Total War Warhammer 3: Oblężenia
Na tej stronie poradnika poznacie mechanikę oblężeń z gry Total War Warhammer 3
Aktualizacja:
Poniższa strona poradnika zapozna Was z mechanikami rządzącymi oblężeniami w grze Total War Warhammer 3.
Przygotowanie do oblężenia

Atakowanie osad nigdy nie jest łatwe. Co prawda możecie wykończyć obrońców zagładzając ich, jednak zajmuje to zawsze dużo czasu, a gra toczy się dalej. W powyższym przypadku jest to 8 tur, liczbę tę możecie zobaczyć w lewym górnym rogu zakładki oblężenia, zaraz obok ilości Zapasów obronnych posiadanych przez obrońców.
Przeważnie najlepszym wyjściem jest szturm. Jeżeli jest to osada bez murów, to możecie ją zaatakować "z marszu". Rozpocznie to bitwę. Jednakże, jeżeli osiedle jest otoczone murem, wtedy musicie najpierw skonstruować sprzęt oblężniczy (wieże i tarany - co zajmuje czas) lub posiadać własną artylerię w armii (bądź niektóre inne duże jednostki).
Dla strony atakującej bitwa toczy się mniej więcej jak standardowa potyczka, z tą różnicą, że wróg jest mocno okopany i może liczyć na wsparcie barykad i wież strzelających. A przed Wami są dodatkowe utrudnienia w postaci wąskich uliczek.
Jeżeli wróg ma przewagę, ale jednak chcecie spróbować podbić osadę, to podejmijcie się oblężenia, ale nie szturmujcie, a poczekajcie. Jest ogromna szansa, że przeciwnik zaatakuje Was, a wtedy bitwa potoczy się w otwartym polu. Da to Wam ogromną przewagę.
Sytuacja zmienia się, jeżeli to Wy się bronicie. Wtedy otrzymujecie szereg możliwości podczas samej bitwy.
Zapasy obronne

Obrońcy osad dostają do swojej dyspozycji dodatkowy "surowiec" - Zapasy obronne. Zaczynając bitwę rozpoczynacie z pewną ilością tego zasobu. To ile go macie zależy w dużej mierze od tego, ile już trwa oblężenie (z każdą turą jest go więcej) oraz od postawionych budynków. Ponadto otrzymujecie go również pasywnie podczas potyczki za kontrolowanie Punkty strategiczne obrońcy. Jego ilość możecie sprawdzić na górze ekranu.
Zasób ten jest wykorzystywany do budowania umocnień - możecie za jego pomocą stawiać barykady oraz wieże obronne.
Umocnienia

Umocnienia można stawiać jedynie w wyznaczonych miejscach. Poznacie je po zielonym młotku. Miejsce na wieże oraz barykady jest również predefiniowane, więc nie można ich zamieniać miejscami. Każde umocnienie ma 4 poziomy.
Budować jest najlepiej w fazie przygotowania do bitwy. Wtedy umocnienia powstają od razu. Niestety w trakcie potyczki musicie już odczekać, aż konstrukcja powstanie.
Punkty strategiczne obrońcy
W całym osiedlu znajduje się kilka punktów strategicznych obrońcy. Jak już było wspomniane, dają one Wam kluczowe zapasy obronne. Są jednak również powiązane z umocnieniami. Jeżeli wróg zdobędzie dany punkt, wtedy wszystkie struktury obronne w jego otoczeniu znikną, a przeciwnik przybliży się do wygranej. Nie warto jednak bronić ich wszystkich, jeżeli macie o wiele mniejsze siły. Znacznie lepiej okopać się w łatwym do obronienia punkcie i poczekać na przeciwnika.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
