Total War Warhammer 3: Nurgle, Technologie i budynki - jakie na początek?
Na tej stronie poradnika dowiecie się jakie są przydatne na start budynki i technologie frakcji Nurgle w grze Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Poniżej znajdziecie porady dotyczące przydatnych budynków i technologii frakcji Nurgle z gry Total War Warhammer 3.
Technologie

Drzewko rozwoju rasy Nurgle jest podzielone na prostokąty, a w każdym z nich znajduje się po siedem technologii. Nie można jednak przejść do kolejnego czworokąta, zanim nie ukończy się opracowywać przynajmniej czterech badań z poprzedniego.
Wybierając technologie najbardziej przydatne, zastanówcie się, jakich jednostek macie w armii najwięcej - te warto wspierać.
Ponadto w przypadku Nurgle'a zawsze warto inwestować w badania, które pozwalają na skrócenie cyklu wzrostu budynków. Do tego należy zainteresować się technologiami, które pozwolą Wam na skuteczniejsze rozprzestrzenianie się zarazy, a także na pozyskanie nowych symptomów. W dalszej kolejności powinno się również opracować badania pozwalające na szybszy rozwój osad.
Budynki
Rasa Nurgle ma zdecydowanie droższe budynki, szczególnie te wojskowe, niż reszta frakcji. Wiąże się to jednak ze specjalną mechaniką tej rasy - Budynki sezonowe.

Grając tą nacją, nie musicie budować każdego ulepszenia struktury osobno - robi się to samoczynnie. Wasze budynki rosną z czasem. Jednakże po zrobieniu pełnego okrążenia cykl zaczyna się od nowa. Budowle, które są częścią tej mechaniki (prawie wszystkie) zaznaczono okrągłą obwódką w menu.
Czerwony "szlaczek" na kole budowy wskazuje, jak daleko dany budynek może "urosnąć" przy obecnym rozwoju osady. Niektóre struktury w pełni mogą rozwinąć się tylko w stolicy prowincji. Jeżeli wzrost konstrukcji będzie niemożliwy w danej osadzie, to poznacie to po czerwonym przekreśleniu na miniaturce w menu budowania.
Warto wspomnieć, że zdecydowana większość budynków da Wam mały pasywny przychód co turę. Co sprawi, że pomimo sporej początkowej ceny, inwestycja prędzej czy później Wam się zwróci.
Powyższe oznacza, że Nurgle są praktycznie jedyną frakcją, u której budowa kilku struktur wojskowych tego samego typu (w danej prowincji) ma pewne zastosowanie. Po pierwsze czerpiecie z nich pasywny bonus przychodu (jak duży zależy od poziomu budynku), po drugie możecie mieć dostęp do różnych faz rozwoju struktur jednocześnie, co pozwala rekrutować inne jednostki, a także zwiększa limit ich najmu.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
