Total War Warhammer 3: Nurgle - unikalne mechaniki
Ta strona poradnika powie Wam wszystko o unikalnych mechanikach frakcji Nurgle w grze Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Niniejsza strona poradnika zaznajomi Was z unikalnymi mechanikami frakcji Nurgle z gry Total War Warhammer 3.
Infekcje
Infekcje to unikalna waluta frakcji Nurgle. Za nią możecie kupować zarazy.

Jej obecną ilość możecie zobaczyć w górnej części ekranu, na środku. Zdobywa się ją poprzez wygrywanie bitew, rozwijanie głównych budynków w prowincjach, plądrowanie osad oraz rozprzestrzenianie zaraz.
Zarazy
Główną unikalną mechaniką rasy Nurgle jest możliwość tworzenia zaraz.

W celu stworzenia swojej własnej plagi wybierzcie należące do Was osiedle lub armię, wtedy na menu kołowym podświetli się Wam kociołek (do tej pory były wyszarzały).

Waszym oczom ukaże się zupełnie nowa karta. Za jej pomocą możecie tworzyć plagi, którymi zarazicie Wasze jednostki/osady lub przeciwnika.

W lewym górnym rogu możecie zobaczyć Waszą aktualną ilość Infekcji. Poniżej znajduje się lista Zaraz Wyjściowych - to są główne składniki plagi. One nakierują jej cel. Tutaj wybierzecie czy chcecie, aby zaraza miała na celu pomoc Waszym oddziałom lub osadom, czy może jednak powinna zaszkodzić innym. Warzenie nowej choroby możecie skończyć wybierając jedną z tych opcji i akceptując ją na środku ekranu. Warto mimo wszystko dokonać dodatkowych modyfikacji.

Pod spodem znajdują się Symptomy. Dzięki nim zmodyfikujecie Waszą zarazę na różne sposoby. Dzięki temu wprowadzicie niestabilność w prowincji, dodatkowo osłabicie wrogą armię lub dostaniecie więcej punktów Infekcji itp.
Nie są one jednak dostępne od razu. Pierwsze trzy rzędy możecie odblokować za zarażanie plagami i ich rozprzestrzenianie. Po najechaniu na interesujący Was symptom zobaczycie, jakiej dokładnie zarazy wyjściowej musicie użyć i ile razy potrzeba, aby się rozprzestrzeniła, żeby go odblokować.
Ostatni rząd można jednak odblokować jedynie za pomocą opracowywania odpowiednich technologii.

Po lewej stronie na dole znajdują się Receptury. Jeżeli nie macie ochoty samemu tworzyć własnej zarazy, to tutaj możecie znaleźć gotowe, pasujące do każdej okazji. Należy jednak wcześniej odblokować potrzebne do nich składniki, więc nie ominie Was nieco roboty.

W centrum ekranu możecie znaleźć wizualną reprezentację zaraz wyjściowych oraz symptomów, które wybraliście. Poniżej natomiast możecie zadecydować, czy chcecie zarazić wybrany wcześniej cel (armię lub osadę), czy wezwać Kultystę Zarazy. Ta druga opcja pozwala przywołać specjalnego bohatera, który może zarazić cel wroga. Postać ta ma 100% szans na sukces swojej misji, jednak ginie po jej wypełnieniu.
Pod spodem znajdziecie przycisk zatwierdzający cały proces oraz koszt sumaryczny w punktach infekcji.

Z prawej strony natomiast możecie ujrzeć ekran, który zapewnia podsumowanie tego, jakie efekty ma tworzona przez Was zaraza. Warto więc go cały czas monitorować.
Budynki sezonowe
Nurgle mają również dość nietypową formę budowania powiązaną z ich unikalną mechaniką Budynków sezonowych. Większość struktur tej rasy raz postawiona, rośnie sama do pewnego momentu, a następnie cykl się powtarza. Więcej o tej mechanice znajdziecie na osobnej stronie Technologie i budynki.
Werbowanie
Frakcja Nurgle może się również pochwalić nietypowym systemem werbunku żołnierzy. Ich oddziały nie są najmowane na przestrzeni kilku tur, jak jednostki innych frakcji. Zamiast tego trafiają natychmiastowo do Waszych armii, jednak rozpoczynają z połową zdrowia. Więcej o tej mechanice dowiecie się na osobnej stronie Wojsko.
Rozwój
We frakcji Nurgle zachodzi ścisła relacja pomiędzy spaczeniem oraz rozwojem osad. Dlatego też za wszelką cenę powinniście się starać, aby Wasze osady opływały we frakcyjne wpływy Chaosu, gdyż znacznie przyśpieszy to ich rozwój. Można to zrobić poprzez obecność lordów z odpowiednimi umiejętnościami, budynki lub zarządzenie.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
