
Data wydania: 23 października 2018
Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści to połączenie RPG i gry karcianej, którego akcja osadzona została w uniwersum wiedźmińskiej sagi, stworzonej przez Andrzeja Sapkowskiego. Tytuł rozpoczął życie jako samodzielna kampania fabularna w grze Gwint: Wiedźmińska gra karciana.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści to eksperymentalne połączenie karcianki, przygodówki, strategii oraz gry RPG. Jej akcja została osadzona w uniwersum z sagi o Wiedźminie, stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego oraz rozwiniętym przez deweloperów ze studia CD Projekt RED, które wyprodukowało trzy części serii Wiedźmin. Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści rozpoczęło życie jako kampania dla pojedynczego gracza do sieciowej karcianki Gwint: Wiedźmińska gra karciana. W takiej postaci została ona zapowiedziana w 2017 roku, ale kilkanaście miesięcy później deweloperzy zdecydowali, że wydadzą ją jako samodzielny produkt.
Akcja Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści rozgrywa się przed wydarzeniami przedstawionymi w wiedźmińskiej trylogii autorstwa CD Projekt RED. Główną bohaterką gry jest Meve, królowa Lyrii i Rivii, a w trakcie przygody stajemy się świadkami jej działań partyzanckich podczas wojny z Cesarstwem Nilfgaardu. Gracze poznają również całą galerię postaci niezależnych i podejmują szereg decyzji wpływających na los poszczególnych bohaterów, a także przebieg oraz finał historii.
W grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści przemierzamy podzieloną na zróżnicowane regiony mapę świata, ukazaną w rzucie izometrycznym, spotykamy nowe postacie, bierzemy udział w pojedynkach (przedstawionych w formie rywalizacji w Gwinta, gdzie talia pełni rolę armii) oraz wykonujemy główne i poboczne misje fabularne. Eksplorując mapę i zaliczając kolejne zadania, otrzymujemy unikalne przedmioty oraz nowe karty, które możemy dołączyć do naszej kolekcji. Gromadzimy także surowce wykorzystywane w specjalnych obozowiskach. Przy ich pomocy wznosimy nowe konstrukcje oraz rekrutujemy jednostki. Potencjalnych żołnierzy pozyskujemy także w różnych sytuacjach, np. wypełniając wspomniane już misje, a także dokonując wyborów w dialogach.
Gra Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści posiada dwuwymiarową oprawę graficzną, odznaczającą się wyrazistym komiksowym stylem. Duża część dialogów została zdubbingowana przez aktorów. Twórcy przygotowali również animowane przerywniki fabularne.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
Android 17 czerwca 2021Polskie napisy i dialogi
PlayStation 4 4 grudnia 2018Polskie napisy i dialogi
Apple iOS 9 lipca 2020Polskie napisy i dialogi
PC Windows 23 października 2018Polskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 28 stycznia 2020Polskie napisy i dialogi
Xbox One 4 grudnia 2018Polskie napisy i dialogi
Producent: CD Projekt RED / Crunching Koalas (Switch)
Wydawca: CD Projekt RED



15GIER
Bestsellerowa seria polskich gier RPG akcji, opartych na motywach powieści i opowiadań Andrzeja Sapkowskiego. Wiedźmin (na Zachodzie znany jako The Witcher) jest rozwijany przez rodzime studio CD Projekt RED, które oprócz niego ma w swoim portfolio markę Cyberpunk 2077. Poza tym w jego rozwoju wzięły udział takie ekipy, jak The Molasses Flood oraz Fool’s Theory.
Recenzja GRYOnline
Z Wojną krwi najmilej czas spędzą gracze ceniący sobie przede wszystkim dobrą opowieść i przepiękną oprawę artystyczną. Trzeba będzie przymknąć oko na słabości mechaniki i niewykorzystany potencjał. Jeśli świat wiedźmina Geralta zwiedziliście już wzdłuż i wszerz i nadal czujecie niedosyt, to nie wahajcie się.
Aktualizacja: 23 października 2018
Poradnik do Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści to wyczerpująca kolekcja porad i wskazówek do tej zaawansowanej strategii karcianej. Dowiesz się tutaj jak eksplorować mapę, zbierać zasoby i rozbudowywać obóz. Ponadto poznasz jednostki i jak nimi zwyciężać.
1 maja 2019
Wiedźmińskie uniwersum zamieszkane jest przez dziesiątki krwiożerczych stworzeń i wbrew obiegowej opinii wcale nie są to jedynie bestie ze słowiańskich wierzeń. W tym artykule dowiecie się co nieco na temat genezy potworów, z którymi mierzył się Geralt.
