Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Liderzy i ich cechy | Podstawy rozgrywki Sid Meier's Civilization IV poradnik Sid Meier's Civilization IV

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

W grze mamy do dyspozycji 26 przywódców z których każdy jest opisany dwoma cechami (traits) i każdy zaczyna z innymi dwiema technologiami. O ile technologie z którymi rozpoczynamy mają znaczenie jedynie na początku gry, to cechy znacząco wpływają na całą rozgrywkę. Mimo iż żadna z nich nie jest bezużyteczna niektóre są bardziej uniwersalne od innych.

Aggressive

Darmowa promocja Combat I dla wszystkich jednostek walczących wręcz (melee) i piechoty (gunpowder).

Jeśli planujesz pobić świat to coś dla ciebie. Promocję otrzymują niestety jedynie dwa rodzaje jednostek - ale oba do czasu gdy pojawi się czołg będą twoją główną siłą szturmową. Mimo iż na pierwszy rzut oka promocja dająca jedynie +10% do siły oddziału nie jest aż tak dużym bonusem, zapewniam że jest innaczej.

Po pierwsze te +10% powoduje że każda jednostka zaczynająca z darmową promocją będzie silniejsza od analogicznej jednostki twojego nieprzyjaciela - co przy wyrównanym poziomie technologicznym może mieć naprawdę duże znaczenie.

Po drugie jest to darmowa promocja - tzn. nie wlicza się do poziomów jednostek i kolejną promocję dostajesz od razu po zdobyciu 2 xp.

Po trzecie combat I daje dostęp do bardzo użytecznych promocji już od razu - takich jak np. shock, cover czy medic I i znacząco ułatwia osiągnięcie wyższych poziomów combat i jeszcze lepszych zaawansowanych promocji (march czy commando)

Obniżony o połowę koszt barracks i drydocks w tej sytuacji staje się jeszcze przyjemniejszy, prawda?

Creative

+2 do kultury w każdym mieście.

BEZCENNE na początku gry - bardzo przyspiesza rozrost kultury w nowo założonym mieście - a więc ułatwia zajmowanie większego terenu i szybko zwiększa premię obronną dla garnizonu. Później staje się mniej przydatne - im mamy większe miasta tym te +2 na ture staje się mniej znaczące.

Ponieważ jednak początek gry jest najważniejszy - moim zdaniem bardzo przydatna cecha.

Obniżone o połowę koszty theatre i colloseum uławtwają natomiast utrzymanie porządku w miastach. Dodatkowo dzieki temu theatre staje się tak tani że można go postawić błyskawicznie w każdym nowym mieście co dodatkowo przyspiesza rozwój kultury - jak znalazł w świeżo podbitych miastach.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie