Wyszukiwarka gier
Blue Prince

Blue Prince

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 10 kwietnia 2025

Przygodowe, FPP, Elementy logiczne, Indie, Eksploracyjne, Xbox Play Anywhere, Xbox Game Pass Ultimate, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Singleplayer, PC Game Pass

Gra przygodowo-logiczna FPP, w której przemierzamy tajemniczą rezydencję z ciągle zmieniającym się układem pomieszczeń. W Blue Prince eksplorujemy, rozwiązujemy zagadki i decydujemy, co znajdziemy za danymi drzwiami, starając się dotrzeć do pokoju numer 46.

7.3

Gracze

8.6

Steam

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Blue Prince jest grą logiczno-przygodową, stanowiącą debiutancki projekt niezależnego amerykańskiego studia Dogubomb. Produkcja przenosi nas do posiadłości Mt. Holly z zadaniem odnalezienia legendarnego pokoju numer 46. Nie będzie to łatwe, gdyż układ pomieszczeń w rezydencji nieustannie się zmienia.

Gameplay

W Blue Prince wydarzenia oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie rozgrywki przemierzamy budynek Mt. Holly, po drodze poznając jego burzliwą historię i dzieje związanych z nim osób, a także rozwiązując zagadki.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SAngielskie napisy i dialogi

PlayStation 5

PlayStation 5Angielskie napisy i dialogi

Producent: Dogubomb

Wydawca: Raw Fury Games

Publicystyka

Wiadomości

Oto najlepiej oceniana gra 2025 roku na Metacritic. Niepozorne Blue Prince bije takie hity, jak Kingdom Come 2, AC: Shadows i Split Fiction

Oto najlepiej oceniana gra 2025 roku na Metacritic. Niepozorne Blue Prince bije takie hity, jak Kingdom Come 2, AC: Shadows i Split Fiction

Do sieci trafiają pierwsze recenzje Blue Prince. To niepozorna gra logiczna od studia Dogubomb, która zachwyca krytyków.

gry

Zuzanna Domeradzka

10 kwietnia 2025 21:08

Oto najlepiej oceniana gra 2025 roku na Metacritic. Niepozorne Blue Prince bije takie hity, jak Kingdom Come 2, AC: Shadows i Split Fiction

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Blue Prince.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Blue Prince:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2300 / AMD Ryzen 3 1200, 16 GB RAM, karta graficzna 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580, 6 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 4690K / AMD Ryzen 5 1500X, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1080 / Radeon RX 5700, 6 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.3

Ocena Graczy

Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.6

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 10462 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
9.0

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 98 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2025.07.14

