Wiedźmin: Zadania główne (4) Rozdział 5
Aktualizacja:
Q5.110. Jej Wysokość Strzyga
Faza 1. Rozmowy
Rozmowa z królem Foltestem , którą odbędziesz na początku piątego rozdziału, postawi Cię bez wyjścia - musisz raz jeszcze zdjąć klątwę z Addy lub zabić ją.

Faza 2. Zdrada
Porozmawiaj z Triss (M32.1 ) o Addzie , a stanie się jasne, że ktoś celowo przywrócił moc jej klątwie. Przy okazji możesz zamienić z Triss kilka zdań o Alvinie i o miłości - bez większych konsekwencji.
Faza 3. Owoc kazirodztwa
De Wett (M32.1 ) przypomni Ci, że Adda zrodziła się ze związku króla Foltesta z własną siostrą i zasugeruje, że strzygę trzeba zabić, nie odczarować.
Faza 4. Historia strzygi
Od Velerada (M32.1 ) dowiesz się o przeklętej Addzie tyle, że widziano ją w Starej Wyzimie.
Faza 5. Królewscy doradcy
Gdy będziesz mieć za sobą rozmowy z całą trójką, zostaniesz poproszony do króla przez jego szambelana.
Faza 6. Umowa z królem
Udaj się do komnaty królewskiej (M32.2 ) i porozmawiaj z Foltestem o opcjach rozwiązania problemu Addy . Na koniec rozmowy będziesz mieć okazję zagrać z królem w kości - skorzystaj z niej, a poza tym, że od Foltesta możesz wygrać niezłą kasę, zakończysz w ten sposób quest Q1.12. Gra w kości .

Faza 7. W Wyzimie
Po rozmowie z królem idź do Szambelana (M32.3 ) i powiedz mu, że jesteś gotów, by się udać do Wyzimy.
Faza 8. Strzyga w mieście
W Fazie 5 questu Q5.109. Płonąca nadzieja lub questu Q5.124. Pod płonącym niebem lub questu Q5.126. Płomień, który oczyszcza (czyli podczas Twojej pierwszej bytności w szpitalu) dowiesz się, że strzyga grasuje w okolicy wieży (M33.21 ).
Faza 9. Mutant
Gdy przybędziesz na miejsce, okaże się, że to żadna strzyga tylko mutant. Zabij go (miecz stalowy, styl szybki), a na miejscu pojawi się Kalkstein i przekaże Ci kilka informacji, a także wręczy zwój Serce strzygi .

Faza 10. Prawdziwa strzyga
Gdy pojawisz się przy Cmentarzu na bagnach po zakończeniu walk w Starej Wyzimie, przypomni Ci się, że Kalkstein wspominał, że strzyga rozszarpała kogoś przy starej kaplicy.
Faza 11. Zrozpaczony ojciec
Przy ognisku (M34.13 ) pod kaplicą spotkasz Zrozpaczonego ojca . Dowiesz się od niego, że strzyga sypia w krypcie pod kościołem. Idź do wejścia do krypty (M34.14 ) i po krótkiej rozmowie z Veleradem wejdź do środka. Zważ jednak, że nie wyjdziesz z krypty, dopóki nie uporasz się ze strzygą - zabierz ze sobą przynajmniej podstawowe eliksiry: Kot , Puszczyk i Jaskółkę . Nie zaszkodzą mocniejsze ich wersje (rubedo, albedo, nigredo), bo przeprawa ze strzygą do najłatwiejszych nie należy. (Na najwyższym poziomie trudności możesz potrzebować dodatkowo Zamieci , żeby zdążyć ją zabić przed świtem). Następnie zaczekaj przy ognisku (M36.2 ) do północy, podejmij decyzję, czy chcesz Addę-strzygę odczarować, czy zabić i opij się wspomnianych eliksirów.
Faza 12. Ślady
Jeśli chcesz Addę-strzygę zabić, weź srebrny miecz, włącz silny styl walki, atakuj ją całymi sekwencjami, wspomagaj się znakiem Igni - znasz procedurę... W końcu padnie zabita, a Ty będziesz mógł z jej ciała zabrać Serce strzygi .
Faza 13. Odczarowana
Jeśli chcesz królewnę odczarować, weź stalowy miecz, włącz szybki styl walki, atakuj ją w ostateczności, a przede wszystkim odpychaj od siebie znakiem Aard . Gdy pogasną wszystkie świeczki na sarkofagu, Adda zostanie odczarowana. Porozmawiaj z nią wówczas.

