Gothic 3: Ardea
Aktualizacja:
1. Gorn pokazuje Ci kryjówkę buntowników
Zadanie zleca Gorn w Ardei. Musisz udać się jego tropem do obozu buntowników w Reddock. Ważne jest byś nie zwlekał zbyt długo z jego wykonaniem (a nawet odebraniem zlecenia), bo Rebelianci sami się pojawią i przepadnie Ci okazja do zarobienia punktów doświadczenia.
![]() | ![]() |
Zadanie najprostsze z możliwych - droga nie jest długa a do pokonania jest tylko jeden Ścierwojad.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 250
- Reputacja: Rebelianci +1
2. Jack i szczury okrętowe
Zadanie zleca stary wilk morski Jack, mieszkający na nabrzeżu w starej wieży. Twoje zadanie to zabicie bandy szczurów okrętowych, wałęsających się po okolicy.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Banda ma obóz niedaleko wieży. Zabij rzezimieszków nie wdając się w walkę ze wszystkimi na raz - staraj się tak manewrować by wyciągać ich pojedynczo. Skrzynia przy ich ognisku wymaga umiejętności otwierania trudnych zamków. Po sprawie wracaj do Jacka po nagrodę.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 500
- Punkty doświadczenia: 750
- Atrybuty: Kradzież +1
3. Jack i złoto buntowników
Zadanie zleca Serduk w Cape Dun. Wykonanie go jest bardzo proste - wystarczy udać się do wieży Jacka (zabiliśmy dla niego szczury okrętowe) i porozmawiać z nim. Pieniądze odda bez problemów.
Zyski:
4. Porozmawiaj z przywódcą buntowników!
Zadanie zleca Hamlar w Ardei. Po walce z Orkami porozmawiaj z nim i wypytaj dokładnie o aktualne wydarzenia, Xardasa i Rebeliantów.
![]() | ![]() |
Po tym jak Gorn doprowadzi Cię do Reddock, wejdź do tunelu prowadzącego w głąb jaskiń. Na samym dnie znajdziesz eks - paladyna o imieniu Javier. To jest właśnie przywódca z którym musisz porozmawiać.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 1000
- Reputacja: Rebelianci +1
5. Przepędź Orków z Ardei!
Zadanie nie jest zlecane przez żadną osobę (pojawia się automatycznie po rozpoczęciu gry), ale po nagrodę udaj się do Hamlara. Żeby wykonać zadanie musisz wybić wszystkich Orków stacjonujących w Ardei. Nie jest to trudne (później Orkowie walczą już lepiej) a na dodatek możesz liczyć na pomoc swych przyjaciół i zniewolonych mieszkańców.
![]() | ![]() |
Nie baw się w szlachetnego rycerza - korzystaj z tego, że masz sprzymierzeńców i atakuj Orków wykorzystując przewagę liczebną. Nie wahaj się zadawać ciosów w plecy, Orkowie nie mają takich skrupułów.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 500
- Reputacja: Rebelianci +2
6. Zabij płochliwego jelenia
Zadanie zleca myśliwy Chris, obozujący w kamiennym kręgu, na pustkowiach pomiędzy Ardeą i Vengardem (Vengard Outdoor). Musisz mu przynieść mięso pięciu upolowanych płochliwych jeleni.
![]() | ![]() |
To jest zadanie wymagające dużej cierpliwości. Jelenia nie da się zabić jednym strzałem a bardzo łatwo go spłoszyć. Najlepiej robić to tak: strzelić do jelenia, ten jeśli zostanie trafiony to zacznie uciekać ale po chwili wróci na miejsce i można go dobić. Nie najlepszym pomysłem jest gonienie go przez dłuższą chwilę bo szanse na sukces są minimalne (jeleń po paru sekundach znika w oddali). Można przesunąć się odrobinę w kierunku, w którym uciekał ale niezbyt daleko. Tak czy owak zadanie jest dość frustrujące. Innym sposobem jest poczekanie aż zakupimy lepszy łuk, pozwalający ukatrupić jelenia jedną strzałą (ale to trochę trwa). Po wykonaniu zlecenia Chris zostaje naszym nauczycielem elementów związanych z myślistwem.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 250
- Atrybuty: Zdolności myśliwskie +1
- Gothic 3 - poradnik do gry
- Gothic 3: Poradnik do gry
- Gothic 3: Questy
- Gothic 3: Ardea
- Gothic 3: Reddock (1)
- Gothic 3: Reddock (2)
- Gothic 3: Cape Dun (1)
- Gothic 3: Cape Dun (2)
- Gothic 3: Cape Dun (3)
- Gothic 3: Montera (1)
- Gothic 3: Montera (2)
- Gothic 3: Montera (3)
- Gothic 3: Montera (4)
- Gothic 3: Montera (5)
- Gothic 3: Gotha
- Gothic 3: Okara (1)
- Gothic 3: Okara (2)
- Gothic 3: Trelis (1)
- Gothic 3: Trelis (2)