22 kwietnia 2019
Jak się okazuje, rynek wiedźmińskich gadżetów kwitnie, a w sieci można znaleźć tak absurdalne artykuły, jak mydło Yennefer i figurkę Geralta w balii. Fani uniwersum Sapkowskiego powinni być zachwyceni.
23 marca 2019
Nie brakuje karcianek, potrafiących wyjąć nam z życia dziesiątki godzin. W tym artykule chcemy skupić się na takich, które można w ciemno polecić wszystkim graczom preferującym zabawę solo, a nie rywalizację w trybie multiplayer.
24 grudnia 2018
Niezła passa RPG-ów trwa. Pojawiają się kolejne hity, zarówno hołdujące tradycji Pillars of Eternity 2: Deadfire, jak i nowoczesne hybrydy. A jednak można odnieść wrażenie, że do gatunku powoli wkrada się stagnacja.
30 września 2018
Październik to przede wszystkim Red Dead Redemption II, ale nawet gdyby w tym miesiącu nie debiutowała długo wyczekiwana produkcja Rockstara, byłby to mocny miesiąc – swoje premiery mieć będą także m.in. nowe Call of Duty, Assassin’s Creed i Soulcalibur.
CD Projekt RED ogłosił, że pracuje nad aktualizacją, która przywróci Wojnę Krwi: Wiedźmińskie opowieści na urządzenia mobilne z Androidem i iOS.
gry
Kamil Kleszyk
23 października 2025 15:45
Oferta Humble Choice na luty 2023 roku jest już dostępna. W paczce znalazło się w sumie osiem gier, w tym trzy znakomite RPG, m.in. Pathfinder: Wrath of the Righteous i jedno z dzieł studia CD Projekt Red.
gry
Hubert Śledziewski
7 lutego 2023 19:10
Do 12 lipca każdy posiadacz konta na platformie GOG.com może odebrać darmowe upominki związane z serią Wiedźmin.
gry
Adrian Piotrowski
10 lipca 2021 14:37
Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści wkrótce trafi do oferty Xbox Game Pass. Prócz tego w czerwcu w ramach usługi Microsoftu zagramy m.in. w gry z serii Kingdom Hearts, BattleTecha oraz No Man's Sky.
promocje
Jakub Błażewicz
10 czerwca 2020 17:44
Koreańska organizacja zajmująca się przyznawaniem kategorii wiekowych sklasyfikowała grę Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści. Wpis dotyczy wersji na konsolę Nintendo Switch, co może wskazywać, że tytuł wkrótce dołączy do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.
gry
Jakub Błażewicz
20 grudnia 2019 19:05
Paweł Burza z CD Projekt RED poinformował, że studio nie planuje kontynuacji Wojny Krwi: Wiedźmińskich opowieści. To niezbyt dobre wieści dla fanów Wiedźmina, ale warto zauważyć, że następne lata w firmie prawdopodobnie upłyną na tworzeniu zawartości do Cyberpunka 2077.
gry
Konrad Serafiński
7 grudnia 2019 11:22
Poznaliśmy listę gier nominowanych do Digital Dragon Awards. Szanse na najwięcej nagród mają Frostpunk oraz Wojna krwi: Wiedźmińskie opowieści. Po niewiele mniej statuetek mogą sięgnąć Ancestors: Legacy, My Memory of Us i Book of Demons.
gry
Adrian Werner
8 kwietnia 2019 13:32
Jak podaje serwis Kotaku powołując się na źródła wewnątrz CD Projekt RED, Gwint, czyli samodzielna wersja popularnej minigry z Wiedźmina 3, okazała się finansowym rozczarowaniem. Polscy twórcy nie potwierdzili na razie tych rewelacji.
gry
Miłosz Szubert
26 lutego 2019 11:10
Przyjrzeliśmy się wynikom sprzedaży polskich gier wydanych w ostatnim roku na Steamie, korzystając z danych serwisu Steam Spy. Wśród tych tytułów nie brakuje zarówno sukcesów (m.in. Frostpunk, Book of Demons, World War 3 czy Thief Simulator), jak i porażek (m.in. Dying Light: Bad Blood oraz Steel Rats).
