Wiedźmin: Questy poboczne Wiedźminkołaja (cz.1)
Aktualizacja:


Faza 1. Trupojady
Na cmentarz dostaniemy się bramą z Wyzimy Klasztornej (M6.11 ). Zaraz po jej przekroczeniu zostaniemy zaatakowani przez potwory, z którymi uporamy się srebrnym mieczem i stylem grupowym (silnym dla pojedynczych przeciwników). Nie zapominamy o znaku AARD i ogłuszeniu. Zabijamy tylko te trupojady, które się na nas rzucą.

Faza 2. Wiedźmy
Kiedy okaże się, że dwa ghule zostały oswojone przez czarownice , nadejdzie pora na podjęcie decyzji.
Faza 3a. Śmierć trupojadów
Zabicie Udusia i Ugryzia nie powinno sprawić nam najmniejszego problemu. Musimy porozmawiać z wiedźmami przebywającymi na środku cmentarza (M8.2 ).
Faza 4a. Nowy pupilek
Stary magazyn, z którego musimy przyprowadzić nowego towarzysza wiedźm, znajduje się w Wyzimie Klasztornej (M6.9 ). Zanim jednak udamy się do środka, musimy zakupić kawałek mięsa. Pomoże nam w tym karczmarz (M6.10 ), u którego kupimy udziec barani (15 orenów ). Na miejscu karmimy szczeniaczka imieniem Silentville zakupioną przed chwilą baraniną.

Faza 5a. Spacer
Z bestią u boku wracamy na cmentarz (M6.11 ) i rozmawiamy z wiedźmą (M8.2 ) imieniem Halldis . Oczywiście na miejscu po raz wtóry zaatakują nas potwory, więc musimy być ostrożni.
Faza 6a. Nagroda
U karczmarza (M6.10 ) odbierzemy naszą nagrodę, którą stanowi 120 orenów .
Faza 3b. Okiełznanie ghuli
W magazynie (M6.9 ) znajdziemy dwie obroże potrzebne wiedźmom do okiełznania ich pupilków. Jedną z nich wyciągniemy ze skrzyni na lewo od wejścia. Drugą musimy zdjąć z szyi martwej bestii zwanej Silentville . Na szczęście ogłuszenie (AARD) może nam pomóc w walce mieczem srebrnym oraz stylem silnym.

Faza 4b. Obroże
Wracamy do wiedźm (M8.2 ). Zaraz po wejściu na teren cmentarza znowu zostaniemy zaatakowani przez trupojady, więc bądźmy gotowi do walki. Na miejscu rozmawiamy z Halldis i zostawiamy obroże.
Faza 5b. Nagroda
U karczmarza (M6.10 ) odbierzemy naszą nagrodę, którą stanowi 120 orenów .

Faza 1. Bracia
Valdemara i Croupha znajdziemy w domu w północno-wschodniej części Wyzimy Klasztornej (M6.3 ). Musimy porozmawiać z Crouphem , który siedzi zapewne na piętrze. Warto sprawdzić wszystkie skrzynie w domu, znajdziemy bowiem wiele przydatnych przedmiotów.

