Gothic - poradnik do gry

Gothic - poradnik do gry

Gothic - poradnik do gry

Witaj w świecie Gothika wędrowcze!!! Właśnie tutaj rozpoczyna się twoja przygoda. Jako skazaniec w kolonii więziennej Khorinis rozpoczniesz drogę do sławy i chwały.

Na początek przyda się kilka informacji ogólnych. Otóż jest to rozbudowana gra RPG z wieloma wątkami pobocznymi oraz w pełni swobodną ścieżką rozwoju.

W grze będziesz miał okazję wybrać jedną z trzech ścieżek, a dokładniej obozów. Co za tym idzie, każdy z obozów różni się od poprzednika rodzajami zadań do wykonania, a także innymi ważnymi aspektami począwszy od wyglądu, a skończywszy na lokalizacji.

Naturalnie występuje tutaj tak zwana linia podstawowa fabuły, czyli zadania główne, które po prostu musisz wykonać, aby zakończyć grę. Co ważniejsze, wykonując wspomniane zadania zwiedzisz całą kolonię i będziesz miał okazję udać się do każdego obozu z osobna.

Dlaczego o tym piszę, otóż każdy obóz to pewien rodzaj poziomu trudności. I tak żółtodzioby, a więc nowicjusze najlepiej poradzą sobie w Starym Obozie, średnio zaawansowani lepiej poczują się w Nowym Obozie, natomiast wyjadacze i weterani doskonale sprawdzą się w Obozie na Bagnach.

Jednak to jeszcze nie wszystko. Gothic jest grą wielce interaktywną i tworzy osobną rzeczywistość, gdzie wszystko tętni życiem. Pisanie poradnika opisującego każde zadanie i każdy zakątek gry po prostu psuje całą zabawę i prowadzi do bezkompromisowego zaliczenia tej wspaniałej gry do grona "mogło być lepiej" albo "ta, grywałem w fajniejsze".

Aby uniknąć tego rodzaju stwierdzeń, mój poradnik będzie się skupiał na samej kwintesencji gry, jak również pomoże niedoświadczonym graczom przejść grę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie. Naturalnie bazując na tym poradniku będziesz posiadał podstawy ułatwiające dalszy przebieg gry.

I tak nie przedłużając już dłużej, zwróćmy się ku grze.

Informacje o Gothic - poradnik do gry

Autor : Łukasz Boolseye Michalski

Poradnik zawiera : strony: 62, ilustracje: 295 .

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016, odwiedź Poradnik do gry

Mody do Gothic - poradnik

Ostatnia aktualizacja : 24 czerwca 2019, odwiedź Mody do Gothic - poradnik

Popularne strony w Gothic - poradnik do gry

Gothic - screen - 2001-04-18 - 2974Gothic - screen - 2001-04-18 - 2973Gothic - screen - 2001-04-18 - 2972Gothic - screen - 2001-04-18 - 2971Gothic - screen - 2001-04-18 - 2970Gothic - screen - 2001-04-18 - 2969Gothic - screen - 2001-02-19 - 1597Gothic - screen - 2001-02-19 - 1596Gothic - screen - 2001-02-19 - 1595

Komentarze Czytelników (30)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.11.2006 19:50
juz_sam_nie_wiem
94
Pretorianin

I kto by pomyślał, poradnik do tak starej gry. Czytając darmową część poradnika (płatną już nie) natknąłem się na kilka ortów, można by to było poprawić.

27.11.2006 02:24
😁
1
odpowiedz
Darth ZajceV
2
Junior

Dajcie sobie siana z tym poradnikiem. Autor poradnika nie jest dostatecznie zaznajomiony z grą. Nie udziela podstawowych porad w celu ułatwienia rozgrywki. Dodatkowo poradnik powinien być pisany, krótko i zwięźle zadanie po zdaniu, a tutaj widzimy jakieś streszczenie. Nawet banalnie proste zadania są strasznie rozpisane, Autor stara się także popisać "trickami", które to rzekomo są niebezpieczne, dodatkowo z czystej chęci zysku gracz rzuci się na te ścierwojady (ten niby trick opisany na początku), a prościej jest kupić (czy dostać za darmo, jednak autor o tej możliwości nie wspomina, nowa kopalnia się kłania) pierwszy "pancerz" (np. spodnie kopacza) i ścierwojady nie stanowią najmniejszego problemu. Dodatkowo autor wciąga początkującego gracza w zadania, których wykonać nie trzeba a dla początkujących mogą być trudne (nie trzeba zabijać królowej pełzaczy). Następnym błędem jaki wytknę autorowi jest bagatelizowanie, niektórych spraw, walka z golemami nie jest wcale tak trudna wystarczy rzucić czar i po kłopocie a w poradniku widzimy jakieś przy czajki. Całości dopełniają niepełne listy pancerzy (brak choćby pancerzy magnatów), czy broni (tu brak nienaładowanego Uriziela) oraz źle opisane listy nauczycieli, gdyż np. nauczyciele z bractwa nie będą chcieli uczyć członka nowego obozu. Jedyny plus poradnika to w miare dobre mapy.

