Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów, Technologie i budynki - jakie na początek?
Na tej stronie poradnika dowiecie się jakie są przydatne na start budynki i technologie frakcji Królestwo Ogrów w grze Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Poniżej znajdziecie porady dotyczące przydatnych budynków i technologii frakcji Królestwo ogrów z gry Total War Warhammer 3.
Technologie
Kształt drzewka technologii Królestwa ogrów jest dość prosty - rozciąga się od lewej do prawej, z dwoma odnogami w segmencie. Aby odblokować dalsze badania, należy wpierw skończyć poprzednie.

Pomimo, że praktycznie od samego początku możecie opracowywać technologie związane z kawalerią, to w ciągu pierwszych tur nie opłaca się tego robić, bo nie możecie jej rekrutować. Warto jednak skupić się na badaniach, które ogólnie wpływają na Wasze budynki i prowincje.
Zawsze dobrą inwestycją jest powiększanie limitu ogrzych obozów oraz ulepszenie ich rozwoju. Nie należy również zapominać o wspieraniu jednostek, których w armii macie najwięcej.
Budynki
Pod względem budynków Królestwa ogrów są nietypową frakcją. W zwykłych osadach ogry nie mogą budować budowli większych niż trzeci poziom. Oznacza to, że nieosiągalne są tam jakiekolwiek lepsze jednostki bojowe, a nawet zabudowania gospodarcze. Łączy się to z unikalną mechaniką tej frakcji - Ogrze obozowiska (więcej o tym na osobnej stronie poradnika - Unikalne mechaniki).
Rasa ta może stawiać swoje własne "osady". Działają one bardzo podobnie do miast. Można je rozbudowywać - co najważniejsze - powyżej trzeciego poziomu. To w nich stworzycie najpotężniejsze jednostki. Budowle te możecie postawić nawet na terenie wroga, jednak jest ich ograniczona liczba, więc wybierajcie rozstawienie dobrze.

Warto podkreślić, że Obozowiska rozbudowuje się podobnie jak miasta, ale nie identycznie. Można w nich zbudować maksymalnie 10 budowli i nie trzeba czekać na ich postawienie wraz z ulepszeniem głównego budynku. Jednakże każda nowa struktura kosztuje punkt nadwyżki ludności (więcej o rozwoju osad znajdziecie na osobnej stronie poradnika - Rozwój osad, budynki i klimat). Oznacza to, że już od samego początku powinniście się w nich skupić na głównym budynku i technologiach wojskowych, aby jak najszybciej stworzyć potężniejszą armię.
Dodatkowo jeżeli chodzi o budowanie, to należy wziąć pod uwagę inną mechanikę frakcji - mięso. Armie go potrzebują i zużywają co turę (więcej o tym na wspomnianej wcześniej stronie - Unikalne mechaniki). Dlatego też, w miejscowościach, gdzie stacjonują Wasze wojska, powinniście rozwinąć budowle, które dostarczą im nieco mięsa. Jeżeli jednak przemieścicie armię, to nie zapomnijcie ich zburzyć, gdyż zmniejszają Wasz dochód.
- Total War Warhammer 3 - poradnik do gry
- Total War Warhammer 3: Frakcje i Rasy
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - jak zdobyć DLC?
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - jak zacząć?
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - wojsko
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - unikalne mechaniki
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów, Technologie i budynki - jakie na początek?
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów
- Total War Warhammer 3: Frakcje i Rasy
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
