Gothic - poradnik do gry

Poradnik do Gothic koncentruje się samej kwintesencji gry, pomagając niedoświadczonym graczom ukończyć całą rozgrywkę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Gothic - poradnik do gry

Gothic - poradnik do gry

Witaj w świecie Gothika wędrowcze!!! Właśnie tutaj rozpoczyna się twoja przygoda. Jako skazaniec w kolonii więziennej Khorinis rozpoczniesz drogę do sławy i chwały.

Na początek przyda się kilka informacji ogólnych. Otóż jest to rozbudowana gra RPG z wieloma wątkami pobocznymi oraz w pełni swobodną ścieżką rozwoju.

W grze będziesz miał okazję wybrać jedną z trzech ścieżek, a dokładniej obozów. Co za tym idzie, każdy z obozów różni się od poprzednika rodzajami zadań do wykonania, a także innymi ważnymi aspektami począwszy od wyglądu, a skończywszy na lokalizacji.

Naturalnie występuje tutaj tak zwana linia podstawowa fabuły, czyli zadania główne, które po prostu musisz wykonać, aby zakończyć grę. Co ważniejsze, wykonując wspomniane zadania zwiedzisz całą kolonię i będziesz miał okazję udać się do każdego obozu z osobna.

Dlaczego o tym piszę, otóż każdy obóz to pewien rodzaj poziomu trudności. I tak żółtodzioby, a więc nowicjusze najlepiej poradzą sobie w Starym Obozie, średnio zaawansowani lepiej poczują się w Nowym Obozie, natomiast wyjadacze i weterani doskonale sprawdzą się w Obozie na Bagnach.

Jednak to jeszcze nie wszystko. Gothic jest grą wielce interaktywną i tworzy osobną rzeczywistość, gdzie wszystko tętni życiem. Pisanie poradnika opisującego każde zadanie i każdy zakątek gry po prostu psuje całą zabawę i prowadzi do bezkompromisowego zaliczenia tej wspaniałej gry do grona "mogło być lepiej" albo "ta, grywałem w fajniejsze".

Aby uniknąć tego rodzaju stwierdzeń, mój poradnik będzie się skupiał na samej kwintesencji gry, jak również pomoże niedoświadczonym graczom przejść grę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie. Naturalnie bazując na tym poradniku będziesz posiadał podstawy ułatwiające dalszy przebieg gry.

I tak nie przedłużając już dłużej, zwróćmy się ku grze.

Gothic

Gothic

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 15 marca 2001

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.8

Gracze

9.1

Steam

6.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-04-16
18:29

kuweta18 Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
18:45

kuweta18 Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

Komentarz: kuweta18
2016-04-16
19:46

kuweta18 Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

Komentarz: kuweta18
2016-05-06
19:54

patryk666666 Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)

Komentarz: patryk666666
2021-11-11
03:42

Man From The Moon Pretorianin

Man From The Moon

Odpaliłem Gothica na Steamie. Typ robi wszystko poza tym, że nie może niczego podnieść z ziemi. Kompletnie nic. Broni, pożywienia, przedmiotów. Ktoś coś?

Komentarz: Man From The Moon

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl