Total War Warhammer 3: Khorne - wojsko
Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje dotyczące wojska, strategii i lordów we frakcji Khorne z Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Niniejsza strona przedstawia opis strategii, które można zastosować w przypadku frakcji Khorne z Total War: Warhammer 3. Poznacie również jej lordów oraz mocne i słabe strony armii.
Jednostki
Khorne to frakcja, która posiada armię złożoną głównie z jednostek do walki wręcz (poza Czaszkonadą). Dlatego też wybierając tą frakcję szykujcie się na dużo bezpośredniego kontaktu z wrogiem. Należy jednak przyznać, że braki w różnorodności wojska, rasa ta nadrabia jego jakością. Dodatkowo armie Khorne'a mogą uzupełniać oddziały nawet na terenie wroga, co nadaje armii o wiele więcej dynamizmu.

Na pierwszych etapach gry z całą pewnością powinniście zainteresować się jednostkami Wojowników Chaosu Khorne'a. Są to jedyne oddziały z tarczami tej rasy. To one zapewnią Wam utrzymanie frontu i zajmą uwagę armii wroga. Powinniście ich uzupełnić o Krwiopuszczacze Khorne'a (lub ulepszenie Wzniośli Krwiopuszczacze Khorne'a) - są przydatne dzięki temu, że szybko otrzymacie do nich dostęp, a posiadają umiejętność przebicie pancerza. Dlatego też idealnie nadają się na ciężko opancerzonych przeciwników. W późniejszych etapach gry z całą pewnością będziecie chcieli wymienić część swoich jednostek na Minotaury Khorne'a, które poradzą sobie błyskawicznie z wrogimi armiami i są dość szybkie. Warto również posiadać w wojsku jednostki z umiejętnością skuteczność przeciw dużym wrogom. Idealnie sprawdzą się tu Wojownicy Chaosu Khorne'a z halabardami lub, w dalszej części gry, Minotaury Khorne'a z wielką bronią.
Sporą przewagą armii Khorne są jednostki z cechą Straż przednia. Pozwala ona na umieszczenie armii na początku bitwy poza Waszą strefą wpływów. Otwiera to nowe możliwości taktyczne. Takie wysunięte oddziały można schować w lesie lub wybrać dla nich odpowiednie pozycje - idealne do oskrzydlenia wroga. Tutaj szczególnie wyróżniają się szybkie Krwawe Ogary Khorne'a oraz posiadający skrzydła Krwiopijcy. Ci drudzy są dodatkowo istotni, jako obrona przed latającymi jednostkami przeciwnika, gdyż armie Khorne'a bez strzelców są szczególnie narażone na ataki z powietrza. Jednostki te również nadają się do nękania wrogich żołnierzy dystansowych.

Jazda Khorne nie jest szczególnie różnorodna, choć przy tym nie jest zła. Ogranicza ją jednak w pewien sposób brak szybkości, a co za tym idzie gorsza mobilność. Formacja ta zaczyna być nieco bardziej przydatna wraz z uzyskaniem dostępu do jednostek Miażdżycieli Czaszek Khorne'a.
Artyleria Khorne składa się jedynie z Czaszkonady. Jednak nie należy go lekceważyć, gdyż działo to potrafi wyrządzić ogromne straty w piechocie wroga, a w razie potrzeby jest również kompetentną jednostką do walki w zwarciu. W Waszej armii powinno się też znaleźć miejsce dla machiny bojowej Krwawy Ołtarz Khorne'a. Nie tylko przebija się bez problemu przez linie wroga, ale również wspiera Wasze jednostki.
Strategia bitewna
Z powodu braku jednostek dystansowych Wasza strategia powinna być dość prosta - dążyć do bezpośredniego kontaktu. Oczywiście sam atak "czołowy" nie zda się na wiele. W miarę możliwości powinniście oskrzydlać wroga oraz atakować od tyłu. Szyk przeciwnika możecie również osłabić wysyłając przodem maszyny bojowe lub Waszych lordów.
Dobrą taktyką jest atak najszybszymi oddziałami na strzelców wroga, aby ich nieco osłabić i rozproszyć, co da Waszej piechocie nieco wytchnienia. Dodatkowo wykorzystujcie umiejętność straż przednia w celu obrania dogodnej strategicznej pozycji.
Lordowie
Khorne posiada jednego legendarnego lorda, jest nim:
- Skarbrand Wygnaniec

Herosi oraz lordowie tej frakcji to zaprawieni w walce w zwarciu wojownicy. Dlatego też nie powinniście się obawiać wystawiać ich w pierwszych szeregach. Atakujcie nimi najsilniejsze wrogie postaci lub po prostu używajcie ich do wsparcia frontu.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
