Wiedźmin: Questy główne Bagien
Aktualizacja:


W przygodzie tej misja główna jest dostępna dopiero po ukończeniu wszystkich misji pobocznych. Po zadaniu z dziewczynką powinniśmy wejść do jej małego, ciemnego i mocno klaustrofobicznego domostwa. Kiedy ponownie znajdziemy się na bagnach, okaże się że opadła na nie mgła, a między chatami wioski przechadza się tajemnicza postać . Podążamy jej śladem, a po kilku krokach podnosimy mapę którą pozostawiła znikając.
Faza 1. Mapa
Skrawek papieru wskazuje miejsce po zachodniej stronie bagien (M2.9 ), w które powinniśmy się udać. Nieopodal (M2.6 ) znajdziemy ognisko, które możemy rozpalić znakiem IGNI. Warto rozdać wszystkie talenty jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy. Polecam wybranie następujących: ogłuszenie od znaku AARD, IGNI (poziom 2) , oraz podpalenie . Za chwilę przyda nam się każdy z tych talentów. Dokładnie w punkcie (M2.9 ) odszukujemy obelisk. Musimy wskazać (kliknąć) go dwa razy, co pozwoli nam "zbadać" cztery runy odpowiadające czterem żywiołom. Kolejność jest generalnie dowolna. Poniżej wybrałem chronologię "od góry do dołu". Nie zapomnijmy o zapisaniu stanu gry po każdym podjętym przez nas wyzwaniu, oraz krótkim odpoczynku przy ognisku, który pozwoli odzyskać siły i rozłożyć talenty.
Faza 2. Dziwne miejsce - Woda
Strażnik wody to przeciwnik, do którego powinniśmy podejść ze srebrnym mieczem, a atakować go stylem szybkim i próbować ogłuszyć znakiem AARD. Jeśli będziemy mieli szczęście, powalimy go stosunkowo szybko. W innym wypadku będziemy musieli postarać się wykonać kilka "składanek" ciosów Geralta i nie popełnić przy tym błędu polegającego na zbyt szybkim lub zbyt wolnym naciśnięciu klawisza. Możemy być pewni, że nasz przeciwnik wykorzysta każdy taki "błąd" na naszą niekorzyść. Po walce zbliżamy się do źródła i klikając nań, zabieramy esencję wody . Jeszcze chwila i przeniesiemy się pod obelisk.

Faza 3. Dziwne miejsce - Ogień
Strażnik ognia pokonamy, siekając bezustannie srebrnym mieczem, stylem szybkim. Podobnie jak przy poprzednim przeciwniku - staramy się nie popełnić żadnego błędu i nie dać stworzeniu ani chwili wytchnienia. Po walce zabieramy z płomieni esencję ognia .

Faza 4. Dziwne miejsce - Wiatr
Strażnik powietrza jest dosyć podatny na podpalenie (IGNI). Miecz standardowo już - srebrny, a styl szybki. Wykorzystujemy fakt, że przeciwnik jest bardzo powolny. Równie dobrze możemy biegać wokół kolumny czekając na odnowienie się energii potrzebnej do użycia znaku. Pamiętamy również, że szybkie, podwójne naciśnięcie strzałki kierunkowej (czytaj: W,A,S,D) powoduje szybki odskok wiedźmina od jego przeciwnika. Staramy się ciągle atakować, ponieważ życie naszego wroga bezustannie się regeneruje. Walka wymaga cierpliwości, a całkiem możliwe, że będziemy musieli również wczytać kilka razy zapis gry. To normalne, bez nerwów. Na koniec wyciągamy esencję powietrza z magicznego, powietrznego kręgu pod kolumną.

Faza 5. Dziwne miejsce - Ziemia
Strażnik ziemi to duże, ciężkie, golemopodobne stworzenie, o zabójczym uderzeniu. Na szczęście na tej małej "arenie" na użytek wiedźmina oddana została wyjątkowo zabójcza broń, o równie śmiercionośnej nazwie, czyli Masakryczny Krasnoludzki Dezintegrator Materii . Pogratulować finezji pomysłodawcy, pogratulować... Wyciągamy ustrojstwo i tłuczemy bydlę. Kiedy padnie toto na klęczki, zabieramy esencję ziemi .


Kiedy umieścimy wszystkie cztery esencje w obelisku, przybędzie do nas nimfa - Elei . Opiekunka bagien opowie nam o naukowcu, z którym musimy się policzyć, a także przekaże nam eliksir .

Faza 1. Sprawca
Jegomość urzęduje w jaskini w południowej części bagien (M2.10 ).
Faza 2. Jaskinia
W środku okaże się że jest ciemno. Bardzo, bardzo ciemno. Kiedy skończymy regulować jasność w ustawieniach gry/monitora, ruszamy do zaznaczonego na mapie miejsca (M3.2 ). Po dotarciu do celu rozpocznie się rozmowa, w której możemy zająć, jak to zwykle bywa, stanowisko pokojowe i zgoła mu przeciwne.

Faza 3a. Walka
Chwilę po rozpoczęciu starcia będziemy mogli obejrzeć scenkę przerywnikową, w której naukowiec rozpuści w pomieszczeniu śmiercionośną truciznę. W chwili, w której odzyskamy kontrolę nad postacią (nie wcześniej i nie później), wypijamy eliksir , który podarowała nam nimfa. Tym sposobem zatrzymaliśmy rozprzestrzenianie się w organizmie Geralta trucizny. Dobywamy miecza i kończymy z ostatnim z naszych wrogów na bagnach.

Faza 3b. Oszczędzam
Kiedy postanowimy oszczędzić cztery litery Hermana , z naszej decyzji trzeba będzie się wytłumaczyć Elei czekającej przed jaskinią (M3.1 ).

0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1099614 Junior
@lisek1488 mam to w chuju ktory raz grasz w to komu pomagales a komu bedziesz pomagal i nie mow nikomu jak maja grac bo to kazdego indywidualna sprawa a jak masz z tym problemto ci wysle sznur
KamilW.ab6 Legionista
Witam. Mam problem z ezbroją kruka. Jestem neutralny i zebrałem wszystko co zadanie ode mnie wymagało. Teraz mówi mi, że muszę oddać części kalksteinowi ale nie mogę. w opcjach rozmowy nie pojawia się taka, która by mi to umożliwiła. POMOCY :C
danik12 Junior
Czy może mi ktoś pomóc? Gdy włączam grę pisze włóż orginalną płytę aplikacji ,,The Witcher" chociaż mam włożoną płytę (orginalną nie piracką) i nic. Proszę o pomoc bo w instrukcji nic nie ma.
nexar Junior
w Pięknej i Bestii w poszukiwaniu łzy można też pójść do Zygfryda
mariusz695 Legionista
Powoli tworzę apkę w której będę miał wszystkie książki, receptury i może dodam jeszcze schematy itd. z wieśka 1-3, niedawno udało mi się w koooońcu po latach przechodzenia, przejść całość i tak mnie korciło żeby zrobić sobie taki zbiór różniący się budową od tego tutaj. Później w planach jest ogarnienie zadań od A-Z, ale to już większy projekt i w ciul roboty :)
MixerXD12 Legionista
Nie dopisali że w prologu można zdobyć jedną, jeśli zabijemy samodzielnie przerazę i porozmawiamy z Vesemirem to ją dostaniemy.
rafalk2581114172023 Junior
Świetna gra gram 2 rozdział gra trzyma poziom jak na te czasy ciekawe jak wiedzmin2 pozdro
jan25811 Junior
Hej jeśli by ktoś pytał to da się zmienić poziom trudności tu macie poradnik [link]
UziDEAD Junior
witam mam problem w rozdziale 2 czytuje zapis gra wywala mnie na nowo na początek rozdziału 2 ale nie moge juz odebrać ekwipunku zna ktos moda który naprawia to lub jakies porady
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