- Gothic 3: Trelis (3)
- Gothic 3: Nemora (1)
- Gothic 3: Nemora (2)
- Gothic 3: Geldern (1)
- Gothic 3: Geldern (2)
- Gothic 3: Geldern (3)
- Gothic 3: Geldern (4)
- Gothic 3: Silden (1)
- Gothic 3: Silden (2)
- Gothic 3: Silden (3)
- Gothic 3: Silden (4)
- Gothic 3: Faring (1)
- Gothic 3: Faring (2)
- Gothic 3: Faring (3)
- Gothic 3: Vengard (1)
- Gothic 3: Vengard (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (3)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Wilka (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Wilka (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (3)
- Gothic 3: Klasztor
- Gothic 3: Bezdroża Nordmaru
- Gothic 3: Braga (1)
- Gothic 3: Braga (2)
- Gothic 3: Ben Erai (1)
- Gothic 3: Ben Erai (2)
- Gothic 3: Ben Sala (1)
- Gothic 3: Ben Sala (2)
- Gothic 3: Lago
- Gothic 3: Bakaresh (1)
- Gothic 3: Bakaresh (2)
- Gothic 3: Bakaresh (3)
- Gothic 3: Ishtar (1)
- Gothic 3: Ishtar (2)
- Gothic 3: Ishtar (3)
- Gothic 3: Wykopaliska Al Shedim (1)
- Gothic 3: Wykopaliska Al Shedim (2)
- Gothic 3: Mora Sul (1)
- Gothic 3: Mora Sul (2)
- Gothic 3: Mora Sul (3)
- Gothic 3: Mora Sul (4)
- Gothic 3: Mora Sul (5)
- Gothic 3: Mora Sul (6)
- Gothic 3: Mora Sul (7)
- Gothic 3: Bezdroża Varantu
- Gothic 3: Inne
- Gothic 3: Główne zadania (1)
- Gothic 3: Główne zadania (2)
- Gothic 3: Główne zadania (3)
- Gothic 3: Questy
- Gothic 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
najgorszy poradnik jaki widzialem, nie kupujcie - strata kasy
Jeżeli utknąłeś na którymś queście to zapraszam na mój kanał o zadaniach w G3:
https://www.youtube.com/channel/UC1LxU_h1lxDkxI6_Cuk0TAQ
Na pewno na farmie żadne się nie ostał gdzieś w krzakach? Kiedyś mi się tam też jeden zagubił kawałek dalej.
Proszę o pomoc. Podczas misji w Reddock, gdy mam pozbyć się patroli orków, to gdy ich wszystkich zabiję to nie zalicza misji. Wróciłem do tego gościa co mi zlecił misję i nie ma takiego dialogu i nie wiem jak ją ukończyć.
brakuje tylko spisu wszystkich przedmiotów i potworów ale i bez tego mi pomógł dzięki
Dowiedziałem się, że więzień to Vatras. Zdobyłem klucz do celi. A gdy chcę z nim pogadać to bezio mówi "Hmm... Nie." i rozmowa się kończy.
Pomocy!!! jak zgine to nie mogę stać wogóle to mnie bizon zabił był jeden chciałem zabić ścierwojada (czy jakoś tam) i podeszedł biozon i bum zaczełą sie wojna ścierwojad i bizon zaczeli mnie bic bum gine :( pomożecie???????
Jak na poradnik to bardzo słaby. Zero informacji gdzie dokładnie można znaleźć np. daną roślinę czy zwierza, same ogólniki typu "należy się rozejrzeć po Nordmarze". Nie polecam.
bzdurny poradnik z blednymi informacjami. Towary urkrassa nie znajduja sie w jaskini u ortegi
http://www.gothicgry.fora.pl/mapki,69/mapa-gothic-3,3245.html
siemka fajna mapka moze znajdziecie pare rzeczy ktore sie wam przydadza
Zadanie odbicia Geldern dostaniesz od maga ognia w geldern (zapomniałem imienia bo dawno nie grałem).A przywódca orków cię atakuje ponieważ może to być błąd gry albo mogłeś coś przeskrobać (pobić kogoś,zabić,ukraść coś)
Potrzebuje pomocy! niech mi ktoś powie od kogo dostanę zadanie odbicia Geldern. Byłem u wszyskich i nikt nie chce mi dać tego zadania,a jak ide do wodza Orków w Geldern to no coś tam do mnie powie i mnie zaczyna bić. O co chodzi?
iso kiss-miecz wenzela jest w jaskini po drodze do Montery,jak nie posłuchasz Domenika i pójdziesz na wschód tam gdzie są bandyci to po czsie dojdziesz do lasku w którym są ukryci bunownicy po prawej jest lasek,po lewej jet jakinia tylko uważaj bo jest tam pełno wilków.
Nie wiem gdzie jest jaskinia z mieczem wenzela mugly by mi ktos opisac to miejsce ?? z góry dzięki
ssssssssssssssssssssssssppppppppppppppppooooooooooookkkkkkkkkoooooooooooooo gggggggggggggggggrrrrrrrrrrraaaaaaaaaa gothic 3 to najlepsza gra na SWIECIE XD
Wielkie dzięki micmur13!!!!
Znalazłem go dałem mu w morde i mi oddał ten artefakt;p
dzięki wielkie jeszcze raz heheheh!
;ppppppppppppp
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












