Melodie | Podstawy gry The Bard's Tale Opowieści Barda
Aktualizacja:
Jest to niezwykle ważny element gry. Bard sam by sobie w ogóle nie poradził... Ale za pomocą magicznych instrumentów potrafi przywoływać towarzyszy, którzy pomogą mu w walce lub w innych czynnościach. Melodii jest szesnaście, każda ma swoje ulepszenie. Współczynniki danych towarzyszy można zobaczyć w grze. W tym rozdziale podane są krótkie informacje o każdej melodii oraz miejsce, gdzie można daną melodię zdobyć. Melodie są podane w alfabetycznej liście. Punkty oznaczone zielonym kolorem odnoszą się do odpowiednich punktów w poszczególnych rozdziałach. Bard na początku będzie mógł przywołać tylko jednego towarzysza - ta liczba będzie się stopniowo zwiększała podczas gry, aż do maksymalnie czterech towarzyszy.
Behemot (Behemoth)
Wielki, kościsty, ognisty byk, który szarżuje - a gdy trafi w przeciwnika, to wytwarza eksplozję, raniącą przeciwników. W walce bezpośredniej zieje ogniem we wrogów. Dobry dodatek do drużyny, jednak nie jej podstawa. Podstawową wersję znajdziesz w skrzyni w [2] - w trzeciej części (litera C) lokacji Lochów MacRatha , Rozdział X. Ulepszoną wersję znajdziesz w Rozdziale XII, w Jaskiniach pływoludzi . Musisz wejdź do Obowiązkowego etapu z lawą w [B] i porozmawiać z wybrańcem w [12] - bądź dla niego niemiły.
Bohaterka (Heroine)
Ta kobieta strzela z kuszy seriami pocisków, które pchają przeciwnika do tyłu. Dobre do dezorientowania wrogów i wtedy, gdy potrzebujesz wsparcia z tyłu, a sam walczysz bronią bezpośrednią. Podstawową wersję możesz dostać albo od Bannafeeta (jeśli uwolniłeś Ketilla , opis końca Rozdziału I), albo później - w Rozdziale II, w Kniei Uroczysko , od tego samego kolesia, gdy dotrzesz do Kryjówki Ketilla w [B] (jeśli zabiłeś Ketilla ). Ulepszoną wersję znajdziesz w Lochach MacRatcha , w Rozdziale X. Jest ona w skrzyni za ukrytymi drzwiami w [26] - po więcej informacji zapraszam do opisu trzeciej części lochów (litera C).
Duszek światła (Light Fairy)
Duszek jest niezbędny w ciemnych pomieszczeniach, gdyż tylko on daje światło. W walce też się sprawdza - jest całkiem wytrzymały i choć nie atakuje, to oślepia wrogów błyskiem (co jakiś czas). Podstawowej wersji nauczą cię Bodbowie w Rozdziale III. Ulepszoną wersję zabierz z ciała w [3] (Rozdział VII, lokacja Górska wieża, poziom 1 ).
Łotrzyca (Rogue)
Niezwykle niebezpieczna kobieta. Prowokuje wrogów (w sposób podobny, jak ochroniarz) by atakowali właśnie nią, po czym używa swojej szybkości i zdolności teleportacyjnych, by unikać ataków. Sama atakuje bardzo szybko, nie dając przeciwnikom szansy na zablokowanie ciosu. Bardzo godny polecenia towarzysz. Podstawowa wersja melodii będzie dostępna dopiero w Rozdziale IX. Znajduje się w Finstown , w Kwaterze Jedwabnobrodego [C] w skrzyni w [6] . Ulepszona wersja jest w Rozdziale XIII, w lokacji Wieża na wyspie, poziom 2 , w skrzyni w [8] .
Najemnik (Mercanery)
Bardzo przydatny do walki wręcz, we wszystkich sytuacjach. Wszak potem można go zastąpić rycerzem, ale jeśli masz wystarczająco dużo miejsc na towarzyszy - wtedy najemnik wraca do łask. Przydatny i w sytuacji, gdy strzelasz z łuku, i wtedy gdy walczysz wręcz. Jego zwykłą wersję dostajesz pod koniec Rozdziału IV, od Mella - tuż przed opuszczeniem Wysokiego gaju (po pokonaniu Fnarfa ). Ulepszoną wersję znajdujesz gdzieś na początku Rozdziału VI, na końcu Górskiej przełęczy - w skrzyni w [8] (musisz do niej podejść by pchnąć fabułę do przodu).
Ochroniarz (Bodyguard)
Dość ciekawy towarzysz - niezbyt silny, lecz niezwykle wytrzymały. Specjalizuje się w blokowaniu ciosów przeciwnika. Idealny, jeśli ty walczysz łukiem. Potem zastępowany przez rycerza. Ulepszony ochroniarz może nawet absorbować magiczne ataki, dobry w połączeniu z łotrzycą. Podstawowa wersja jest w Rozdziale III, w Kirkwall . Odwiedź tam Magazyn w [F] . Zniszcz beczki i odnajdź melodię w skrzyni w [11] . Ulepszoną wersję da ci Olaf w [5] , w Jaskiniach pływoludzi , w Rozdziale XII. Musisz tylko wpierw wykonać dla niego zadanie.
