Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePC
Okładka Modi i Nanna: Sprytne Smyki (PC)

Modi i Nanna: Sprytne Smyki PC

Zręcznościowa gra przygodowa z elementami logicznymi, przeznaczona dla młodszych i starszych odbiorców.

Zręcznościowe | TPP | fantasy | elementy logiczne

PC Windows
Okładka Modi i Nanna: Sprytne Smyki (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15listopada2002

15listopada2002

pudełko PL

Dawno, dawno temu, gdy miejsce dzisiejszych miast zajmowała dziewicza puszcza, a po świecie swobodnie biegały skrzaty i gnomy, w małej osadzie wikingów, hen na północy żyli Modi i Nanna. Oboje byli dziećmi wodza, dzielnego Tyra, który był człowiekiem dobrym i sprawiedliwym, choć surowym. Życie w wiosce płynęło beztrosko i przyjemnie, do czasu gdy w krainie pojawił się nie wiadomo skąd zły Loki, który zapragnął władać całą północą. Był okrutny i zły, a wszystkich którzy sprzeciwiali się jego woli więził w swojej twierdzy. Gdy Tyr odmówił poddania się jego rozkazom, Loki jednym chuchnięciem otoczył wioskę lodową kopułą, i zniknął ze złośliwym chichotem.

Lód był tak gruby, że nawet najsilniejsi mężczyźni nie mogli go rozbić, ani największe ogniska nie mogły go stopić. Wydawało się, że już na wieki wioska będzie uwięziona w lodowej pułapce, gdy sprytna Nanna dostrzegła maleńką szczelinę wysoko, na samym wierzchołku lodowej kopuły. Była jednak tak maleńka, że mogło się nią przecisnąć tylko dziecko. Zdecydowano, że pomocy wyruszy szukać jedno z dzieci wodza - Modi, lub Nanna. Tak zaczyna się wielka przygoda. Głównym zadaniem gracza w „Modi i Nanna” jest odnalezienie boga Baldura, który swą mocą pokona złego Loki i uwolni uwięzioną pod lodem wioskę. Aby tego dokonać gracz musi pokonać wielu przeciwników, oraz wykazać się zręcznością i sprytem.

Modi i Nanna jest polskim projektem, wykonanym przez specjalistów i miłośników rozrywki komputerowej z grupy ReSync. Celem autorów było stworzenie gry całkowicie w konwencji 3D, takiej której fabuła i grafika zachwyci graczy w każdym wieku. Zamysł ten został zrealizowany w postaci zręcznościowej gry przygodowej z elementami logicznymi, przeznaczonej dla młodszych i starszych odbiorców. Zasady i ogólna konwencja jest bardzo podobna to tej znanej z Kangurka Kao, lecz liczne udoskonalenia powodują, że Modi i Nanna są grą niepowtarzalną.

Modi i Nanna charakteryzuje się dużą dynamiką akcji, rozbudowanym światem gry oraz starannie dopracowaną grafiką, taką która odzwierciedli baśniową (z legend i podań ludów skandynawskich) i magiczną stronę środowiska. Przede wszystkim jednak wiele pracy włożono w kreację zabawnej animacji postaci. Do dyspozycji oddano 32 zróżnicowane poziomy (w tym 8 ukrytych), których sposób przejścia zależy od wyboru bohatera. Można zatem wcielić się w Modiego lub Nannę. Podczas wykonywania kolejnych zadań, będziemy obserwować stopniową ewolucję bohatera. Umożliwi ona graczom na wykorzystanie nowych możliwości i specjalnych umiejętności bliźniąt.

Dużym atutem produktu jest całkowity brak okrucieństwa, prosty interfejs obsługi oraz możliwość zdecydowania, które z bliźniąt będzie głównym bohaterem. A trzeba wspomnieć o ogromnej różnicy w przebiegu gry, w zależności od bohatera. Ponadto czasowo wprowadzono także możliwość kontrolowania dodatkowej postaci. Jednak niech nie obawiają się trudności najmłodsi gracze. To specjalnie dla nich stworzona została opcja „podpowiadacza”, pomagająca w rozwiązaniu zagadek i pokonaniu przeciwników. Całości wtóruje dopasowana do charakteru i klimatu gry muzyka.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.85 / 10 na podstawie 761 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49 PLN

Gry podobne do Modi i Nanna: Sprytne Smyki

Wymagania wiekowe Modi i Nanna: Sprytne Smyki

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Modi i Nanna: Sprytne Smyki

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium III 450 MHz, 128 MB RAM, 16MB akcelerator 3D

Modi i Nanna: Sprytne Smyki - recenzja gry

Recenzja 3 grudnia 2002, 12:20

Niestety, za złożoność świata i „brak mgły” płaci się cenę w wymaganiach sprzętowych. Najniższa rozdzielczość (640 x 480) przeznaczona jest dla PIII 500 z 64 MB RAM. Karta graficzna musi obsługiwać Transform and Lighting (TnL) czyli z najpopularniejszych w grę wchodzą jedynie GeForce 2, 3 lub 4, Radon od 7500 w górę, albo Matrox Parhelia. Niestety, na moim PIII 500, 320 MB RAM z GeForce 2 GTS grafika w najniższej rozdzielczości potrafiła się sporadycznie krztusić. Tak więc kolejne pikselowe progi (800 x 600, 1024 x 768) pozostają w realnym zasięgu tylko naprawdę mocnych pecetów.