Faza 14. Dowód
Po robocie weź z jej sarkofagu (M36.3 ) Pamiętnik Ostrita i przeczytaj go, żeby się przekonać, że klątwa nie rzuciła się sama.
Faza 15. Velerad / Nagroda
Wyjdź z krypty i przekaż wieści Veleradowi , który czeka na Ciebie na zewnątrz. Jeżeli Addę odczarowałeś, otrzymasz nagrodę specjalną - miecz D'yaebl , który jednak jest mniej cenny niż Gwalhir , który być może zdecydowałeś się kupić u kowala w czwartym rozdziale.
Faza 16. Pamiętnik Ostrita
Dowód na celowe rzucenie klątwy na Addę powinieneś przekazać królowi.
Faza 17. De Wett
Udaj się do Starego Dworzyszcza. Od razu po wejściu do lokacji przygotuj się najpierw na rozmowę z De Wettem , a następnie na walkę z nim i jego trójką rycerzy.
Faza 18. Zbrodnia i kara
Pokonaj wszystkich. Przy zwłokach De Wetta znajdziesz Notatki z eksperymentów genetycznych Salamandry.
Niniejszy quest zakończysz zaraz na początku Epilogu.
0
- Wiedźmin - poradnik
- Wiedźmin: Wiedźmin - poradnik do gry
- Wiedźmin: Rozdział 5
- Wiedźmin: Rozdział 5 - Zadania i postacie
- Wiedźmin: Zadania główne (1) Rozdział 5
- Wiedźmin: Zadania główne (2) Rozdział 5
- Wiedźmin: Zadania główne (3) Rozdział 5
- Wiedźmin: Zadania główne (4) Rozdział 5
- Wiedźmin: Zadania główne (5) Rozdział 5
- Wiedźmin: Zadania poboczne (1) Rozdział 5
- Wiedźmin: Zadania poboczne (2) Rozdział 5
- Wiedźmin: Istotne postacie Rozdział 5
- Wiedźmin: Rozdział 5 - Zadania i postacie
- Wiedźmin: Rozdział 5
- Wiedźmin: Wiedźmin - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1099614 Junior
@lisek1488 mam to w chuju ktory raz grasz w to komu pomagales a komu bedziesz pomagal i nie mow nikomu jak maja grac bo to kazdego indywidualna sprawa a jak masz z tym problemto ci wysle sznur
KamilW.ab6 Legionista
Witam. Mam problem z ezbroją kruka. Jestem neutralny i zebrałem wszystko co zadanie ode mnie wymagało. Teraz mówi mi, że muszę oddać części kalksteinowi ale nie mogę. w opcjach rozmowy nie pojawia się taka, która by mi to umożliwiła. POMOCY :C
danik12 Junior
Czy może mi ktoś pomóc? Gdy włączam grę pisze włóż orginalną płytę aplikacji ,,The Witcher" chociaż mam włożoną płytę (orginalną nie piracką) i nic. Proszę o pomoc bo w instrukcji nic nie ma.
nexar Junior
w Pięknej i Bestii w poszukiwaniu łzy można też pójść do Zygfryda
mariusz695 Legionista
Powoli tworzę apkę w której będę miał wszystkie książki, receptury i może dodam jeszcze schematy itd. z wieśka 1-3, niedawno udało mi się w koooońcu po latach przechodzenia, przejść całość i tak mnie korciło żeby zrobić sobie taki zbiór różniący się budową od tego tutaj. Później w planach jest ogarnienie zadań od A-Z, ale to już większy projekt i w ciul roboty :)
MixerXD12 Legionista
Nie dopisali że w prologu można zdobyć jedną, jeśli zabijemy samodzielnie przerazę i porozmawiamy z Vesemirem to ją dostaniemy.
rafalk2581114172023 Junior
Świetna gra gram 2 rozdział gra trzyma poziom jak na te czasy ciekawe jak wiedzmin2 pozdro
jan25811 Junior
Hej jeśli by ktoś pytał to da się zmienić poziom trudności tu macie poradnik [link]
UziDEAD Junior
witam mam problem w rozdziale 2 czytuje zapis gra wywala mnie na nowo na początek rozdziału 2 ale nie moge juz odebrać ekwipunku zna ktos moda który naprawia to lub jakies porady
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