Na zakonczenia polecę autorowi przejście G I tak jeszcze canajmniej 4 razy. I mam prośbę do autora- nawet nie bierz się za poradniki do GII NK czy G III.

27.11.2006 10:08
odpowiedz
Glorn
10
Legionista

CO TO MA BYĆ??? Ten poradnik ma więcej dziur(błędów) niż ser szwajcarski.
Po pierwsze po co te opisywanie "wejdź tu, otwórz to" jak będzie chciał/a to sam się troche
wysili i pomyśli.
Po drugie pisze cytuje "Znajdziesz go zaraz za Miltenem" a dwa akapity dalej jest "Miltonem"
Po trzecie w Obozie Sekty nie można zostać Guru, choć może ja jestem źle poinformowany, bo jak grałem w to 5 razy z tego 3 razy na bagnie to taka możliwość mi się nie przypomina.
Więcej błędów wytykać nie będę, bo to nie ma najmniejszego sensu bo zajęło by to 1/4 miejsca tego "poradnika".

17.12.2006 15:25
😐
odpowiedz
zanonimizowany414749
1
Junior

Autor grał w gre raz i mysli że jest mistrzem.Grałem w nią z pięć razy i za każdym inaczej rozwijałem swoją postać i dołączałem do innych obozów.A chcecie wiedziec jak przeżucać szybko przedmoty do pleacaka albo z niego je wyrzucać? Wystarczy trzymać wciśnięty shift i normalnie przekładać przedmoty(chodzi o większą ilość).

01.01.2007 13:37
👍
odpowiedz
zanonimizowany421067
1
Junior

poradnik do gothica jest

11.01.2007 12:26
odpowiedz
zanonimizowany276484
13
Pretorianin

Faktycznie, jeden z gorszych poradników jakie tutaj miałam okazje przeczytać. Ale liczą się chęc i...

29.01.2007 12:00
odpowiedz
zanonimizowany327293
23
Chorąży

Toś autor przywalił szczena opada ja jestem dopiero w 5 rozdziale i wiec co gdzie i jak nie pisz jak sie nie znasz TY JEDEN OBIBOKU

Ps nie pisz innych poradników

03.02.2007 20:59
😍
odpowiedz
zanonimizowany428621
3
Junior

Ale kiepski poradnik każdy napisze llepszy.Che che biedny chłopak/dziewczyna

04.02.2007 06:55
Boolseye
odpowiedz
Boolseye
4
Junior

Dziwne, skoro każdy może napisać lepszy poradnik to dlaczego nikt tego nie robi?
Z drugiej strony widać podoba się wam mój dziwaczny poradnik!

29.04.2007 21:30
😒
odpowiedz
zanonimizowany456230
1
Junior

mam problem w gothic jak wyjść z wieży Xardasa? Gram w to już 3-ci raz i ciągle mam ten sam problem musze skakać z tej śmiesznej wieży. Może ktoś wie ...

07.10.2007 11:39
odpowiedz
Byndeks
56
Pretorianin

O ile dobrze pamiętam, to musisz mieć ze sobą jak idziesz do Xardasa jakiś zwój, albo rune teleportacyjną.

18.10.2007 07:36
Boolseye
odpowiedz
Boolseye
4
Junior

Jeśli chodzi o wyjście z wieży to takowego nie ma. Jedyna droga wyjścia to taka sama jak i wejścia, czyli teleportacja. W ostateczności możesz wpisać cheat god i skoczyć na główkę, ale to oszustwo :P

16.11.2007 12:38
📄
odpowiedz
zanonimizowany496140
2
Junior

Hey Witam wszystkich mam do Was prośbe podajcie mi link do dopełnego poradnika do gothic'a WAZNE!!

16.11.2007 12:42
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Żelman
W pierwszym poście masz podany link do pełnego poradnika.

20.10.2008 19:04
SirAirwolf
odpowiedz
SirAirwolf
9
Legionista

Boolseye - Jak ty wbiłeś ten 47 poziom ?! Na kodach jakiś ? :D

30.05.2009 14:52
👎
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

.... boolseye

30.05.2009 14:53
👎
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

poradnik zal dupe sciska ty grac nie umisz boolseye,,,,,,,,,, sirairwolf ja wiekszy nawet wbilem

11.07.2009 17:40
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

dobra sory boolseye ja tyż grac nie umie za bardzo,, bardziej w 2 i 3 ale mogłes do poradnika dac pare innych rzeczy też np to ze idąc wraz z mordragiem do NO mozna se expic

11.07.2009 17:42
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

lub kiedy lewus rozkaże nam dawac wode robolom to od ryża można brac wode w nieskończonośc albo w tez NO mozna robic se miecze bez ostrzy i stali wogóle

11.08.2009 17:18
odpowiedz
alibo
27
Centurion

Mam problem z odnalezieniem szamana orków którego kazał mi znaleźć Xardas kompletnie nie wiem gdzie on jest.Pomuszcie mi plis.

11.08.2009 17:34
odpowiedz
zanonimizowany637514
14
Konsul

Szaman powinien być niedaleko niedaleko mostu w stronę kamiennej fortecy, a dokładniej w zniszczonej wieży.

11.08.2009 19:56
odpowiedz
alibo
27
Centurion

Dzięki jacksonheyes.

12.02.2010 19:31
😐
odpowiedz
simonmaster
27
Centurion

Witam ja mam taki problem w grze, iż ostatni ork szaman jest nieśmiertelny i mam się udać do Xardasa, ale nie mogę stamtąd wyjść bo wrota są opuszczone, a teleportować się nie można ?! Wszędzie jak czytam to piszą, że czym prędzej się udać do Xardasam ale jak, skoro nie mogę wyjść ?

14.02.2010 18:12
odpowiedz
pepe ziom
8
Centurion

ty debilu trzeba ko zabic z urizjela najjlepszego miiecza

21.08.2014 23:09
RaceyPL
odpowiedz
RaceyPL
36
Mentat

Dzięki. Chciałem przejść bez poradnika ale świątynia śniącego to jakaś masakra

07.06.2015 14:35
odpowiedz
shitamoiso
1
Junior

TICOCHONDRIUSS ja żeby wyjść z wieży Xardasa biore skacze z akrobacją na skałe i schodze

16.04.2016 18:29
odpowiedz
kuweta18
1
Junior

Błędy są np przy nauczycielach
Saturas tylko magia runiczna
a od many jest Cronos

Co do wydostania się z wieży Xardasa bez teleportów
to znam dwa sposoby
1. Skok do bajora (uda się jeśli mamy akrobatykę)
2. Wspięcie się na kolce wystające z wieży
i skok na półkę skalną

16.04.2016 18:45
odpowiedz
kuweta18
1
Junior

1. Zardzewiały miecz (obok kretoszczura niedaleko opuszczonej kopalni)
2. Stary miecz (koło wisielca na drodze do starego obozu)
3. Niewykończony miecz (w wieży nad zębaczami koło chaty Cavalorna , można samemu wykuć)
4. Zardzewiały miecz oburęczny (kuźnia Stone'a)
5. Mściwa stal
(świątynia Śniącego, na początku drugiego rozdziału można wziąć od Cadara dwa zwoje przemiany w krwiopijce
zwoje te można też dostać wykonując zadanie Chromanina)
6. Gniew Innosa (Gomez)
7. Uriziel (w świątyni Śniącego)

1. Wyszczerbiony topór (jaskinia z kretoszczurami, miejsce śmierci Neka)
2. Topór (skrzynia Darriona)
3. Stary topór bojowy (przed golemami Xardasa)
4. Krzyk wojownika (Okyl)

1. Łomotacz (jeden z szybów starej kopalni)
2. Młot orków (jaskinia pilnowana przez ogary na drodze z górskiej fortecy do cytadeli orków)

1. Krótki łuk (jaskinia za chatą Cavalorna, klucz trzeba zabrać z jego skrzyni)
2. Łuk kawalerzysty (skrzynia obok Jarvisa , na górze)
3. Kościany łuk (jedna z odnóg starej kopalni)
4. Długi łuk (Lewus, bandyci z kanionu trolli)
5. Podmuch wiatru (jeden z szybów wolnej kopalni , obok rozdrabniacza)

Kusze na strażnikach Gomeza (np Szakal 4. rozdział , Blizna od 5. rozdziału)

16.04.2016 19:46
odpowiedz
kuweta18
1
Junior

Magiem nie grałem
Jeśli chodzi o darmowe runy to
Światło - możemy wziąć od Kaloma ale wtedy tracimy napój +5 mana
Ognisty pocisk - tylko jeśli dołączymy do magów ognia
Sopel lodu szkielet maga z wieży mgieł
(niedaleko plaży z jaszczurami na Ulu Mulu i klasztoru mnichów - kamień ogniskujący z Gornem)
Ognista burza - od Lee za uwolnienie niezupełnie wolnej kopalni
Runy takie jak grom , pirokineza, tchnienie śmierci
zabieramy dopiero szamanom w świątyni Śniącego
Runę fali Uriziela wyjmie Xardas - potrzebny szósty krąg

06.05.2016 19:54
odpowiedz
patryk666666
1
Junior

propos "strażnicy portalu 4" co do tej pułapki.. to nie pułapka ,trzeba najpierw wejść na górną półkę czy jak to tam nazwać.. wtedy kraty (gdzie znalazłeś ten "słaby miecz") otworzą się i wskakując tam wpadniemy na kolce, naciśniemy coś na jakimś sarkofagu, przeszukamy skrzynie z kilkoma fajnymi miksturami , a w tym czasie zablokowane kraty się otworzą ;)