Wiedźmin: Questy poboczne Podstępów (cz.1)
Aktualizacja:


Zielarka umieściła na tablicy ogłoszeń (M1.10 ) notę o zachwaszczonym zagajniku, niemniej dopiero rozmowa z nią pozwoli nam na podjęcie się wykonania tego zadania. Starsza kobieta przebywa zazwyczaj wewnątrz lub w pobliżu swojej chaty (M1.8 ).
Faza 1. Zielarskie problemy
Na południowym zachodzie (M1.13 ) znajdziemy zagajnik zaatakowany przez Echinopsy . Do wyeliminowania mamy trzy sztuki roślin. Srebrny miecz w połączeniu ze stylem silnym sprawdzą się tutaj idealnie. Dążymy do walki w zwarciu, w miarę możliwości nie wystawiając się na ostrzał pozostałych "chwastów". Jeśli wśród naszych talentów widnieje podpalenie (znak IGNI), używamy go. Nasz przeciwnik jest wysoce podatny na ten rodzaj ataku.

Faza 2. Wyrywanie chwastów
Wracamy do Zielarki po nagrodę którą stanowią eliksiry Jaskółka , Kot , Zamieć , oraz Powój .

Po wykonaniu zadania QP.2. Zlecenie na Echinopsy , Zielarka zleci nam kolejne zadanie. Tym razem naszym przeciwnikiem będzie nieco bardziej mordercza odmiana zielska, którą znajdziemy przy ruinach (M1.12 ).
Faza 1. Poszukiwania
MegaEchinops czeka na nas na południe od ruin (M1.14 ). Jest twardym przeciwnikiem dlatego też bardzo wskazane jest podpalenie go. Jeśli natomiast nie mamy potrzebnego do tego talentu, z pewnością przyda nam się jeden z eliksirów Jaskółki , wsparty srebrnym mieczem i silnym stylem walki. Być może konieczne będzie wycofanie się raz czy dwa poza zasięg strzału rośliny, aby nasz bohater mógł spokojnie odzyskać zdrowie.

Faza 2. Trofeum
Zabieramy trofeum z truchła pokonanego stwora - Kłącze MegaEchinopsa . I wracamy do Zielarki , która w podzięce za naszą ciężką pracę wręczy nam Eliksir z sierści wilkołaka . Otrzymamy również nań receptę.

Lena na którą natrafimy w okolicach jej domku (M1.3 ) lub przy kapliczce wiecznego ognia (M1.7 ), zapytana o zlecenie dla wiedźmina zleci nam pozbycie się z ruin na łące upiorów. Zanim ruszymy wykonać zadanie, pytamy ją jeszcze o to, co wie o duchach.
Faza 1. Upiorne noce
Nocą udajemy się w pobliże ruin (M1.12 ). Po drodze możemy natrafić na Zjadarki które z pewnością ucieszą się gdy powitamy je srebrnym mieczem wspartym stylem silnym. Jeśli chcemy zaoszczędzić sobie na walce, zawsze możemy dotrzeć na miejsce za dnia, a przy ogniu odpocząć do północy. W blasku księżyca powinniśmy ujrzeć neutralnego Ducha Dziewczyny oraz kilka Upiorów . Tych drugich zarzynamy mieczem srebrnym, oraz połączeniem stylu silnego i ogłuszenia spod znaku AARD. Za wszelką cenę staramy się unikać walki z kilkoma przeciwnikami naraz, albowiem będą wtedy w stanie zadać nam znaczne obrażenia.

Kiedy rozpoczniemy rozmowę z duchem, usłyszymy o jej zgubie. Tak się składa, że kilka kroków na południe znajdziemy jej ciało, a przy nim Broszę z inicjałem . Oddajemy przedmiot właścicielce i przekonujemy się, że to z jego powodu Maja była uwięziona na tym świecie.

Uwaga: Innym sposobem na rozwiązanie kwestii Ducha Dziewczyny jest po prostu zaszlachtowanie go srebrnym mieczem. Niemniej takie rozwiązanie nie przyniesie nam żadnej korzyści (i zmniejszy nagrodę u Leny ), a jednocześnie ograniczy nasze możliwości wyboru w późniejszym etapie rozgrywki.
Faza 2. Nawiedzone ruiny
Pora na powrót do Leny (M1.3 ) i odebranie nagród wśród których znajdziemy Eliksir z serca strzygi , Runę Słońca , oraz Runę Ziemi .

Zanim dane nam będzie porozmawiać z Sędzią przebywającym w karczmie (M1.9 ) i poznać zasady turnieju, będziemy musieli zmierzyć się z Wykidajło strzegącym wejścia na salę turniejową. Alternatywą jest zapłacenie mu 300 orenów , ale znacznie łatwiej jest obić mu facjatę w walce na pięści.
Faza 1. Rozgrywki pokerowe
Na ścianie wisi tablica informacyjna na której możemy sprawdzić aktualną punktację Geralta w zawodach. Statystyki pozostałych graczy to pic na wodę- żaden z nich nie może z założenia wygrać tego turnieju. Zapisujemy stan gry i uderzamy do pierwszego lepszego przeciwnika. W razie porażki, wczytujemy zapis i próbujemy jeszcze raz. Na tej zasadzie wygrywamy siedem razy, zdobywając tyle samo punktów.

Faza 2. Poker Master!
W nagrodę za nasze trudy otrzymujemy od Sędziego 800 orenów .
Komentarze czytelników
witam mam problem w rozdziale 2 czytuje zapis gra wywala mnie na nowo na początek rozdziału 2 ale nie moge juz odebrać ekwipunku zna ktos moda który naprawia to lub jakies porady
Hej jeśli by ktoś pytał to da się zmienić poziom trudności tu macie poradnik [link]
Świetna gra gram 2 rozdział gra trzyma poziom jak na te czasy ciekawe jak wiedzmin2 pozdro
Nie dopisali że w prologu można zdobyć jedną, jeśli zabijemy samodzielnie przerazę i porozmawiamy z Vesemirem to ją dostaniemy.
Powoli tworzę apkę w której będę miał wszystkie książki, receptury i może dodam jeszcze schematy itd. z wieśka 1-3, niedawno udało mi się w koooońcu po latach przechodzenia, przejść całość i tak mnie korciło żeby zrobić sobie taki zbiór różniący się budową od tego tutaj. Później w planach jest ogarnienie zadań od A-Z, ale to już większy projekt i w ciul roboty :)
w Pięknej i Bestii w poszukiwaniu łzy można też pójść do Zygfryda
Czy może mi ktoś pomóc? Gdy włączam grę pisze włóż orginalną płytę aplikacji ,,The Witcher" chociaż mam włożoną płytę (orginalną nie piracką) i nic. Proszę o pomoc bo w instrukcji nic nie ma.
Witam. Mam problem z ezbroją kruka. Jestem neutralny i zebrałem wszystko co zadanie ode mnie wymagało. Teraz mówi mi, że muszę oddać części kalksteinowi ale nie mogę. w opcjach rozmowy nie pojawia się taka, która by mi to umożliwiła. POMOCY :C
@lisek1488 mam to w chuju ktory raz grasz w to komu pomagales a komu bedziesz pomagal i nie mow nikomu jak maja grac bo to kazdego indywidualna sprawa a jak masz z tym problemto ci wysle sznur
Siema doszymonzuo- tez mialem taki problem meczylem sie 3 h asz znalazłem na yt masz filmik mosisz usunąć skrót w systemie gry potem dac znów utwóz skrót i w nazwie gry na końcu dać spacje pauze i da==wcisnać prawy i wkleić potem dac zastosuj i otworzyc z tg skrota.. prosze bardzo a ja mam problem w pierwszym rozdziale gdzie mg znalesc kryjówke salamadry chodze juz z 3 h i nie mg znalesc ... zaraz mnie rozwali a co chwile sie pytaja na forach o to a nikt nie odpisuje ....
Siema, mam problem z uruchomieniem gry.
Mam win8, kartę greficzną GeForce 840M, proc. i5, a po odpaleniu gry wyskakuje mi błąd "Uwaga minimalne wymagania sprzętowe nie zostały spełnione", co robić?
Witam, mam problem z zabiciem królowy kikimor.W którą podpore w ostatniej jaskini uderzyć?Pozdrawiam
cała przygoda polega na tym aby samemu dojść do celów jakie stawia tam życie delikatnie się sobie pomóc w ostateczności "tylko trzeba baczyć na szczegóły tam dużo pisze tylko trzeba czytać i rozumieć przekaz i giera jest ciekawsza trzeba ruszać mózgiem a nie wymachiwać mieczem nie każdy zasługuje na śmierć taki jest motyw gry
Prosze o pomoc dopiero zaczelem grac ale mam problem niby wszystko zrobilem a nie moge dokonac wyboru czy mam wydac wiedzme czy nie niema wcale tych ludzi niewiem czy za wczesnie czy za pozno poszedlem pomocy
Qverty™ moze i logiczne ale niezawsze sie sprawdza w grach ale mniejsza z ty zdaje sie ze bede mial rece pelne roboty .... teraz wiem ze warto ukonczyc gre 3 razy dzieki i powodzenia
A po co wogóle poradnik GOLa jak do każdego oryginału dołaczony jest elegancki, drukowany obszerny poradnik...
lisek--->to chyba logiczne że po każdej stronie jest inne zakończenie...
Witam fanow gry, ludzie niewiem czemu wy zadajecie pytania jak cos przejsc w tej grze, tam wszystko jest opisane czytac ludzie wystarczy czytac. za pierwszy razem jak ukaczylem gre nawet 1 sie nie zawiesile i niemiale probleow z niczym , gram od nowa na najtrudniejszym poziomie niewidze wiekszej roznicy w trudnosci gry . za pierszym raze pomagalem waskodupcom(elfy) i nieludziom teraz bede pomagal zakonowi rozy. CZY KTOS MI MOZE POWIEDZIEC BO SLYSZALEM ZE SA 3 RODZAJE ZAKONCZEN GRY, CZY W ZALEZNOSCI KOMU BEDE POMAGAL, BADZ BEDE NEUTRALNY TO ZAKONCZENIE GRY BEDZIE INNE?????? BO NIEWIEM CZY GRAC W TO ZNOWU ????
TAK NA MARGINESIE GRAJCIE NA NAJWZSZYM POZIOMIE GRA DAJE WIECEJ FRAJDY BO NA NIZSZYCH WSZYSTO JEST ZA LATWE I GRA ROBI SIE NUDNA. glhf
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
