Total War Warhammer 3: Sterowanie
Na tej stronie znajdziecie opis sterowania w Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Poniżej możecie zapoznać się z opisem sterowania w grze Total War Warhammer 3. Klawiszologia zawarta na tej stronie poradnika jest domyślna, można ją jednak zmienić w opcjach gry w każdym momencie rozgrywki naciskając Esc, wybierając ustawienia i klawisze.
UWAGA:
W opcjach ustawień klawiatury znajdują się funkcje, które nie mają przypisanych domyślnie klawiszy.
Ogólne:
Kamera:
![]() | Szybki ruch naprzód |
![]() | Obrót w górę |
![]() | Obrót w dół |
![]() | Kamera w górę |
![]() | Kamera w dół |
![]() | Obrót w lewo |
![]() | Obrót w prawo |
![]() | Przesuń w lewo |
![]() | Przesuń w prawo |
![]() | Przesuń do przodu |
![]() | Przesuń do tyłu |
| Szybszy obrót kamery |
| Wolniejszy obrót kamery |
![]() | Otwórz mapę taktyczną/poglądową |
| Zapisz pozycję kamery 1 |
| Zapisz pozycję kamery 3 |
| Zapisz pozycję kamery 3 |
| Zapisz pozycję kamery 4 (maksymalnie można ustawić 12 pozycji kamery, pozostałe nie mają jednak domyślnie przypisanego klawisza) |
![]() | Ustaw kamerę w pozycji 1 |
![]() | Ustaw kamerę w pozycji 2 |
![]() | Ustaw kamerę w pozycji 3 |
| Ustaw kamerę w pozycji 4 |
Różne:
| Wybierz wszystkie |
![]() | Wybierz następne |
![]() | Wybierz poprzednie |
![]() | Anuluj rozkaz |
![]() | Znacznik standardowy |
| Włącz/wyłącz efekty dźwiękowe |
| Włącz/wyłącz muzykę |
![]() | Włącz/Wyłącz interfejs |
| Włącz/wyłącz interfejs (z ramkami) |
Brak | Włącz/wyłącz widoczność kursora |
Brak | Odśwież tekstury |
Kampania
Rozgrywka:
![]() | Koniec tury |
| Ostrzeżenia o pominięciach na koniec tury |
![]() | Przybliż powiadomienie końca tury |
![]() | Pokaż opcję nakładek kampanii |
![]() | Przybliż do widoku strategicznego |
![]() | Włącz/wyłącz widok ruchu SI |
| Rozdziel zaznaczenie |
| Szybki zapis |
| Szybkie wczytanie gry |
| Wł./wył etykiety osad |
| Automatycznie grupuj jednostki |
![]() | Ustaw kamerę na stolicę |
![]() | Zwykły obrót kamery |
![]() | Zmień prędkość bohatera |
Informacje:
![]() | Pokaż panel skarbca |
![]() | Pokaż podgląd frakcji |
![]() | Pokaż podgląd wybranych elementów |
![]() | Pokaż garnizon |
![]() | Pokaż przeglądarkę budynków |
![]() | Pokaż werbunek jednostek |
![]() | Pokaż werbunek bohatera |
![]() | Pokaż panel kampanii 1 |
![]() | Pokaż panel kampanii 2 |
![]() | Pokaż panel kampanii 3 |
![]() | Pokaż panel kampanii 4 |
![]() | Pokaż panel kampanii 5 |
| Pokaż urzędy |
Bitwa
Sterowanie jednostkami/grupami:
![]() | Grupuj/rozdziel jednostki |
| Zablokuj/odblokuj grupę |
![]() | Włącz/wyłącz tryb walki w zwarciu |
![]() | Zmień prędkość jednostki |
| Miejsce na zaklęcie 1 |
| Miejsce na zaklęcie 2 |
| Miejsce na zaklęcie 3 |
![]() | Miejsce na zaklęcie 4 |
| Miejsce na zaklęcie 5 |
| Miejsce na zaklęcie 6 |
![]() | Włącz/wyłącz tryb strażniczy |
![]() | Włącz/wyłącz tryb odwrotu |
![]() | Przełącz zachowanie innej jednostki 1 |
![]() | Przełącz zachowanie innej jednostki 2 |
![]() | Przełącz zachowanie innej jednostki 3 |
| Umiejętność specjalna 1 |
| Umiejętność specjalna 2 |
| Umiejętność specjalna 3 |
| Umiejętność specjalna 4 |
| Umiejętność specjalna 5 |
| Umiejętność specjalna 6 |
| Zwiększ szerokość jednostki/grupy |
| Zmniejsz szerokość jednostki/grupy |
![]() | Przemieść jednostkę/grupę do przodu |
![]() | Przemieść jednostkę/grupę do tyłu |
| Obróć jednostkę/grupę w lewo |
| Obróć jednostkę/grupę w prawo |
![]() | Przemieść jednostkę/grupę w lewo |
![]() | Przemieść jednostkę/grupę w prawo |
![]() | Przejdź do wybranej jednostki |
| Twórz/wybierz grupę 1 |
| Twórz/wybierz grupę 2 |
| Twórz/wybierz grupę 3 |
| Twórz/wybierz grupę 4 |
| Twórz/wybierz grupę 5 |
| Twórz/wybierz grupę 6 |
| Twórz/wybierz grupę 7 |
| Twórz/wybierz grupę 8 |
| Twórz/wybierz grupę 9 |
| Twórz/wybierz grupę 10 |
![]() | W tył zwrot |
Szybki wybór:
![]() | Następne miejsce odrodzenia |
Brak | Poprzednie miejsce odrodzenia |
| Wybierz jednostki artylerii |
| Wybierz piesze jednostki walczące w zwarciu |
| Wybierz jazdę |
| Wybierz piesze jednostki dystansowe |
| Wybierz wszystkie bezczynne jednostki |
![]() | Wybierz kolejną bezczynną jednostkę |
![]() | Anuluj zaznaczenia |
![]() | Przejdź do lorda |
Kamera:
![]() | Przyśpieszenie kamery |
![]() | Spowolnienie kamery |
Sterowanie grą/interfejsem:
Brak | Zwiększenie prędkości bitwy |
Brak | Odwrócenie zmiany prędkości bitwy |
![]() | Pokaż ustawienia interfejsu |
![]() | Pokaż/ukryj informacje o oddziale |
![]() | Pauza |
![]() | Zbliżenie kamery |
![]() | Włącz/wyłącz kamerę jednostek |
![]() | Kamera trzeciej osoby |
Zaawansowane
| Przytrzymajcie lewy Alt, wciśnijcie PPM, by przeciągnąć wybrane jednostki, zachowując ich wymiary |
| Przytrzymując Alt, możecie kliknąć LPM i dopasować położenie, jednocześnie utrzymując relatywne ustawienie. Przytrzymajcie jednocześnie Ctrl, by obrócić wybraną jednostkę. |
| Przytrzymajcie klawisz Shift, a następnie przytrzymajcie i przeciągnijcie PPM, aby wyznaczyć ścieżkę ruchu dla wybranych jednostek. |
![]() | Możecie anulować rozkaz lub zaznaczenie, wciskając klawisz Esc lub przeciwny klawisz myszy. |
![]() | Przytrzymajcie klawisz Ctrl i przeciągnijcie, by wybrane jednostki maszerowały do wskazanego miejsca. |
![]() | Przytrzymajcie Shift, wybierając jednostki na polu bitwy, by dodać poprzednio zaznaczone jednostki do aktualnie podświetlonych. Przydaje się to przy wybieraniu dużych grup jednostek. |
| Przytrzymajcie klawisz Alt i kliknijcie PPM wrogą jednostkę, by Wasz oddział zaatakował w zwarciu, nawet jeżeli nie jest w tym trybie. |
| Przytrzymajcie prawy Alt, przeciągając prawym przyciskiem myszy, kliknięty punkt stanie się centrum zaznaczenia. |
![]() | Przytrzymanie Alt po wybraniu artylerii sprawi, że wejdziecie w tryb ręcznego celowania. |
| Przytrzymajcie klawisz Ctrl i kliknijcie podwójnie LPM na jednostce, by wybrać wszystkie jednostki tego samego typu. |
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





















































































































































































