Total War Warhammer 3: Armia - werbunek i uzupełnianie
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zwerbować armię i uzupełnić straty w grze Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Poniżej znajdziecie porady odnośnie werbunku i uzupełniania strat w grze Total War Warhammer 3.
Werbunek armii
Aby powołać do życia armię, w pierwszej kolejności należy nająć lorda, który będzie jej przewodził.

W tym celu wybierzcie dowolną osadę i naciśnijcie przycisk zaznaczony na screenie powyżej. To otworzy Wam ekran wyboru lorda.

Na samej górze zakładki możecie wybrać typ lorda, który ma poprowadzić Waszą armię. Warto podkreślić, że w miarę grania i opracowywania nowych technologii/tworzenia budynków, wybór rodzajów dowódców może się powiększyć.
Jeżeli zdecydujecie się na lorda posługującego się magią, to najczęściej możecie również wybrać jego "żywioł". Menu do tego znajduje się po lewej stronie zakładki. Będzie to miało wpływ na jego czary.
Ponadto przy wyborze przywódcy zwróćcie uwagę również na jego cechy, z którymi zaczyna rozgrywkę (informacje o tym są pod imieniem). Dadzą mu one pewne bonusy początkowe, co może być dla Was istotne.
Rekrutacja każdego lorda powoduje, że koszt utrzymania wojska wzrasta o 1%. O ile na początku nie stanowi to większego problemu, w późniejszych partiach rozgrywki może być to poważny wydatek. Warto o tym pamiętać.
Uzupełnianie jednostek (wyczerpanie)
Podczas rozgrywki niejednokrotnie Wasze oddziały zostaną ranne. Może to się na stać na skutek walki lub wyczerpania.

Do wyczerpania najczęściej dochodzi na na skutek wrogiego spaczenia lub choroby. Efekt ten poznacie to po czaszkach nad armią i jej trasą. Spowoduje to stopniowe osłabianie jednostek. Oczywiście zdrowie wojska może również spaść po bitwie.
W takiej sytuacji najlepiej wrócić na przyjazny teren. Warto jednak podkreślić, że nawet na "optymalnej" sojuszniczej ziemi (takiej bez spaczenia) Wasze jednostki będą się regenerować wolno. O wiele lepiej jest je ukryć w osadzie lub skorzystać z trybu Obozowanie, który pozwala na regenerację nawet w niesprzyjających warunkach.
Najmowanie nowych jednostek
Aby nająć więcej żołnierzy w pierwszej kolejności musicie wybrać armię (jak ją zwerbować opisałem w innej sekcji na tej stronie). Następnie należy zwrócić uwagę na dwa przyciski.
- Własne wojska

Jeżeli chcecie nająć wojska Waszej rasy, to musicie nacisnąć przycisk zaznaczony na górze. Otworzy to dwie zakładki werbunku: globalną i lokalną.
Globalna zakładka pozwala na rekrutację wojska z całego kraju. Oznacza to, że macie dostęp do różnych typów jednostek, nawet takich, których nie ma w prowincji, w jakiej obecnie się znajdujecie. Dzieje się to jednak kosztem dłuższego oraz droższego werbunku.
Lokalne najmowanie jest tańsze oraz szybsze. Niestety możecie rekrutować jedynie wojska, których budynki wybudowaliście w prowincji, gdzie stacjonuje armia. Dlatego też najlepiej mieć dedykowane tereny z zaawansowanymi budowlami wojskowymi, które będą w miarę blisko działań wojennych.

Istnieje ograniczona liczba jednostek, które mogą być w danej chwili najmowane jednocześnie. Reprezentują to małe kwadraciki pod napisem "Globalnie" oraz nazwą prowincji. Wszystkie nadprogramowe oddziały, czyli w powyższym wypadku byłyby to odpowiednio czwarty i trzeci, rozpoczęłyby swój werbunek dopiero, gdy zwolniłoby się miejsce.
Warto korzystać z obu rodzajów poboru, gdy potrzebujecie jak najszybciej nająć armię. Znacznie skraca to czas. Ponadto niektóre technologie oraz umiejętności lordów pozwalają zwiększyć maksymalną liczbę najmowanych jednocześnie oddziałów.
Najęcie każdej jednostki zajmuje jakąś ilość czasu. Liczbę tur potrzebnych na werbunek możecie zobaczyć nad portretem oddziału (minimum to 1).
Pod każdą jednostką widnieje ponadto ilość pieniędzy, jaką należy zapłacić, aby ją zwerbować. Znacznie ważniejsza jest jednak ta cyfra niżej - przedstawia ona kwotę, jaką trzeba płacić co turę, aby oddział utrzymać. Na dłuższą metę jest to dużo istotniejsza wartość i należy zaplanować zgodnie z nią swój budżet.
- Wojska sojusznicze
W grze Total War Warhammer 3 można nająć również jednostki sojuszników. Potrzebny jest do tego Posterunek (został on omówiony na stronie Dyplomacja). Jeżeli posiadacie już sojusznika i wybudowaliście na jego terenie ten budynek, to Wasze jednostki otrzymają dostęp do kolejnego przycisku werbunku.

W celu najęcia oddziałów sojusznika naciśnijcie zaznaczony powyżej przycisk. Dzięki temu możecie zwerbować wojska natywne dla innej frakcji (oczywiście nie wszystkie, a wybrane). Nie kosztuje to pieniędzy, a inną walutę Oddanie, o której dowiecie się więcej na osobnej stronie Dyplomacja.
Na powyższej zakładce poboru możecie wybrać nacje, których oddziały są dla Was dostępne (lewy róg). Należy jednak pamiętać, że istnieje maksymalna liczba wojsk, jakie możecie w ten sposób nająć (liczba pod portretami jednostek).
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
