Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Sid Meier's Civilization IV - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ustrój Imperium - Opcje prawne | Imperium w Sid Meier's Civilization IV poradnik Sid Meier's Civilization IV

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Barbarzyństwo (Barbarism)

Wymaga: nic

Utrzymanie: niskie

Domyślny

System wasalny (Vassalage)

Wymaga: Feudalism

Utrzymanie: High

+2 xp dla każdego wyprodukowanego oddziału, pewna ilość darmowych jednostek.

Jedna z dwóch opcji zwiększających doświadczenie naszych nowo powstających jednostek. Te +2 jest niezwykle przydatne, bo razem z barracks (+4xp) nasze oddziały dostają dwie promocje na dzień dobry.

Dodatkowo zwiększa ilość darmowych jednostek - tj. takich za których utrzymanie nic nie płacimy. Nie jest to niezwykle ważna cecha, choć w trakcie dużej wojny może być dość przydatna.

Najsensowniej wybierać gdy budujemy dużo sił zbrojnych szykując się do jakiegoś poważniejszego starcia.

Biurokracja (Bureaucracy)

Wymaga: Civil Service

Utrzymanie: średnie

+50% dochodu i +50% produkcji w stolicy.

Jeden z najbardziej przydatnych wyborów - przynajmniej do czasu gdy będziemy dysponować dużą ilością rozwiniętych chatek- wtedy sensowną alternatywą staje się free speach.

Ponieważ gra sama ustawia naszą stolicę w dość atrakcyjnym mieście i dodatkowo miasto to ma najwięcej czasu na rozwój, zazwyczaj jest naszym najlepszym miastem. Dodatkowe +50% do produkcji i dochodów to bardzo wyraźnie wzmocnienie całej cywilizacji - szczególnie w pierwszych 2-3 erach gry.

Państwowość (Nationhood)

Wymaga: Nationalism

Utrzymanie: low

+2 zadowolenie w każdym mieście w którym są koszary (barracks) oraz możliwość powoływania (draft) jednostek z mieszkańców naszych miast.

Najbardziej przydatna w sytuacji gdy nagle zostajemy zaskoczeni wojną, ale przeczuwamy że się nieuchronnie zbliża. Możliwość poboru i stworzenia w ten sposób armii może w pewnych sytuacjach zadecydować o wygranej wojnie. Niemniej koszt poboru jest dość poważny (każda powołana jednostka to -3 zadowolenia na 10 tur i -1 do ludności miasta) - a oddziały w ten sposób stworzone mają połowę doświadczenia jakie mają te stworzone tradycyjnie.

+2 zadowolenia w każdym mieście gdzie są koszary bardzo pomaga w ograniczeniu skali niepokojów wywołanych poborem i w pewnym stopniu gwarantuje spokój w pozostałych miastach (o ile są tam koszary oczywiście)

Wolność słowa (Free Speech)

Wymaga: Liberalism

Utrzymanie: żadne

+2 złota z każdego miasta, +100% kultury

Bardzo duże bonusy. W przypadku rozwiniętej siatki miast wybór tej opcji to ogromny zastrzyk dochodu - a więc przyspieszenie rozwoju naukowego naszej cywilizacji.

Bonus do kultury jest też imponujący - w przypadku gdy szczególnie interesuje nas szybki przyrost kultury (dążenie do zwycięstwa kulturowego czy przepychanie się granicami z sąsiadem) ten wybór może być bezcenny.