gry
Adrian Werner
7 stycznia 2019 17:15
Przyjrzeliśmy się wynikom sprzedaży polskich gier wydanych w ostatnich miesiącach na Steamie, korzystając z danych serwisu Steam Spy. Wśród tych tytułów nie brakuje zarówno sukcesów (World War 3, Thief Simulator, Phantom Doctrine), jak i porażek (m.in. Dying Light: Bad Blood, My Memory of Us, Kursk).
gry
Adrian Werner
19 listopada 2018 12:42
Popularne pliki do pobrania do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści.
trainer Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści - v MO.9.23.125 +6 Trainer (promo) - 30 października 2018
trainer Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści - v0.9.23.125 +3 Trainer - 30 października 2018
trainer Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści - 11.13.2018 +6 Trainer (promo) - 13 listopada 2018
mod Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści - ThronebreakerFix v.0.0.3 - 6 listopada 2023
Wymagania sprzętowe gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Celeron G1820 2.7 GHz / AMD A4-7300 3.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 730 / Radeon R7 240 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-6100 3.7 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon R7 265 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit .
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2361 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 16554 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Zechenter
Recenzent GRYOnline.pl
2018.10.18
Pierwsze godziny w Wojnie Krwi są kapitalne, a cała opowieść zachwyca i przeraża. Im bardziej zagłębiamy się jednak w mechanikę zabawy, tym bardziej doskwierać zaczynają jej różne bolączki.
gutosaw
Ekspert
2019.10.17
Niezwykła dysproporcja pomiędzy jakością opowiedzianej historii, a poziomem mechaniki. Gra, która z technicznego punktu widzenia nie powinna ujrzeć światła dziennego. Kampania jest zbyt długa, balans fatalny, złożenie niezwykle mocnej talii bardzo proste, a zagadki w zdecydowanej większości (wszystkie oprócz czterech lub pięciu) budzą na twarzy uśmiech politowania. Dodać do tego dysonans pomiędzy ilością surowców w powozie i tym co rozdajemy oraz zachowaniem naszej kompanii i można by stwierdzić, że to gniot. Jest jednak dużo "ale". Świetnie opowiedziana historia, która zachowuje humor książkowego Wiedźmina. Do tego dochodzą trudne wybory moralne (dla mnie trudne, bo wczuwałem się w Meve. Gdy ktoś nie RolePlayuje, to pewnie są proste i iluzoryczne) oraz wiele ciekawych postaci zarówno z gier, książek oraz napisane od nowa. Zdecydowanym atutem jest narracja. Nasze poczynania opisuje bardzo przyjemny głos. Jest to ważne, bo tekstu jest sporo i narrator zachęca do wsłuchiwania się, a nie czytania przed nim i "przeklikiwania".Czuję, że wystawiona przeze mnie ocena jest zbyt wysoka. Brakło tutaj dopracowania w kluczowych elementach mechaniki oraz zadbania o optymalizację (brak przycinania się). Mimo to, historia jest tak dobra, że daję temu 7.0, mając w pamięci, że wiele aspektów zasłużyło na dużo wyższą ocenę.Warto jeszcze nadmienić wiele easter eggów, smaczków rzuconych w stronę gracza. Oprócz nawiązań do scen, postaci i przedmiotów z Wiedźmina, jest też wiele odwołań do innych gier. Zazwyczaj dość zabawnych. Bannerlord, HoMM, ale moje ulubione to Dark Souls:
Butryk89
Ekspert
2019.02.08
Żeby w zwykłej karciance była lepsza fabuła od niejednego RPG to trzeba umieć. :) Brawo CDP.
kęsik
Ekspert
2018.11.23
Kampania fabularna Gwinta, która byłaby o wiele lepszą grą bez Gwinta. Niestety ale Gwint zmienił się na gorsze i Gwintem już po prostu nie jest. Wszystko to co nie związane z Gwintem czyli fabuła, dialogi, wybory itd są tutaj na bardzo wysokim, typowym dla Wiedźmina poziomie. Ba, wybory moralne mają tutaj rzeczywiste konsekwencje, większe niż w pełnoprawnym Wiedźminie. Gdyby to była np. jakaś visual nowelka chyba byłoby lepiej. Gwint, a szczególnie gwintowe zagadki psuje ogólny obraz tej gry.
pieterkov
Ekspert
2018.11.18
Ukończenie gry na 100% (wszystkie bitwy poboczne, zasoby, zagadki) zajęło mi 12h 40 min. Nad niektórymi zagadkami długo siedziałem i czasem odchodziłem od komputera, ponadto z wieloma bitwami lub zagadkami męczyłem się po kilkanaście razy więc pewnie normalnie da się uwinąć w 10-11 godzin.Większość walk fabularnych jest banalna, poza walką z krwawą panią na bagnach oraz finałową walką. Zagadki oraz walki poboczne raz są łatwe a raz trudne.Ogólnie polecam, ale konieczne są liczne patche na złe opisy kart i ich złe działanie.Tak więc zapewnienia o 30 godzinach włóżcie między bajki.
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2018.11.01
Szlag, wygasła sesja i moja recka poszła do kosza. Teraz w skrócie, bo moim zdaniem gra jest TYLKO w porządku.Zarzuty:1) fabuła.Serio.Materiał umęczony do granic możliwości, trochę jak z Grą o tron. Gdy zdrada i ludzka podłość wpisana jest w każdy najdrobniejszy wątek, tak przestaje być to wnikliwą analizą natury człowieka tylko zajechaną konwencją. W Mahakamie przewracałem już oczami na każdy fabularny twist. Koncepcja słuchowiska fajna.2) ogólna prostota.Grę można przejść jednym deckiem opartym na bardzo prostych synergiach. Spodziewałem się, że z czasem gra odblokuje nam opcje tworzenia kompletnie nowych talii. Nic takiego nie ma miejsca.Do tego konstrukcja map - eksploracja jest bardzo iluzoryczna, bo każdy rozdział to w sumie tunel z niewielkimi odnogami. Tak naprawdę gra mogłaby być serią fabularnych walk przeplatanych scenkami.3) zarządzenie zasobami.Kolejny dowód na to, że nieraz projektanci CDP Red nie wiedzą co robią. Wszystkiego jest za dużo. Początkowo gra roztacza wizję, że funduszy nie starczy nam na wszystko. Spokojnie - starczy z nadwyżką. Rekrutów w połowie gry miałem już kilkuset. Jaki więc jest sens trudnej decyzji, gdy tych rekrutów mam poświęcić dwóch albo trzech? Rozwój obozu ma przede wszystkim znaczenie do zdobywania ulepszonych wersji kart, które przeważnie są OP. Jak się to zauważy, to gra przechodzi się praktycznie sama. Ten zarzut nawiązuje do poprzedniego punktu - oparcie całej gry na jednej talii prowadzi szybko do morderczych synergii, na które AI nie ma odpowiedzi. Pułapki, ogień, przerzucanie wrogów między rzędami plus zasypanie za sprawą rozkazów swojej strony planszy mnóstwem jednostek wygrywa wszystkie fabularne starcia. Niegdyś koncepcją Gwinta było zarządzanie wojskami, aby na koniec mięc więcej punktów po swojej stronie. Teraz nacisk jest na usuwanie i modyfikowanie układu planszy. Przez to wyniki 120 do 0 nie są rzadkie.Gra z czasem staje się tylko łatwiejsza.Inne przykłady pewnego nieogarnięcia ze strony CDP:1) Gwint zmieniany w podstawach po raz któryś od czasu zamkniętej bety;2) rozwój postaci w Wiedźminie 3;3) nowa gra plus w Wiedźminie 3.Jeśli miałbym wymienić plusy to:-niektóre cholernie trudne zagadki;-grafika na poziomie map (gdyby tylko były naprawdę nieliniowe...);-gdy widzę niektóre talie przeciwników, to bym chciał nimi zagrać i je jakoś usprawnić ;)-fabularne karcianki to rzadkość i doceniam ambicję.
Mutant z Krainy OZ
Gracz
2018.12.15
Skonczylem dzis, zajelo mi to ponad 50 godzin, w tym kilka h na grze zapauzowanej, niemniej wynik i tak dobry, dluga gra, fajna.Poziom trudnosci to najwiekszy minus, zbyt nierowny, a po ostatnim paczu na najwyzszym poziomie teudnosci imo nie da sie grac.
Krzysztof Lewandowski
GRYOnline.pl Team
2022.03.22
LilXavi
Ekspert
2021.12.10
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2021.05.01
Łukasz Telesiński
GRYOnline.pl Team
2021.02.05
Jordan Dębowski
GRYOnline.pl Team
2020.06.29
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2019.09.14
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2018.12.31
manek23
Ekspert
2018.11.27
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (16 554)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
93% rekomendacji (80)
Game Informer
Suriel Vazquez
PlayStation Universe
Garri Bagdasarov
God is a Geek
Mick Fraser
GamesRadar+
Lucas Sullivan
GameSpot
Alessandro Barbosa