Total War Warhammer 3: Szczeliny i spaczenie
Ta strona poradnika zawiera informacje o szczelinach i spaczeniu w grze Total War Warhammer 3
Aktualizacja:
Poniższa strona poradnika przedstawi Wam mechanikę szczelin i spaczenia z gry Total War Warhammer 3.
Szczeliny

Podczas kampanii regularnie co kilkanaście tur pojawiają się na całym świecie szczeliny - zawsze w tych samych miejscach. Prowadzą one do Królestwa Chaosu. Dzięki tym portalom możecie przenieść się do krain bogów chaosu i zdobyć niezbędne do wygrania gry dusze.
Są różne rodzaje szczelin. Każdy z bogów chaosu ma swoją. Rozsiewają one spaczenie danego typu, co powoduje różne trudności. Jeżeli dowodzicie rasą niechaotyczną, to odczujecie tego ogromne skutki. Wpływy demonów osłabiają stabilność prowincji i pozostawione same sobie mogą doprowadzić do wewnętrznych kłopotów. Nawet dla samych demonów nie jest to sytuacja idealna, gdyż obce rodzaje spaczenia u nich również powodują destabilizację.
Ponadto przez portale mogą przejść wrogie oddziały demonów. Dlatego właśnie w pobliżu szczelin zawsze warto mieć oddział, który będzie je zamykać.
Interakcje ze szczelinami

W interakcję ze szczelinami może wejść każdy lord, jednak jedynie przywódca Waszej frakcji może w pełni wykorzystać jej potencjał. "Zwykłe" postaci mogą jedynie zamknąć portal. Musicie być gotowi na to, że przy próbie jego zniszczenia zaatakuje Was armia demonów.
Przywódca frakcji może jednak przenieść się do Królestwa Chaosu. Ma również możliwość zamknięcia szczeliny, a także przeteleportowania się pomiędzy nimi, dzięki czemu może błyskawicznie znaleźć się po drugiej stronie mapy (nie jest to jednak darmowe).
Spaczenie
Spaczenie to wpływy demonów w danej prowincji. Dla ras niechaotycznych jest ono zabójcze, gdyż wprowadza niepokoje i obniża stabilność, a wysokie skażenie powoduje, że armie otrzymują status wyczerpania nawet na swoich własnych ziemiach.

Jak już było napisane, nawet same demony nie przepadają za spaczeniem innych ras, gdyż ono również wywołuje niepokoje na ich ziemiach. Jedyną nacją, która toleruje wszystkie demoniczne wpływy są Demony Chaosu.
Warto również zauważyć, że choć demoniczne spaczenie jest centrum uwagi gry Total War Warhammer 3, to są również inne rodzaje niepożądanych wpływów, tj. Wampiryczne oraz Skavenów, które działają niezależnie i również szkodzą innym frakcjom.
- Total War Warhammer 3 - poradnik do gry
- Total War Warhammer 3: Poradnik do gry
- Total War Warhammer 3: Podstawy
- Total War Warhammer 3: Porady na start
- Total War Warhammer 3: Prolog
- Total War Warhammer 3: Frakcja dobra na początek
- Total War Warhammer 3: Heroiczne zwycięstwo
- Total War Warhammer 3: Wytyczne, misje, warunki zwycięstwa
- Total War Warhammer 3: Rozwój osad, budynki i klimat
- Total War Warhammer 3: Dyplomacja
- Total War Warhammer 3: Szczeliny i spaczenie
- Total War Warhammer 3: Podstawy
- Total War Warhammer 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