Twórcy „Blue Prince” zadali sobie jedno, fundamentalne pytanie, które chyba jeszcze tak wyraźnie nie wybrzmiało wcześniej w branży gier wideo: czy da się zrobić dobrą fabularną grę logiczną, w której rozwiązanie jest z góry ustalone, ale sposób dojścia do niego jest zależny od mechanizmów opartych o losowość? Albo ujmę to może nawet prościej: czy da się zrobić grę logiczną, która byłaby jednocześnie rougelikem?Gwoli ścisłości, znam jeszcze jedną w miarę popularną grę, która też się tego podjęła, i to nieco wcześniej – „Shadows of Doubt” – ale to zupełnie inna i równie problematycznej historia, w którą nie mam czasu się tu i teraz zagłębiać.Tak czy inaczej, moim zdaniem odpowiedź na to jakże ważne pytanie zadane przez twórców „Blue Prince” w ich grze brzmi: no chyba niekoniecznie. To kolejna już zachwalana powszechnie gra, co do której ja sam mam co najwyżej ambiwalentne odczucia. Postaram się zatem raz jeszcze wytłumaczyć, dlaczego coś mi nie gra w tytule, który wszystkim tak się podoba.Zacznę od tego, że ja w sumie to naprawdę chciałbym polubić „Blue Prince”, bo i jest w tej grze, sam przyznam to z chęcią, naprawdę dużo do lubienia. Cała intryga ma bardzo obiecujące i oryginalne zawiązanie akcji, oprawa graficzna i ogólna estetyka eksplorowanej przez nas posiadłości Mount Holly jak najzupełniej mi odpowiadają a i cała fabuła (a przynajmniej to, co udało mi się na jej temat samemu wywnioskować) jest zdecydowanie składna, zmyślnie skonstruowana.Cały problem polega jednak na tym, że cieniem na wszystkie te dobre elementy w tej grze kładzie się jej nieszczęsna, nietrafiona i, jak dla mnie, zupełnie pozbawiona sensu główna mechanika losowania z puli trzech kolejnych pokojów, które możemy umieścić za kolejnymi drzwiami rezydencji. Wprowadzając tę mechanikę rodem z jakiegoś „Slay the Spire” twórcy gry zdają się chcieć jednocześnie mieć ciastko i zjeść ciastko – chcą mieć i nieskończenie grywalny tytuł, i ciekawą, fabularną zagadkę złożoną z wielu elementów układających się w jedną całość. Jeżeli jednak czegoś nauczyła mnie wybitna seria gier detektywistycznych, jaką jest „Golden Idol”, to właśnie tego, że nie da się mieć nieskończonej grywalności przy ciekawej intrydze fabularnej.Chodzi mi o to, że grając w „Blue Prince” nieustannie miałem wrażenie, że oto mam przed sobą bardzo ciekawą, wciągającą zagadkę narracyjną, i że mógłbym ją z wielką przyjemnością rozwiązać krok po kroku, GDYBY NIE TEN CHOLERNY PRZYPADEK, który sprawia, że losuję akurat bibliotekę w momencie, w którym na gwałt potrzebna mi jest jadania. I znów trzeba zaczynać całe podejście od nowa, a ja marnuję tylko dany mi czas.W grach takich jak „Slay the Spire”, które wcześniej wywołałem tu do tablicy, losowość nie przeszkadza, bo każde podejście stanowi kolejną próbę dojścia do celu, co prawda powiązaną z poprzednimi, ale jednak stanowiącą odrębną jednostkę rozgrywki wartościową ze względu na nią samą. W „Blue Prince” jednak, grze o określonym celu i serii zagadek do rozwiązania, każdy niefart jest frustrującą zawalidrogą – wiem, co mam zrobić, wiem, gdzie mam iść, wiem, co mam gdzie kliknąć, żeby posunąć zagadkę do przodu, ale nie mogę tego zrobić, bo mi się coś gdzieś nie wylosowało.Tak więc dotarłem do pierwszego, najbardziej podstawowego zakończenia tej gry, rozwikłałem tę zagadkę, którą mi ona postawiła na samym swoim początku – dojść do 46 pokoju. Wiem, że nie znalazłem wszystkiego, co w tej grze jest do znalezienia, ale W tym momencie grę zostawiłem, niech inni trudzą się dalszymi poszukiwaniami. Podziwiam ich wytrwałość, ale przyznam szczerze, że nie zazdroszczę im nawet za grosz.

6.5
PC

Kidler

Gracz

2025.08.31

Tytuł jest mega irytujący przez swoją losowość, o ile główna cześć jest jeszcze w miare ciekawa to dalej jest już męczarnia, chodzenie wkoło po tych samych pokojach strasznie nudzi, niektóre zagadki sa fajne ale jakieś gry słowne i to jeszcze po angielsku to już przegięcie. Nie lubie takich gier gdzie rzeba szukac podpowiedzi w internecie a to jest taka gra, jezeli ktoś myśli że rozwiąże wszystkie zagadki bez pomocy to jest w błędzie. Gra stworzona typowo pod youtuberów zeby nabijac godziny na filmach a dla zwykłego gracza to straszny pożeracz czasu, jest tyle fajnych gier do ogrania że szkoda czasu, no i jeszcze na koniec nie można zapisywac gry w trakcie.

Ocena STEAM

8.6

Bardzo pozytywne (10 462)

[title]

Główne zalety gry

  • Wciągające zagadki: Wielu użytkowników chwaliło projekt zagadek, zauważając, że są one pomysłowe, satysfakcjonujące i wymagają głębokiego myślenia. Początkowe zagadki opisano jako intuicyjne i satysfakcjonujące do rozwiązania.
  • Atmosferyczna i immersyjna: Styl artystyczny gry, muzyka i ogólna atmosfera otrzymały wysokie oceny, przyczyniając się do angażującego doświadczenia, które przyciąga uwagę graczy.
  • Regrywalność: Elementy roguelike oraz różnorodność pokoi i zagadek zapewniają, że żadna rozgrywka nie jest taka sama, zachęcając do eksploracji i eksperymentowania.
  • Głębokość fabuły: Gracze docenili bogatą historię i stopniowe rozwijanie narracji, co dodaje warstw do doświadczenia z gry.
  • Unikalne mechaniki rozgrywki: Koncepcja projektowania pokoi i zarządzania zasobami podczas rozwiązywania zagadek została uznana za innowacyjną i przyjemną.