Faza 2. Mroczne widmo
Keloba znajdziemy w kanałach, do których wejście leży nieco na zachodzie (M6.7 ). Upiór przebywa w komnacie oznaczonej jako (M7.1 ). Zanim się do niego przebijemy, będziemy musieli jeszcze pokonać kilka słabych utopców i topielców (srebro, styl grupowy). W rozmowie z Kelobem podejmujemy się udzielenia odpowiedzi na jego zagadki. Poprawne wyglądają tak:
NUMER PYTANIA | 1 | 2 | 3 | 4 |
ODPOWIEDŹ | nuda | unikanie życia | łatwowierność | mądrość, wierzenia, miłość |
Alternatywą dla udzielania poprawnych odpowiedzi jest udzielenie błędnej, które zaprowadzi nas do walki z upiorem. Nie obejdzie się bez Jaskółki , a na wyższym poziomie trudności i Zamieć nie zaszkodzi, albowiem przeciwnik jest twardy. Z jego szczątków wyjmiemy 50 orenów , oraz rzeczony manuskrypt , który oczywiście możemy również otrzymać w drodze pokojowej, odpowiadając na zagadki. Możemy opuścić kanały (M7.4 ).
Faza 3. Przynieś, wynieś, pozamiataj
Wracamy do Croupha (M6.3 ) i pokazujemy mu manuskrypt . Dostajemy w zamian okrągłą na swój zabawny sposób sumkę - 512 orenów .
Faza 4. Bieganie jest zdrowe
Dom Debiana Cardana leży w północnej części miasta (M6.1 ). W rozmowie oddajemy krasnoludowi manuskrypt .
Faza 5. Dzieło życia
Musimy wrócić do Debiana nieco później. Odpocząć możemy chociażby przy ognisku (M6.12 ) czy też w karczmie (M6.10 ). Po godzinie wracamy do kowala (M6.1 ) i odbieramy artefakt.
Faza 6. Szkła Złego i Dobrego
Crouph (M6.3 ) zapłaci nam 64 oreny za dostarczenie szkieł, a tym samym ukończymy zadanie.
Komentarze czytelników
witam mam problem w rozdziale 2 czytuje zapis gra wywala mnie na nowo na początek rozdziału 2 ale nie moge juz odebrać ekwipunku zna ktos moda który naprawia to lub jakies porady
Hej jeśli by ktoś pytał to da się zmienić poziom trudności tu macie poradnik [link]
Świetna gra gram 2 rozdział gra trzyma poziom jak na te czasy ciekawe jak wiedzmin2 pozdro
Nie dopisali że w prologu można zdobyć jedną, jeśli zabijemy samodzielnie przerazę i porozmawiamy z Vesemirem to ją dostaniemy.
Powoli tworzę apkę w której będę miał wszystkie książki, receptury i może dodam jeszcze schematy itd. z wieśka 1-3, niedawno udało mi się w koooońcu po latach przechodzenia, przejść całość i tak mnie korciło żeby zrobić sobie taki zbiór różniący się budową od tego tutaj. Później w planach jest ogarnienie zadań od A-Z, ale to już większy projekt i w ciul roboty :)
w Pięknej i Bestii w poszukiwaniu łzy można też pójść do Zygfryda
Czy może mi ktoś pomóc? Gdy włączam grę pisze włóż orginalną płytę aplikacji ,,The Witcher" chociaż mam włożoną płytę (orginalną nie piracką) i nic. Proszę o pomoc bo w instrukcji nic nie ma.
Witam. Mam problem z ezbroją kruka. Jestem neutralny i zebrałem wszystko co zadanie ode mnie wymagało. Teraz mówi mi, że muszę oddać części kalksteinowi ale nie mogę. w opcjach rozmowy nie pojawia się taka, która by mi to umożliwiła. POMOCY :C
@lisek1488 mam to w chuju ktory raz grasz w to komu pomagales a komu bedziesz pomagal i nie mow nikomu jak maja grac bo to kazdego indywidualna sprawa a jak masz z tym problemto ci wysle sznur
Siema doszymonzuo- tez mialem taki problem meczylem sie 3 h asz znalazłem na yt masz filmik mosisz usunąć skrót w systemie gry potem dac znów utwóz skrót i w nazwie gry na końcu dać spacje pauze i da==wcisnać prawy i wkleić potem dac zastosuj i otworzyc z tg skrota.. prosze bardzo a ja mam problem w pierwszym rozdziale gdzie mg znalesc kryjówke salamadry chodze juz z 3 h i nie mg znalesc ... zaraz mnie rozwali a co chwile sie pytaja na forach o to a nikt nie odpisuje ....
Siema, mam problem z uruchomieniem gry.
Mam win8, kartę greficzną GeForce 840M, proc. i5, a po odpaleniu gry wyskakuje mi błąd "Uwaga minimalne wymagania sprzętowe nie zostały spełnione", co robić?
Witam, mam problem z zabiciem królowy kikimor.W którą podpore w ostatniej jaskini uderzyć?Pozdrawiam
cała przygoda polega na tym aby samemu dojść do celów jakie stawia tam życie delikatnie się sobie pomóc w ostateczności "tylko trzeba baczyć na szczegóły tam dużo pisze tylko trzeba czytać i rozumieć przekaz i giera jest ciekawsza trzeba ruszać mózgiem a nie wymachiwać mieczem nie każdy zasługuje na śmierć taki jest motyw gry
Prosze o pomoc dopiero zaczelem grac ale mam problem niby wszystko zrobilem a nie moge dokonac wyboru czy mam wydac wiedzme czy nie niema wcale tych ludzi niewiem czy za wczesnie czy za pozno poszedlem pomocy
Qverty™ moze i logiczne ale niezawsze sie sprawdza w grach ale mniejsza z ty zdaje sie ze bede mial rece pelne roboty .... teraz wiem ze warto ukonczyc gre 3 razy dzieki i powodzenia
A po co wogóle poradnik GOLa jak do każdego oryginału dołaczony jest elegancki, drukowany obszerny poradnik...
lisek--->to chyba logiczne że po każdej stronie jest inne zakończenie...
Witam fanow gry, ludzie niewiem czemu wy zadajecie pytania jak cos przejsc w tej grze, tam wszystko jest opisane czytac ludzie wystarczy czytac. za pierwszy razem jak ukaczylem gre nawet 1 sie nie zawiesile i niemiale probleow z niczym , gram od nowa na najtrudniejszym poziomie niewidze wiekszej roznicy w trudnosci gry . za pierszym raze pomagalem waskodupcom(elfy) i nieludziom teraz bede pomagal zakonowi rozy. CZY KTOS MI MOZE POWIEDZIEC BO SLYSZALEM ZE SA 3 RODZAJE ZAKONCZEN GRY, CZY W ZALEZNOSCI KOMU BEDE POMAGAL, BADZ BEDE NEUTRALNY TO ZAKONCZENIE GRY BEDZIE INNE?????? BO NIEWIEM CZY GRAC W TO ZNOWU ????
TAK NA MARGINESIE GRAJCIE NA NAJWZSZYM POZIOMIE GRA DAJE WIECEJ FRAJDY BO NA NIZSZYCH WSZYSTO JEST ZA LATWE I GRA ROBI SIE NUDNA. glhf
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
