Total War Warhammer 3: Nurgle - jak zacząć?
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć grę frakcją Nurgle i legendarnym lordem o imieniu Ku’gath Plugawiec w grze Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć nacją Nurgle - Plagowarzy Nurgle'a.

Grę rozpoczynacie na północy mapy. Od samego początku jesteście w stanie wojny z Ogrami na południu. To będzie Wasz pierwszy przeciwnik, jako że pozostałe sąsiedzkie nacje są nastawione do Was neutralnie (przynajmniej na razie).

Po zdobyciu Waszej trzeciej osady (Góra Stormvrack) zaprzestańcie na chwilę kampanii wojennej i udajcie się na wschód, aby zając nienależące do nikogo osady Fort Dolganyeir oraz Zamoski. Pośpiech jest tu wskazany, gdyż stolica prowincji należy do demonów Khorne'a, którzy prędzej czy później (ale raczej prędzej) wyślą własną armię w celu opanowania tych miejscowości.
Po udanym przejęciu niezależnych osad stwórzcie średnich rozmiarów armię w Fort Dolganyeir, gdyż z powodu rozdzielenia prowincji i dużego spaczenia innych nacji, możecie się spodziewać rewolt dość regularnie. Problem ten możecie rozwiązać pokonując frakcję, która będzie posiadać stolicę tych ziem i umacniając Wasze wpływy. Należy jednak w pierwszej kolejności zająć się już prowadzonymi wojnami.
Ponadto warto zastanowić się nad innym rozwiązaniem problemu. Rebelia pojawia się regularnie jak w zegarku. Posiadając średnich rozmiarów armię możecie bez problemu niszczyć pojawiające się oddziały buntowników. To da Wam regularny spory zastrzyk Infekcji. Szczególnie w pierwszych etapach gry wydaje się to bardzo przydatne.
Dalej pokonajcie frakcję krasnoludów z południa. Są z Wami w stanie automatycznej wojny i będą regularnie najeżdżać Wasz kraj. Po załatwieniu tego problemu możecie udać się podbić ostatnią nadmorską prowincję ogrów.

Po pokonaniu wszystkich oczywistych wrogów macie wiele możliwości. Po pierwsze warto nawiązać przyjacielskie relacje z nacją Nurgle z północy Waszego kraju. Jest to potencjalny partner do sojuszy i konfederacji. Możecie również przejąć stolicę prowincji Trakt Czaszek (wszystkie inne osady już macie).
Z całą pewnością należy jednak jak najszybciej zabezpieczyć południe. Za morzem znajduje się wroga frakcja krasnoludów. Jeżeli jej nie zatrzymacie, regularnie będzie najeżdżać Wasze ziemie (a przynajmniej dopóki nie powstrzyma jej kto inny, jednak nie ma sensu czekać). Da Wam to również dobrą pozycję do zaplanowania kolejnego natarcia - na ziemie Kislevu.
Niezależnie od Waszych dalszych decyzji i tego jak potoczy się kampania, przyszłość Nurgle leży w Waszych rękach.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