Główne wady gry

  • Zależność od RNG: Znaczna liczba recenzji wskazała, że poleganie gry na generowaniu liczb losowych (RNG) może prowadzić do frustrujących doświadczeń, szczególnie w późniejszych etapach, gdzie potrzebne są konkretne kombinacje pokoi, aby przejść dalej.
  • Problemy z zarządzaniem czasem: Wielu użytkowników uważało, że gra nie szanuje czasu graczy, szczególnie z powodu braku możliwości zapisu w trakcie rozgrywki oraz wolnego tempa niektórych animacji i interakcji.
  • Zmniejszające się korzyści w późnej grze: Po osiągnięciu Pokoju 46, gracze zgłaszali, że przyjemność i satysfakcja z rozwiązywania zagadek znacznie spadły, ponieważ gra stała się bardziej nużąca i mniej satysfakcjonująca.
  • Złożoność projektowania zagadek: Niektóre zagadki były krytykowane za nadmierną złożoność lub enigmatyczność, co prowadziło do frustracji, gdy gracze czuli się uwięzieni bez odpowiednich wskazówek.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Zapis w trakcie rozgrywki: Wielu graczy wyraziło silne pragnienie posiadania funkcji zapisu, która pozwalałaby na zapisanie postępów podczas rozgrywki, szczególnie biorąc pod uwagę długie sesje gry i elementy RNG.
  • Uproszczone mechaniki: Sugerowano wprowadzenie systemu, który zmniejsza wpływ RNG, na przykład umożliwiającego graczom wybór planów lub pokoi po określonej liczbie rozgrywek, aby złagodzić frustracje związane z losowością.
  • Poprawione wskazówki do zagadek: Niektórzy użytkownicy uważali, że gra mogłaby skorzystać z lepszego oznaczania lub wskazówek dotyczących zagadek, szczególnie w późnej grze, aby zapobiec uczuciu zagubienia.
  • Dostępność dla graczy z daltonizmem: Kilka recenzji podkreśliło problemy z różnicowaniem kolorów w zagadkach, sugerując, że funkcje dostępności mogłyby zostać ulepszone dla osób z deficytami widzenia kolorów.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Blue Prince jest postrzegana jako fascynująca i innowacyjna gra logiczna z silnym początkowym przyciąganiem, ale spotyka się z krytyką za poleganie na RNG i problemy z tempem, szczególnie w późnej grze.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

9.0

99% rekomendacji (98)

Opecritic
4,5 / 5

Slant Magazine

Aaron Riccio

Slant Magazine
9 / 10

IGN

Tom Marks

IGN
4,5 / 5

Entertainment Geekly

Luis Alvaro

Entertainment Geekly
9,5 / 10

Couch Soup

Iain McParland

Couch Soup
5 / 5

Digital Spy

Joe Draper

Digital Spy

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2025-04-14
23:46

Didier z Rivii Legend

Didier z Rivii

Bardzo wciągająca gierka. Poziom zagadek naprawdę niezły i na szczególne docenienie zasługuje też ich pomysłowość i wielowarstwowość.

Jak zaczynałem grę, to myślałem, że szybko pykne kilka rundek, ale trudno mi się oderwać, bo ciągle przychodzą nowe pomysły.

Komentarz: Didier z Rivii
2025-04-30
12:42

YourFriendJudas Konsul

YourFriendJudas

Spodziewałem się czegoś ciekawego jak jest taki hype na tę grę a dostałem nudnego gniota, życie...

