Total War Warhammer 3: Prowincje
Na tej stronie poradnika dowiecie się wszystkiego o prowincjach w grze Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Na niniejszej stronie poradnika do gry Total War Warhammer 3 dowiecie się czym są i jakie mają zastosowanie prowincje.
Idea podzielenia świata na regiony w serii Total War zadomowiła się już na dobre. Prowincje w Total War 3 z reguły składają się ze stolicy i trzech lub dwóch mniejszych osad. Istnieją jednak tereny strategiczne, które tworzy jedynie jedno osiedle.

Zarządzenia
Posiadanie wszystkich osiedli w prowincji jest bardzo przydatne. Po pierwsze możecie skuteczniej kontrolować spaczenie i porządek publiczny, po drugie dzięki posiadaniu każdej osady otwiera się przed Wami możliwość ustanowienia zarządzenia.

Można je włączyć w lewym rogu ekranu, po wybraniu któregoś osiedla (uruchamia się je osobno dla każdej prowincji). Edykty gwarantują przydatne bonusy. Ponadto są darmowe. Różne frakcje mają inne perki. Praktycznie u każdej rasy powtarza się jednak: kontrola spaczenia, wpływ na stabilność oraz procentowy wzrost dochodów z budynków.
Ekran prowincji

Po wybraniu osady pojawia się ekran prowincji. Z lewej strony znajduje się lista przydatnych informacji. Od góry zobaczycie:
- wzrost osady (konieczny do rozwoju głównych budynków),
- przychód (bądź stratę) oraz możliwość wyłączenia pobierania podatków,
- kontrolę nad prowincją i jej balans,
- poziom spaczenia,
- efekty działające na prowincję.
W środku ekranu widzicie osady należące do prowincji oraz budynki, jakie się w nich znajdują.
W prawym górnym rogu można wywołać/ukryć listę znanych prowincji.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
