować i pozostawać w stałym kontakcie, by rozwiązywać zagadki, a także nie zgubić się w otwartym świecie.
Landmaker
Logiczne 9 grudnia 1999
Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.
NightSky
Zręcznościowe 6 stycznia 2010
Niezależna dwuwymiarowa gra platformowo-logiczna, w której postawiono na prostotę graficzną i system fizyki. Sterujemy żywą kulką, która przemierza tajemnicze krainy, złożone z konturów i zarysów otoczenia oraz różnych obiektów. Podczas zabawy pokonujemy przeszkody, aktywujemy przełączniki, skaczemy po wiatrakach, bujamy się na równiach pochyłych i korzystamy z zaimprowizowanych pojazdów.
Okabu
Zręcznościowe 18 października 2011
Okabu jest grą logiczno-przygodową, stworzoną przez niezależne studio deweloperskie HandCircus. Gracz kieruje poczynaniami przypominających obłoczki bohaterów - Kumulo i Nimbe, którzy ruszają do walki ze złym Dozą i jego niszczącymi bajkowy świat maszynami. Rozgrywka polega na umiejętnym korzystaniu z umiejętności herosów oraz postaci niezależnych.
Pid
Zręcznościowe 31 października 2012
Zręcznościowa gra niezależna stanowiąca połączenie klasycznych dwuwymiarowych mechanizmów platformówkowych z silnymi elementami logicznymi. Jako młody uczeń zostajemy uwięzieni na planecie zamieszkanej przez roboty i musimy odnaleźć drogę powrotu na Ziemię. Dokonać tego możemy sami, lub w kooperacji z jednym kolegą.
Tiny and Big: Grandpa's Leftovers
Zręcznościowe 19 czerwca 2012
Tiny and Big: Grandpa's Leftovers to pełna świeżych pomysłów trójwymiarowa platformówka, w której możemy do woli siekać laserem otocznie na małe kawałki. Zabawa polega głównie na wycinaniu z lokacji obiektów o pożądanych przez nas kształtach, a następnie manipulowania nimi za pomocą rakiet i energetycznego lassa.
Crayon Physics Deluxe
Zręcznościowe 7 stycznia 2009
Crayon Physics Deluxe to gra logiczna z elementami edukacyjnymi, wyprodukowana przez niezależne studio deweloperskie Kloonigames. Zadaniem gracza polega na dorysowywaniu figur geometrycznych, które pozwolą kuleczce przetoczyć się w oznaczone gwiazdką miejsce. Utrudnieniem jest prawo grawitacji, oddziałujące na wszystkie elementy rysunku. Tytuł uhonorowany został m.in. prestiżową nagrodą im. Seumasa McNally’ego.