Wiedźmin: Zadania poboczne (1) Efekt uboczny

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Efekt uboczny - zadania poboczne

Q.02. Eksponaty

Zadanie to ukończysz poprzez zbieranie różnych, unikatowych przedmiotów. Aby wejść w ich posiadanie, należy wykonywać inne questy (co wyjaśniłem w poszczególnych fazach). Jak już pewnie zauważyłeś, poniższa lista faz jest niepełna. Jest tak dlatego, że pominąłem tzw. "nagrody za amulet" (pojawiają się po każdym dostarczonym artefakcie). Ponadto warto zaznaczyć, że ich kolejność może się różnić od tej z Twojego dziennika zadań. Jest ona bowiem uzależniona od kolejności sprzedawanych przedmiotów.

1 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 1 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 1. Niezwykłe przedmioty

Początek zadania nastąpi po pierwszej rozmowie z Everdenem , którego znajdziesz na terenie jego posiadłości M1.03 . Celem misji jest dostarczanie niezwykłych artefaktów temu jegomościowi, otrzymując w zamian pieniądze oraz przydatne przedmioty. Jeśli znajdziesz dziwny fabularny przedmiot, sprawdź, czy wspomniany wcześniej szlachcic nie zaoferuje wymiany.

Faza 2. Naszyjnik

Naszyjnik z wizerunkiem Lary Dorren znajdziesz w domu Miłki M1.07 . Jego zdobycie jest możliwe po wykonaniu Q.08. Przesądna . W zamian za przedmiot otrzymasz 50 orenów i zsiadłe mleko (potrzebne w misji Q.11. Tajemniczy skarb ).

Faza 4. Amulet Uroborosa

Amulet Uroborosa znajduje się w kanałach M3.06 , aby wejść w jego posiadanie, należy ukończyć zadanie Q.03. Kompania Braci , nie sprzedając magicznego kamienia Lorethiel . W zamian otrzymasz 50 orenów i pieczeń (przydatną chociażby w zadaniu Q.06 Pies obronny ).

Faza 6. Pamiętnik

By stać się właścicielem pamiętnika podróżnika , należy ukończyć quest Q.05. No to chlup . Sprzedając go, otrzymasz tradycyjnie 50 orenów i księgę o flederach (zanim zejdziesz do kanałów M1.13 , lepiej ją wcześniej przeczytaj, uzyskasz w ten sposób dostęp do droższych komponentów).

Faza 8. Laska

Kolejny artefakt, Czarodziejska Laska , wpadnie Ci w ręce po wygranej w kości z Navikiem (powiązane z zadaniem Q.03 Kompania Braci ). Natkniesz się na niego koło wejścia na cmentarz M1.08 .

Faza 10. Sefira

Sefira Tipperath ukryta została w skrzyni, do której dojście prowadzi przez teleport w zamkniętym magazynie M1.10 . Aby stać się jej właścicielem, musisz ukończyć Q.11 Tajemniczy skarb . W zamian za artefakt dostaniesz 50 orenów i książkę O przestępie .

Faza 12. Pełna kolekcja

Ostatnia faza pojawia się wówczas, gdy wszystkie pięć unikalnych przedmiotów znajdzie się w rękach Everdena . Bogaty szlachcic w zamian za pomoc w skompletowaniu kolekcji zapłaci Ci dodatkowe 400 orenów.

Q.03. Kompania Braci

Podobnie jak w zadaniu poprzednim, tak i w tym kolejność wpisów może się różnić. Wynika to z kolejności podejmowanych wyzwań.

Faza 1. Wyzwanie

Do rozpoczęcia zadania, a co za tym idzie - pojawienia się pierwszego wpisu, dojdzie samoczynnie zaraz po opuszczeniu domu Kłykacza M1.01 (w trakcie wykonywania zadania głównego). Podczas rozmowy z Gunnem Hargisem (przedstawionym na poniższym zdjęciu) dowiesz się, że czwórka przyjaciół pod nazwą "Kompania Braci" proponuje Ci pomoc. Aby z niej skorzystać, będziesz zmuszony pokonać członków Kompanii w różnych pojedynkach.

Faza 2 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 2. Griffarin

Pierwszego z nich, Griffarina , spotkasz w karczmie "Miś kudłacz" M1.02 . Pełni on tam funkcję karczmarza, więc nie powinieneś mieć problemów z jego odnalezieniem. Pojedynek, który Cię czeka, to siła głowy, czyli nic innego jak picie alkoholu. Aby zwyciężyć, należy łyknąć około 6 kufli słabego alkoholu.

Faza 3. Mocna głowa

Pojawienie się tej fazy oznacza, że Griffarin nie stawił czoła możliwościom Geralta, a wątroba Białego Wilka przetrzymała więcej (w nagrodę otrzymasz pieczeń przydatną w zadaniu Q.06. Pies obronny ).

Faza 4. Narvik

Kolejny przeciwnik, Narvik , koczuje koło wejścia na cmentarz M1.08 . Tym razem pojedynek, który musisz stoczyć, to gra w kości. Jeśli mogę coś poradzić - nie stawiaj dużych pieniędzy (jest to możliwe). Lepiej popróbować parę razy, tracąc jedynie grosze.

2 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 5 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 5. Szczęściarz

W chwili zwycięstwa zadanie zostanie zaktualizowanie, a Ty, poza obietnicą poinformowania Gunna Hargisa o wygranej, otrzymasz Czarodziejską Laskę niezbędną w zadaniu Q.02 Eksponaty .

Faza 6. Gruziła

Aby zostać osobą godną zaufania dla Gruziły , należy pokonać go w walce na pięści. Nie jest on zwykłą płotką, ale specjalnie trudnego wyzwania nie oczekuj (walka wpisze się również do questa Q.07. Pięści ze złota ). Aby przystąpić do walki, musisz być w posiadaniu 75 orenów.

3 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 7 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 7. Żelazna pięść

W chwili zwycięstwa poza wygraną pieniężną otrzymasz zsiadłe mleko przydatne w zadaniu Q.11. Tajemniczy skarb .

Faza 8. Pojedynki

Jeśli pokonasz trzech wymienionych przez Gunna Hargisa członków "Kompani Braci", nadejdzie czas na samego krasnoluda. Znajdziesz go u kowala M1.11 .

Faza 9. Miecze

Po przeprowadzonej rozmowie dojdzie do ostatniego starcia, tym razem na miecze. Pojedynek nie jest trudny, użyj stylu silnego i nie zapomnij o znaku Aard (krasnolud jest podatny na jego działanie).

4 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 10 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 10. Skarb

Nagrodą za zwycięstwo jest wcześniej obiecany magiczny kamień , za pomocą którego można teleportować się do skarbca. Punkt przeniesienia to miejsce mocy znajdujące się na cmentarzu M2.04 . Drugim sposobem na zakończenie zadania jest sprzedanie "klucza" elfce Lorethiel (mieszka w magazynie kowala M1.04 ) za 500 orenów. Jest to większa kwota, jaką można uzyskać idąc do skarbca, jednak pozbawi Cię to możliwości zdobycia Amuletu Uroborosa , niezbędnego w zadaniu Q.02. Eksponaty .

Faza 11a. Przejście

Przed miejscem mocy M2.04 , które pozwala na teleport, zaatakują Cię dwa Upiory. Natomiast po drugiej stronie - kolejne trzy. Atakuj je stylem grupowym i w miarę konieczności użyj Jaskółki. W skrzyni ze skarbem znajdziesz: Amulet Uroborosa , około 165 orenów, kamień runiczny Wado oraz książkę O zimiejce .

Faza 11b. Wybór

Sprzedanie przedmiotu elfce Lorethiel (magazyn kowala M1.04 ) zakończy misję.

Podobało się?

0

The Witcher

26 października 2007

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2015-06-14
19:53

zanonimizowany1099614 Junior

@lisek1488 mam to w chuju ktory raz grasz w to komu pomagales a komu bedziesz pomagal i nie mow nikomu jak maja grac bo to kazdego indywidualna sprawa a jak masz z tym problemto ci wysle sznur

Komentarz: zanonimizowany1099614
2016-03-08
21:55

KamilW.ab6 Legionista

Witam. Mam problem z ezbroją kruka. Jestem neutralny i zebrałem wszystko co zadanie ode mnie wymagało. Teraz mówi mi, że muszę oddać części kalksteinowi ale nie mogę. w opcjach rozmowy nie pojawia się taka, która by mi to umożliwiła. POMOCY :C

Komentarz: KamilW.ab6
2016-05-15
10:24

danik12 Junior

Czy może mi ktoś pomóc? Gdy włączam grę pisze włóż orginalną płytę aplikacji ,,The Witcher" chociaż mam włożoną płytę (orginalną nie piracką) i nic. Proszę o pomoc bo w instrukcji nic nie ma.

Komentarz: danik12
2017-05-07
23:31

nexar Junior

w Pięknej i Bestii w poszukiwaniu łzy można też pójść do Zygfryda

Komentarz: nexar
2017-06-25
14:47

maykon Junior

przeszedłem grę, wciąga, idę grać w drugą część

Komentarz: maykon
2020-06-29
06:58

mariusz695 Legionista

Powoli tworzę apkę w której będę miał wszystkie książki, receptury i może dodam jeszcze schematy itd. z wieśka 1-3, niedawno udało mi się w koooońcu po latach przechodzenia, przejść całość i tak mnie korciło żeby zrobić sobie taki zbiór różniący się budową od tego tutaj. Później w planach jest ogarnienie zadań od A-Z, ale to już większy projekt i w ciul roboty :)

Komentarz: mariusz695
2021-06-04
17:41

MixerXD12 Legionista

Nie dopisali że w prologu można zdobyć jedną, jeśli zabijemy samodzielnie przerazę i porozmawiamy z Vesemirem to ją dostaniemy.

Komentarz: MixerXD12
2023-06-28
18:14

rafalk2581114172023 Junior

Świetna gra gram 2 rozdział gra trzyma poziom jak na te czasy ciekawe jak wiedzmin2 pozdro

Komentarz: rafalk2581114172023
2024-08-04
20:54

jan25811 Junior

Hej jeśli by ktoś pytał to da się zmienić poziom trudności tu macie poradnik [link]

Komentarz: jan25811
2025-06-12
15:20

UziDEAD Junior

witam mam problem w rozdziale 2 czytuje zapis gra wywala mnie na nowo na początek rozdziału 2 ale nie moge juz odebrać ekwipunku zna ktos moda który naprawia to lub jakies porady

Komentarz: UziDEAD

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl