Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawy | Miasto wyspecjalizowane w Sid Meier's Civilization IV poradnik Sid Meier's Civilization IV

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Ponieważ rzadko kiedy nasze miasta szybko będą mogły pełnić funkcję specjalistyczną, przez wiele tur istnienia będziemy je rozwijali w miarę równomiernie. Na wstępnym etapie rozwoju miasta, o ile nie mamy innych pilniejszych priorytetów (np. wojny na karku) - koncentrujmy się na spokojnym rozwoju miast.

Najważniejsze budynki które koniecznie należy wznieść w każdym mieście to:

  1. Spichlerz (granary) - nie tylko zwiększa korzyści z części surowców żywnościowych, ale i prawie dwukrotnie przyspiesza tempo rozrostu miast.
  2. Akwedukt (aqueduct) i szpital (hospital) są potrzebne w każdym mieście w którym problemy ze zdrowiem grożą zatrzymaniem rozwoju miasta. Dodatkowo mogą pomoc sklep spożywczy (grocer) i supermarket - w przypadku dostępu do odpowiednich surowców żywnościowych

W przypadku rosnącego niezadowolenia mamy cztery rozwiązania:

  1. w przypadku dostępu do odpowiednich surowców luksusowych - budujemy targowisko (merketplace) / kuźnia (forge)
  2. budujemy świątynie (temple)dla każdej religii w mieście - jedną z zalet większej niż jedna religii w mieście jest właśnie możliwość budowy kilku świątyń. W przypadku naszej religii narodowej będziemy mogli jeszcze budować po wynalezieniu music katedry
  3. budujemy teatr ( theatre )/ koloseum ( Colosseum). Obok automatycznego wpływu na poprawę nastrojów mamy dodatkowo możliwość wpływania na nastroje za pomocą globalnych ustawień kultury (patrz dział zarządzanie imperium)
  4. zmienić ustrój na władza dziedziczna Heritary Rule i umieścić więcej jednostek wojskowych w mieście.

Dwa ostatnie rozwiązania są najskuteczniejsze - oba potencjalnie potrafią utrzymać spokój nawet w sytuacji bardzo poważnych niepokojów, choć za dużą cenę.

Najważniejsze są dla nas pola generujące dochody. Ponieważ zdecydowaną większość stanowią chatki które do rozwoju potrzebują aktywnego używania to na nich przede wszystkim powinni pracować nasi mieszkańcy.

Pozostałe pola - z wiatrakami czy z kopalniami powinny być wykorzystywane gdy jest taka konieczność.

Kluczowe budynki: - wszystkie mnożące dochody (targowisko (marketplace), sklep spożywczy (grocer), bank) i zwiększające tempo rozwoju naukowego (biblioteka (library), uniwersytet (university), obserwatorium (observatory), laboratorium (laboratory) i akademia (akademy ) ).