Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - jak zacząć?
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć lordami Królestw ogrów: Skrag Siepacz oraz Tłuściosz Złoty ząb
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika dowiecie się jak zacząć nacjami Królestw ogrów - Złote zęby oraz Akolici Paszczy.
Skrag Siepacz (Akolici Paszczy) - jak zacząć?
Skrag Siepacz przewodzi nacji Akolici Paszczy. Przygodę zaczniecie z daleka od rodzinnych gór ogrów. Rozpoczniecie w południowo-zachodnim rogu mapy, bez krajan w pobliżu. Jest to trudna pozycja startowa, gdyż będziecie otoczeni przez nieprzychylne Wam kraje ludzi.

Początkowo znajdujecie się w stanie wojny z nacją krasnoludów posiadającą 3 osiedla na północ od Waszego. Droga jest prosta - zdobywajcie jedną osadę po drugiej, aż zniszczycie wroga.
Waszym kolejnym krokiem powinno być podbicie kolejnych osad na północy - Zamek Drachenfels oraz Grim Duraz. Niestety jak to często bywa z pozornie opuszczonymi osiedlami, zalęgła się w nich rasa Skavenów. Należy ich pokonać. Na tym skończą się jednak łatwe podboje, gdyż zostaniecie otoczeni przez nastawioną do Was wrogo frakcję Imperium.
Kraje Imperium nie są w stanie otwartej wojny z Wami, ale z pewnością nie należycie do ich ulubionych sąsiadów. Jedyna możliwość rozwoju dla Was to ich ziemie.

Jeżeli postanowicie po prostu zaatakować którąś sąsiednią nację, możecie się spodziewać tego, że po kilku turach otrzymacie kilka deklaracji wojny. Dlatego idąc na bój musicie się przygotować i posiadać minimum dwie sprawne i pełne armie.
Możecie również spróbować ocieplić Wasze stosunki z niektórymi sąsiednimi nacjami, wysyłając prezenty i podpisując pakty. Nie zmienia to faktu, że Waszym kierunkiem rozwoju musi być północ i ziemie Imperium, ale przynajmniej da Wam to szansę rozprawienia się z jednym przeciwnikiem jednocześnie, bez konieczności walki na kilku frontach.
Niezależnie od tego w jaki sposób postanowicie podejść do sytuacji nacji ludzkich, powinniście mieć na uwadze znajdujący się za nimi półwysep. Mieszkają tam plemiona Norsca, które są bardzo dobrym kandydatem do umów handlowych i relacji dyplomatycznych.
Dalsze losy frakcji zależą od Was.
Tłuściosz Złoty ząb (Złote zęby) - jak zacząć?
Tłuściosz Złoty ząb jest przywódcą Złotych zębów. Rozgrywkę zaczyna na wschodzie mapy, w górach pomiędzy ziemiami Wielkiego Kataju, a nizinami opanowanymi przez orki.

Początkowo zaczynacie w stanie wojny ze zbuntowanym plemieniem ogrów. Ma swoje ziemię na północ i południe od Waszych terenów. To właśnie powinien być Wasz pierwszy cel. Warto dość szybko powołać drugą armię, abyście mogli jednocześnie prowadzić działania wojenne w obu kierunkach - to znacznie przyśpieszy zdobywanie nowych ziem.
Niedaleko Waszego punktu rozpoczęcia znajduje się również frakcja krasnoludów, także gotowa do przejęcia, o ile nikt wcześniej tego nie zrobi. Ponadto na południu i wschodzie znajdują się opuszczone osady - Upadłe miasto oraz Karak Krakaten. W tym drugim zagnieździła się frakcja Skavenów.

Po wyeliminowaniu powyższych "oczywistych" wrogów, znajdziecie się najprawdopodobniej otoczeni przez nacje ogrów. Musicie teraz wybrać kolejne kroki. Jednym z nich jest zawarcie z nimi sojuszów i postaranie się z czasem o pokojową konfederację lub po prostu poprzestanie na wspólnych umowach. Wtedy możecie ruszyć na południe w kierunku ziem zajmowanych przez orków.
Opcją jest również wypowiedzenie wojny pobratymcom i sukcesywne kierowanie się w stronę nacji Wielkiego Kataju. Decyzja należy do Was, choć początkowo polecamy ten pierwszy kierunek.
Dalsze losy ogrów zależą od Was.
- Total War Warhammer 3 - poradnik do gry
- Total War Warhammer 3: Frakcje i Rasy
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - jak zdobyć DLC?
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - jak zacząć?
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - wojsko
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów - unikalne mechaniki
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów, Technologie i budynki - jakie na początek?
- Total War Warhammer 3: Królestwa ogrów
- Total War Warhammer 3: Frakcje i Rasy
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