Odkrywca (Explorer)
Jeden z najbardziej przydatnych towarzyszy w grze. Używał go będziesz bardzo często. Po pierwsze - znajduje pułapki i unieszkodliwia je. Po drugie - zbiera za ciebie przedmioty i otwiera skrzynie. Po trzecie - znajduje ukryte drzwi (ale tylko jego ulepszona wersja). Tak czy inaczej, może punkt drugi nie jest tak ważny, ale pierwszy jest niezwykle ważny- lepiej jest unieszkodliwić pułapki niż ciągle na nie wpadać. Wersję podstawową melodii znajdziesz w Rozdziale V, w Leśnej wieży, poziom 1 , w skrzyni w [3] . Ulepszoną wersję dostaniesz po pokonaniu Lugha (patrz Rozdział VII i lokacja Górska wieża, poziom 3 ).
Olbrzym (Brute)
Najsilniejszy i najwytrzymalszy towarzysz. Niestety, nie walczy on jednak bezpośrednio, a rzuca wielkimi skałami, które ogłuszają wrogów. Mimo wszystko trzymaj go lepiej z tyłu. Mając jego i jeszcze kogoś do walki wręcz nie powinieneś mieć problemów z grupami przeciwników. Podstawową wersję znajdziesz w Rozdziale VIII, w lokacji Starym mieście , w skrzyni w [2] . Ulepszoną wersję zdobywasz przy okazji kupując Prastary flet od Szalonego Thorvalda . Ma on swój sklep w Stromness (Rozdział XI), w [B] . By do tego sklepu wejść, musisz przyprowadzić tu Hatchera (stoi w [9] , w tej samej lokacji).
Pająk gromów (Thunder spider)
Jedna z pierwszych melodii i jeden z pierwszych towarzyszy. Później zastępowany innymi, lecz cały czas dobrze sprawdza się przeciwko pływoludziom (Finfolk). Potrafi prądem ogłuszyć przeciwników. Podstawową wersję daje ci starzec w piwnicy baru Pijany szczur . Ulepszoną - znajdujesz w pniu w Rozdziale V, w lokacji Leśna wieża, poziom 1 - w punkcie [2] .
Pukacz (Knocker)
Można powiedzieć, że to ulepszona wersja pająka. Ten osobnik atakuje i ogłusza prądem kilku przeciwników jednocześnie. Polecam przede wszystkim na pływoludzi. Podstawową wersję zdobędziesz we Wschodnim Dounby , w Rozdziale VIII - musisz wykonać zadanie dla braci, których chata jest w [E] . Ulepszoną wersję znajdziesz w Rozdziale XII, w Jaskiniach pływoludzi , w skrzyni w [10] .
Rycerz (Knight)
Wytrzymalszy od najemnika, do tego potrafi ogłuszać przeciwników uderzeniem tarczy. Gorąco polecam do walki wręcz lub do osłony barda używającego łuku. Zwykłą wersję zdobędziesz pod koniec Rozdziału VII, po pokonaniu Lugha . Ulepszoną wersję znajdziesz w Lochach MacRatha , w Rozdziale X. Jest ona w skrzyni za ukrytymi drzwiami w [25] - po więcej informacji zapraszam do opisu trzeciej części lochów (litera C).
Szczur (Rat)
O podstawowej wersji zapomnij. Z kolei szczur ulepszony jest mało wytrzymały, ale szarżuje na przeciwników i uderza w nich z dużą siłą. Polecam go także przywoływać w karczmach. Podstawową wersję znasz od razu - ulepszoną zdobędziesz w pniu w [7] (Rozdział IV, Wysoki gaj ).
Wiedźma (Crone)
W ogóle się nie nadaje do walki. Jednak wiedźma jest świetną towarzyszką, bo szybko leczy ciebie i twoich towarzyszy. Można dzięki temu uniknąć ciągłego przywoływania martwych towarzyszy. Bardzo polecam. Podstawową wersję zdobywasz w Kryjówce Ketilla [B] w skrzyni w [12] (Knieja Uroczysko , Rozdział II). Ulepszoną wersję zdobędziesz w Rozdziale VIII, w Starym mieście , w skrzyni w [5] .
Wysysacz (Gouger)
To stworzenie wysysa energię wrogów i leczy barda i innych towarzyszy. To po prostu taka ulepszona wersja wiedźmy. Podstawowa wersja melodii będzie dostępna dopiero w Rozdziale IX. Znajduje się w Finstown , w Kwaterze Jedwabnobrodego [C] w skrzyni w [6] . Ulepszoną wersję dostajesz w Stromness (Rozdział XI) - musisz być niemiły dla Trowa w [8] .
Zaklinaczka (Enchantress)
Ta istota przywołuje zmarłych towarzyszy - tak przynajmniej brzmi to w teorii. W praktyce zaś regeneruje zdrowie twoje i twoich towarzyszy, jeśli uderzy jakiegoś przeciwnika. Nie polecam tej melodii. Podstawową wersję zdobywasz będąc w Rozdziale X, w Lochach MacRatcha , w [8] . Tam czeka duch który każe ci zapalić pięć pochodni rozstawionych wokół kolumn. Po zapaleniu i rozmowie dostaniesz tę melodię. Ulepszoną znajdziesz w Rozdziale XIII, w skrzyni w [4] w lokacji Wieża na wyspie, poziom 1 .
Żywiołak (Elemental)
Żywiołak potrafi roztapiać lodowe zasłony. Będziesz tego używał w rozdziale VI. Poza tym - jako że ogień świetnie działa na zombie i szkielety - przywołuj żywiołaka, gdy napotkasz duże grupy tych przeciwników. Podstawową wersję dostaniesz po pomocy Hrafnowi - musisz pogadać z nim kilka razy i być niemiły, a potem dopilnować zabił przynajmniej 25 przeciwników. Jest on w [4] , w Komnacie pogrzebowej (Rozdział VI). Ulepszoną wersję dostajesz w Stromness (Rozdział XI) - musisz być miły dla Trowa w [7] .
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.