Komentarz: YourFriendJudas
2025-07-14
03:28

ArtystaPisarz Centurion

ArtystaPisarz

Twórcy „Blue Prince” zadali sobie jedno, fundamentalne pytanie, które chyba jeszcze tak wyraźnie nie wybrzmiało wcześniej w branży gier wideo: czy da się zrobić dobrą fabularną grę logiczną, w której rozwiązanie jest z góry ustalone, ale sposób dojścia do niego jest zależny od mechanizmów opartych o losowość? Albo ujmę to może nawet prościej: czy da się zrobić grę logiczną, która byłaby jednocześnie rougelikem?
Gwoli ścisłości, znam jeszcze jedną w miarę popularną grę, która też się tego podjęła, i to nieco wcześniej – „Shadows of Doubt” – ale to zupełnie inna i równie problematycznej historia, w którą nie mam czasu się tu i teraz zagłębiać.
Tak czy inaczej, moim zdaniem odpowiedź na to jakże ważne pytanie zadane przez twórców „Blue Prince” w ich grze brzmi: no chyba niekoniecznie. To kolejna już zachwalana powszechnie gra, co do której ja sam mam co najwyżej ambiwalentne odczucia. Postaram się zatem raz jeszcze wytłumaczyć, dlaczego coś mi nie gra w tytule, który wszystkim tak się podoba.
Zacznę od tego, że ja w sumie to naprawdę chciałbym polubić „Blue Prince”, bo i jest w tej grze, sam przyznam to z chęcią, naprawdę dużo do lubienia. Cała intryga ma bardzo obiecujące i oryginalne zawiązanie akcji, oprawa graficzna i ogólna estetyka eksplorowanej przez nas posiadłości Mount Holly jak najzupełniej mi odpowiadają a i cała fabuła (a przynajmniej to, co udało mi się na jej temat samemu wywnioskować) jest zdecydowanie składna, zmyślnie skonstruowana.
Cały problem polega jednak na tym, że cieniem na wszystkie te dobre elementy w tej grze kładzie się jej nieszczęsna, nietrafiona i, jak dla mnie, zupełnie pozbawiona sensu główna mechanika losowania z puli trzech kolejnych pokojów, które możemy umieścić za kolejnymi drzwiami rezydencji. Wprowadzając tę mechanikę rodem z jakiegoś „Slay the Spire” twórcy gry zdają się chcieć jednocześnie mieć ciastko i zjeść ciastko – chcą mieć i nieskończenie grywalny tytuł, i ciekawą, fabularną zagadkę złożoną z wielu elementów układających się w jedną całość. Jeżeli jednak czegoś nauczyła mnie wybitna seria gier detektywistycznych, jaką jest „Golden Idol”, to właśnie tego, że nie da się mieć nieskończonej grywalności przy ciekawej intrydze fabularnej.
Chodzi mi o to, że grając w „Blue Prince” nieustannie miałem wrażenie, że oto mam przed sobą bardzo ciekawą, wciągającą zagadkę narracyjną, i że mógłbym ją z wielką przyjemnością rozwiązać krok po kroku, GDYBY NIE TEN CHOLERNY PRZYPADEK, który sprawia, że losuję akurat bibliotekę w momencie, w którym na gwałt potrzebna mi jest jadania. I znów trzeba zaczynać całe podejście od nowa, a ja marnuję tylko dany mi czas.
W grach takich jak „Slay the Spire”, które wcześniej wywołałem tu do tablicy, losowość nie przeszkadza, bo każde podejście stanowi kolejną próbę dojścia do celu, co prawda powiązaną z poprzednimi, ale jednak stanowiącą odrębną jednostkę rozgrywki wartościową ze względu na nią samą. W „Blue Prince” jednak, grze o określonym celu i serii zagadek do rozwiązania, każdy niefart jest frustrującą zawalidrogą – wiem, co mam zrobić, wiem, gdzie mam iść, wiem, co mam gdzie kliknąć, żeby posunąć zagadkę do przodu, ale nie mogę tego zrobić, bo mi się coś gdzieś nie wylosowało.
Tak więc dotarłem do pierwszego, najbardziej podstawowego zakończenia tej gry, rozwikłałem tę zagadkę, którą mi ona postawiła na samym swoim początku – dojść do 46 pokoju. Wiem, że nie znalazłem wszystkiego, co w tej grze jest do znalezienia, ale

W tym momencie grę zostawiłem, niech inni trudzą się dalszymi poszukiwaniami. Podziwiam ich wytrwałość, ale przyznam szczerze, że nie zazdroszczę im nawet za grosz.

Komentarz: ArtystaPisarz
2025-08-31
16:04

Kidler Junior

Tytuł jest mega irytujący przez swoją losowość, o ile główna cześć jest jeszcze w miare ciekawa to dalej jest już męczarnia, chodzenie wkoło po tych samych pokojach strasznie nudzi, niektóre zagadki sa fajne ale jakieś gry słowne i to jeszcze po angielsku to już przegięcie. Nie lubie takich gier gdzie rzeba szukac podpowiedzi w internecie a to jest taka gra, jezeli ktoś myśli że rozwiąże wszystkie zagadki bez pomocy to jest w błędzie. Gra stworzona typowo pod youtuberów zeby nabijac godziny na filmach a dla zwykłego gracza to straszny pożeracz czasu, jest tyle fajnych gier do ogrania że szkoda czasu, no i jeszcze na koniec nie można zapisywac gry w trakcie.

Komentarz: Kidler
2025-08-31
16:05

Admin Senator

Admin

Blue Prince - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl