Total War Warhammer 3: Królestwo Chaosu - ogólne zasady
Na tej stronie poradnika do gry Total War Warhammer 3 poznacie ogólne zasady rządzące Królestwem Chaosu.
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Total War Warhammer 3 została poświęcona ogólnym zasadom panującym w Królestwie Chaosu.
Prędzej czy później każdy gracz chcący przejść kampanię w Total War Warhammer 3 trafi do Królestwa Chaosu w poszukiwaniu dusz książąt demonów, gdyż tylko one mogą otworzyć drogę do Kuźni Dusz, a tym samym do zwycięstwa.
- Królestwo Chaosu: Jak odblokować?
- Konkurujecie z innymi frakcjami
- Zasada jednej duszy
- Zabijajcie wrogich lordów
- Negatywne cechy
- Bitwy
- Zdobywanie dusz
Królestwo Chaosu: Jak odblokować?

Aby dostać się do Królestwa Chaosu musicie wejść w interakcję ze Szczeliną. Te portale pojawiają się po raz pierwszy w okolicach 30 tury, a następnie cyklicznie powracają. Pomimo że są ich różne rodzaje, z każdego możecie się dostać do dowolnej demonicznej krainy.
Każdorazowo Szczeliny pozostają otwarte 15 tur. Można do nich wejść w odpowiadającym Wam momencie. Jeżeli czas przeznaczony na ich otwarcie minie, a Wy znajdujecie się w Królestwie Chaosu, to możecie dokończyć zdobywanie duszy. Nie zwlekajcie jednak zbyt długo!
Konkurujecie z innymi frakcjami
Pamiętajcie, że zdobywanie dusz książąt to wyścig z innymi nacjami. Po wejściu w interakcję ze Szczeliną ujawni się Wam lista Królestw Chaosu. Jeżeli będziecie się ociągać z wysłaniem lorda, koło domen bóstw ukażą się małe symbole innych krajów. Oznacza to, że już w nich znajduje się jakaś armia, która chce pozyskać duszę dla siebie. Oczywiście lepiej wybierać te lokacje, w których nie ma przeciwników. Warto być pierwszym!
Zasada jednej duszy

W ramach jednego pojawienia się Szczelin, możecie zdobyć jedynie jedną duszę. Po jej zagarnięciu, gra przeteleportuje Waszą postać z powrotem w miejsce, z którego wyruszyła, przy okazji niszcząc za Wami portal. Warto podkreślić, że inne Szczeliny nie znikną ze świata, jednak Wasz lord nie będzie już mógł przez nie przejść do Królestwa Chaosu.
W przypadku, jeżeli podejmiecie próbę zdobycia duszy, ale Wam się nie uda, wtedy gra przeteleportuje Was do miejsca, z którego wyruszyliście. Będziecie jednak mogli spróbować ponownie dostać się do któregoś z Królestw Chaosu (o ile pozostały jeszcze dusze do przejęcia).
W danym "zesłaniu" Szczelin każda dusza może być pochwycona jednokrotnie, więc nie liczcie na to, że zdobędziecie ją po tym, gdy już inna nacja ją przejęła.
Zabijajcie wrogich lordów
Jak już wspomniałem, zdobywanie dusz jest wyścigiem, więc jeżeli chcecie wygrać, to powinniście eliminować innych lordów, jeżeli tylko nadarzy się Wam ku temu dobra okazja. Jest to szczególnie pomocne, jeżeli wrogi przywódca jest w krainie dłużej i udało mu się osiągnąć więcej.
Negatywne cechy

Przebywanie w Królestwie Chaosu nie jest zdrowe dla Waszego lorda, o dziwo, nawet jeżeli sam jest demonem. W każdej turze macie szansę na dostanie negatywnej cechy. Wpływają na armię Waszego lorda i lokalną prowincję, jednak na tym nie koniec. Mają one poziomy, a w swojej ostatecznej formie mogą oddziaływać nawet na całą nację.
Można je jednak wyleczyć stacjonując przywódcę w osadach z wybudowanymi specjalnymi obronnymi strukturami. Warto więc w nie zainwestować w prowincji, z której wyruszacie na podbój Królestwa Chaosu.
Bitwy
Królestwo Chaosu rządzi się swoimi własnymi prawami. Znajdziecie tutaj wrogie armie, które zazdrośnie strzegą domostw swoich panów. Podczas bitew z nimi nie można losować puli many. Ponadto do Waszego zasobu mocy zostanie dodana umiejętność armii (więcej o nich możecie przeczytać na Wiatry magii i czary), jednak nigdy nie możecie być pewni, jaka Wam przypadnie.
Zdobywanie dusz
Każde Królestwo Chaosu ma unikaną mechanikę i stawia przed graczem inne zadanie. Dopiero po wykonaniu tej misji dostaniecie szansę na pokonanie demonicznego księcia i zagarnięcie jego duszy. Zostało to szerzej omówione na osobnych stronach w tym rozdziale: Królestwo Khorne, Królestwo Slaanesh, Królestwo Nurgle, Królestwo Tzeentch.
Ostateczna bitwa o duszę przybiera zawsze ten sam schemat. Jest to połączenie tradycyjnej bitwy typu "zaatakuj armię" oraz elementów obrony osiedla. Więcej o tym dowiecie się na dedykowanej stronie - Bitwy o dusze demonów.
Ponadto zajrzyjcie również na stronę Kuźnia Dusz, jeżeli chcecie się dowiedzieć czegoś o finałowej potyczce kampanii z Be'lakorem.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
