Total War Warhammer 3: Poruszanie się

Na tej stronie poradnika dowiecie się wszystkiego o poruszaniu armii w grze Total War Warhammer 3.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na poniższej stronie dowiecie się wszystkiego o poruszaniu się w grze Total War Warhammer 3.

Poruszanie się po lądzie/tryby

Grając w Total War Warhammer 3 pamiętajcie, że Wasze armie mogą używać kilku trybów poruszania się. Możecie je wybierać w lewym dolnym rogu.

Koło portretu lorda znajduje się menu trybów, w nim możecie wybrać jeden z kilku dostępnych sposobów poruszania - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Koło portretu lorda znajduje się menu trybów, w nim możecie wybrać jeden z kilku dostępnych sposobów poruszania. Podstawowe to (od dołu):

  1. skupienie - skuteczniej gromadzicie moc z Wiatrów Magii, ale macie nieco mniejszy zasięg na mapie kampanii;
  2. obozowanie - dzięki tej postawie jesteście odporni na większość rodzajów wycieńczenia i daje on Wam szansę na uzupełnienie strat nawet na wrogim terenie, dzieje się to jednak kosztem 50% maksymalnego ruchu; ponadto w tym trybie możecie najmować wojska, jednak podczas tego nie możecie podjąć dalszej podróży;
  3. plądrowanie - kosztem mniejszej mobilności otrzymujecie pieniądze oraz (w zależności od frakcji) specjalne "surowce", działanie to wywołuje jednak zły wpływ na wzrost i kontrolę w napadanej prowincji; pogorszą się również Wasze stosunki dyplomatyczne z atakowaną frakcją, a zaczynając bitwę Wasi żołnierze będą mieli zadyszkę;
  4. zasadzka - pozwala Wam organizować zasadzki kosztem mobilności;
  5. marsz - Zwiększa znacznie punkty ruchu - o 50% - ale kosztem zmęczenia jednostek i brakiem możliwości atakowania; ponadto jeżeli ktoś Was napadnie, to nie będziecie się mogli wycofać z bitwy, a jeżeli przegracie, to Wasza armia zostanie całkowicie rozbita.

Warto podkreślić, że różne frakcje mogą mieć nieco inne działanie podstawowych trybów lub posiadać ich więcej.

Punkty ruchu

Z lewej strony (zaznaczone na żółto) znajdują się Wasze punkty ruchu - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Z lewej strony (zaznaczone na żółto) znajdują się Wasze punkty ruchu. W zależności od wybranej postawy i przebytego dystansu będą rosnąć lub maleć. Większości trybów nie da się użyć, jeżeli ta wartość jest za mała.

Wchodząc w interakcję z wojskiem zobaczycie, że na mapie kampanii pojawia się zielona poświata. Pokazuje ona maksymalny zakres ruchu danej armii. Jeżeli najedziecie na któryś z trybów, to dodatkowo możecie ocenić, ile Wasze jednostki przejdą po jego wybraniu.

Poruszanie się po wodzie

Gdy będziecie poruszać się po wodzie ważne jest to, gdzie się znajdujecie wypływając/wchodząc na ląd. Jeżeli prowincja nie jest przyjazna lub nie macie w niej działającego portu, to musicie liczyć się z dodatkowymi opóźnieniami w podróży. Wasze wojsko zatrzyma się na granicy woda/ląd i będziecie mogli je poruszyć dopiero w kolejnej turze.

W przypadku jednak, jeżeli macie dostęp do portu w osadzie, to armia domyślnie będzie wyszukiwać drogę właśnie przez tę wioskę (o ile jest dostatecznie blisko), gdyż to nie powoduje zatrzymania spowodowanego przejściem ląd/woda.

Poza tym poruszanie się po wodzie działa bardzo podobnie jak to na lądzie - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Poza tym poruszanie się po wodzie działa bardzo podobnie jak to na lądzie. Z tą różnicą, że jest tylko jeden dostępny dodatkowy tryb podróży - pełna moc (odpowiednik marszu).

Dłuższe podróże

Nie musicie co turę poruszać swoich wojsk osobiście. Możecie im zlecić dłuższe podróże. Wtedy co turę automatycznie będą wykonywały ruch bez potrzeby ingerencji.

Przy dłuższych trasach pojawi się wielokolorowa strzałka, jej barwy oznaczają tury potrzebne do zakończenia podróży - zielony to ruch, który możecie wykonać w obecnej kolejce - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Przy dłuższych trasach pojawi się wielokolorowa strzałka, jej barwy oznaczają tury potrzebne do zakończenia podróży - zielony to ruch, który możecie wykonać w obecnej kolejce.

Wyczerpanie

Wyczerpanie powoduje powolną śmierć Waszych jednostek. Powody takiego stanu rzeczy mogą być różne. Najczęstszy to duże spaczenie w prowincji. Wyczerpanie może być jednak spowodowane innymi rzeczami - zarazy, zaklęcia, bankructwo a nawet złe czynniki pogodowe (sztorm na morzu).

Najłatwiej się przed nim obronić wchodząc do osady - nie jest to jednak lekarstwo na każdy rodzaj wyczerpania. Ponadto można przyjmować tryby ruchu plądrowanie i obozowanie. To również uchroni Was przed większością negatywnych efektów.

Jeżeli macie wejść na teren, w którym grozi wojsku wyczerpanie, to ostrzegą Was o tym kości - Total War Warhammer 3: Poruszanie się - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Jeżeli macie wejść na teren, w którym grozi wojsku wyczerpanie, to ostrzegą Was o tym kości. Po najechaniu na prowincję lub czaszkę przy portrecie jednostki, możecie dowiedzieć się czym te straty są spowodowane.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-07-22
16:08

januszn2 Junior

Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat

Komentarz: januszn2
2022-02-23
01:46

Shamalek Junior

-1

Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)

Komentarz: Shamalek
2022-02-23
09:09

Czaruś Chorąży

Czaruś

Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/

Komentarz: Czaruś
2022-02-20
19:34

OKASONE Chorąży

Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.

Komentarz: OKASONE
2022-02-21
21:59

Czaruś Chorąży

Czaruś

YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!

Komentarz: Czaruś
2022-02-22
17:28

Panty Junior

Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.

Komentarz: Panty
2022-02-22
22:13

Czaruś Chorąży

Czaruś

A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.

Komentarz: Czaruś
2022-02-18
13:05

Czaruś Chorąży

Czaruś

Rzeczywiście brakowało :D Dzięki za czujność!

Komentarz: Czaruś
2022-02-18
10:59

Morteniusz23 Legionista

Morteniusz23

Brakuje ogrów w liście frakcji

Komentarz: Morteniusz23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl