Total War Warhammer 3: Khorne - jak zacząć?
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć grę lordem frakcji Khorne o imieniu Skarbrand Wygnaniec.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć nacją Khorne - Wygnańcy Khorne'a.
Skarbrand Wygnaniec przewodzi nacji Wygnańcy Khorne'a. Kampanię rozpoczniecie na północy mapy. Są to tereny opanowane przez demony oraz istoty służące Chaosowi.

Początkowo znajdujecie się w stanie wojny z nacją ludzi, którzy otaczają Wasze ziemie od wschodu i południa. Dalej na południe jest również kraj Slaanesh, z którym także toczycie konflikt. To są Wasze pierwsze cele. Nie powinniście napotkać na znaczący opór. Pamiętajcie o tym, żeby nie podbijać od razu wszystkich osad. Jest to kosztowne, a czaszki nie rosną na drzewach. Zamiast tego zabezpieczcie tylko kluczowe osiedla, albo takie, które będą zagrożone przejęciem i poczekajcie na to, aż reszta sama się zaludni Waszymi ludźmi w ramach specjalnej mechaniki Pociąg Zniszczenia (więcej o tym na osobnej stronie Unikalne mechaniki).
Po pokonaniu początkowych przeciwników możecie również zwrócić uwagę na z pozoru opuszczone osiedla na wschodzie - oczywiście są to leża Skavenów. Warto je sobie podporządkować.

Na tym etapie najpewniej na północy i wschodzie będziecie otoczeni przez demony - w większości z rasy Nurgle. Są oni do Was neutralnie nastawieni. Od północnego wschodu znajduje się niewielka frakcja Slaanesh. Warto zastanowić się nad jej podbiciem.
Na zachodzie prawdopodobnie Waszymi sąsiadami będzie kraj zamieszkały przez rasę Wojowników Chaosu. Za nim zaś znajdują się Uwodziciele Slaanesha dowodzeni przez legendarnego lorda N'kari, z którym jesteście w stanie wojny. Powinniście się zastanowić nad atakiem prewencyjnym - zanim oni natrą na Was.
Za morzem natomiast są kraje ludzi czczących Chaos. Możecie sobie ich podporządkować dyplomatycznie lub podbić siłą ich ziemie. Zbrojne wypady na drugi brzeg wielkiej wody warto jednak zacząć od pokonania frakcji krasnoludów, którzy zajmują tereny na południowym wschodzie od Waszych ziem i jako rasa niechaotyczna są z Wami w stanie wojny automatycznie.
Dalsze losy frakcji zależą od Was.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
