Total War Warhammer 3: Tzeentch - unikalne mechaniki

Ta strona poradnika powie Wam wszystko o unikalnych mechanikach frakcji Tzeentch w grze Total War Warhammer 3.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poniższa strona poradnika zaznajomi Was z unikalnymi mechanikami frakcji Tzeentch z gry Total War Warhammer 3.

Grymuary

Unikalnym surowcem frakcji Tzeentch są Grymuary. Dzięki nim zapłacicie za niektóre technologie oraz umiejętności rasowe.

Możecie zobaczyć ich aktualny stan na górze ekranu, w środkowej jego części - Total War Warhammer 3: Tzeentch - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Możecie zobaczyć ich aktualny stan na górze ekranu, w środkowej jego części. Zdobędziecie je jako nagrody za wygrane bitwy oraz w wyniku różnych losowych wydarzeń. Ponadto Wasz legendarny lord ma umiejętność, która pasywnie przyznaje Wam je co turę (o ile ją wykupicie). Można je również otrzymać z budynków (przykładowo z tych związanych z surowcami lub z siedzibami kultu). Ponadto pierwsza z Waszych mocy Piekielnej Manifestacji (więcej o nich na osobnej stronie poradnika Wielka Gra) również może zasilić Wasz zasób tego surowca.

Splątanie Ścieżek

Jednym ze sposobów na wydanie Grymuarów jest inwestycja w Splątanie Ścieżek.

Aby otworzyć menu zarządzania tą unikalną mechaniką należy nacisnąć przycisk księgi w kołowym menu w prawym dolnym rogu - Total War Warhammer 3: Tzeentch - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Aby otworzyć menu zarządzania tą unikalną mechaniką należy nacisnąć przycisk księgi w kołowym menu w prawym dolnym rogu.

Zobaczycie wtedy 10 umiejętności. Pozwalają Wam one wpłynąć na inne nacje bez wypowiadania im wojny i wchodzenia z nimi w relacje dyplomatyczne. Kosztem są niestety Grymuary. W zależności od różnych czynników (stosunków z daną frakcją i spaczenia Tzeencha na jej terenie) koszt działań będzie różny.

Moce te są dodatkowo zablokowane technologiami. Warto więc dość szybko odblokować te, które uznacie za najprzydatniejsze dla Waszego stylu rozgrywki.

Dzięki Splątaniu Ścieżek możecie dać sobie znaczną przewagę. Przykładowo przejmiecie czyjąś osadę bez walki, wymusicie na osiedlu otwarcie bram, a nawet zablokujecie poruszanie się lordów i bohaterów lub wywołacie wojnę pomiędzy frakcjami (oraz kilka innych ciekawych rzeczy).

Możecie ulepszać Splątanie Ścieżek dzięki umiejętnościom Waszego legendarnego lorda - dzięki temu zmniejszycie ich koszt oraz sprawicie, że czas oczekiwania pomiędzy użyciami skróci się.

Manipulowanie Wiatrami Magii

Kolejną unikalną mechaniką dla frakcji Tzeentch jest Manipulowanie Wiatrami Magii. Za pomocą tej mocy możecie zarządzać Wiatrami Magii w prowincjach, w których posiadacie osady.

Aby otworzyć menu Manipulowania Wiatrami Magii należy w prawym dolnym rogu (na menu kołowym) nacisnąć słoneczko - Total War Warhammer 3: Tzeentch - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Aby otworzyć menu Manipulowania Wiatrami Magii należy w prawym dolnym rogu (na menu kołowym) nacisnąć "słoneczko". Wtedy Waszym oczom ukaże się powyższa nakładka.

Świecące "kółka" reprezentują jak silne są Wiatry Magii w danej prowincji. Za pomocą strzałek w środku zmniejszcie ich siłę. Tak pozyskane zasoby możecie przekazać do innej prowincji.

Silniejsze Wiatry magii pozwalają na szybsze uzupełnianie many armii. Pomijając oczywisty plus - więcej czarów podczas bitwy - to wpływa ona również pozytywnie na Wasze wojsko.

Teleportacja

Armie Tzeentch posiadają również unikalny Tryb poruszania się - teleportację.

Pod portretem lorda znajduje się opcja do wyboru trybu poruszania się - Total War Warhammer 3: Tzeentch - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Pod portretem lorda znajduje się opcja do wyboru trybu poruszania się. Możecie tam znaleźć teleportację. Jeżeli przed wykonaniem ruchu przestawicie się w ten tryb, otrzymacie możliwość bezpośredniego przeteleportowania się do miejsca w obrębie Waszego pola ruchu. Możecie dzięki temu minąć normalnie nieprzekraczalne przeszkody (takie jak np. skałki), które w innym przypadku musielibyście ominąć.

Nie możecie tego trybu używać jednak w niektórych prowincjach (przykładowo tych graniczących z Wielkim Bastionem - murem oddzielającym Kataj od Was).

Dodatkowo kosztuje on niestety manę, jednak ten koszt można obniżyć odpowiednimi technologiami.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-07-22
16:08

januszn2 Junior

Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat

Komentarz: januszn2
2022-02-23
01:46

Shamalek Junior

-1

Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)

Komentarz: Shamalek
2022-02-23
09:09

Czaruś Chorąży

Czaruś

Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/

Komentarz: Czaruś
2022-02-20
19:34

OKASONE Chorąży

Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.

Komentarz: OKASONE
2022-02-21
21:59

Czaruś Chorąży

Czaruś

YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!

Komentarz: Czaruś
2022-02-22
17:28

Panty Junior

Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.

Komentarz: Panty
2022-02-22
22:13

Czaruś Chorąży

Czaruś

A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.

Komentarz: Czaruś
2022-02-18
13:05

Czaruś Chorąży

Czaruś

Rzeczywiście brakowało :D Dzięki za czujność!

Komentarz: Czaruś
2022-02-18
10:59

Morteniusz23 Legionista

Morteniusz23

Brakuje ogrów w liście frakcji

Komentarz: Morteniusz23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl