Woda w SimCity

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Woda to szalenie istotny surowiec, którego nie można lekceważyć - jest równie ważna co energia elektryczna. Jeśli jej zabraknie, simowie z "odwodnionych" domów zaczną się wyprowadzać, a budynki funkcyjne przestaną działać. Dlatego należy zadbać o to, by całe miasto posiadało nieustanny dostęp do czystej wody - w przeciwnym wypadku całą metropolię czeka katastrofa.

Wodę pobiera się z gruntu - występuje w pewnych określonych, narzuconych z góry miejscach - Woda w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Wodę pobiera się z gruntu - występuje w pewnych określonych, narzuconych z góry miejscach. Aby podejrzeć jej lokalizację, należy wybrać filtr wody [Water Table Map] w prawym dolnym rogu ekranu (ikonka kranu). Na polach zaznaczonych na niebiesko należy zbudować specjalne wieże ciśnień [Water Tower] albo pompownie wody [Water Pumping Station], które dostarczą miastu stosownej ilości tego surowca. Pierwszy z tych budynków nie wymaga żadnych pracowników i jest bardzo tani, przez co stanowi bardzo dobry wybór na początku rozgrywki.

Głównym problemem dotyczącym źródeł wody jest to, że łatwo ulegają one zanieczyszczeniu - Woda w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Głównym problemem dotyczącym źródeł wody jest to, że łatwo ulegają one zanieczyszczeniu. Życiodajną ciecz należy pobierać wyłącznie z terenów oddalonych od dzielnic przemysłowych i innych budynków, które mogą zanieczyścić środowisko (np. wysypisk śmieci). Jeśli simowie napiją się brudnej wody, zaczną chorować - przez co staną się smutni, nie będą chodzili do pracy i ostatecznie trafią do szpitala [Hospital] lub kliniki [Clinic] (albo umrą, jeśli nie zapewnisz im właściwej opieki). Zanieczyszczenia gleby mają na ogół spory zasięg - dlatego musisz zadbać o to, by dystans pomiędzy fabrykami a pompami był bezpieczny. Zauważ, że zarazki są widoczne w podglądzie filtru wody [Water Table Map] w prawym dolnym rogu ekranu. Co istotne, zanieczyszczenia mają wpływ wyłącznie na źródła, z których faktycznie pobierasz wodę - jeśli rury wodociągowe przechodzą przez brudny teren, nie wpłynie to w żaden sposób na jej czystość. Podobnie jak w przypadku elektryczności i kanalizacji, transport surowca odbywa się poprzez rury umieszczone pod powierzchnią dróg.

Jeśli z jakiejś przyczyny zależy Ci na tym, żeby pobierać wodę z zanieczyszczonych terenów, rozważ kupno specjalnego filtra przy pompie [Filtration Pump] - zważ jednak, że jest to dość droga inwestycja - Woda w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Jeśli z jakiejś przyczyny zależy Ci na tym, żeby pobierać wodę z zanieczyszczonych terenów, rozważ kupno specjalnego filtra przy pompie [Filtration Pump] - zważ jednak, że jest to dość droga inwestycja. Alternatywnie możesz też usunąć fabryki i na ich miejscu postawić lasy i parki [Parks], które po pewnym czasie wyeliminują wszystkie zarazki.

Woda ma nieprzyjemną tendencję do nagłego wyczerpywania się, co stanowi spory problem. W założeniu twórców, jej zasób powinien odnawiać się po każdej ulewie - tak się jednak składa, że w grze nie zaimplementowano systemu deszczy (nie pojawiają się w ogóle; to zapewne jakiś błąd). Oznacza to, że w pewnym momencie cały zasób wody ulega wyczerpaniu, skazując gracza na korzystanie z (płatnej) uprzejmości pozostałych uczestników zabawy. Chociaż surowiec ten można swobodnie sprowadzać z innych miast i jest on dość tani, to jednak samowystarczalność jest dużo bardziej opłacalna.

Rozwiązanie - Woda w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Rozwiązanie? Wystarczy umieścić pompy wodne [Water Pumping Station] w okolicy oczyszczalni ścieków [Sewage Treatment Plant], która sama w sobie emituje ogromne ilości płynów i wpuszcza je do gleby. Połączenie tych dwóch budynków to najłatwiejszy sposób na zażegnanie problemu. Pamiętać przy tym należy, że ilość pomp wodnych nie może być w jednym miejscu zbyt duża, bo doprowadzi to do wyczerpania wody generowanej przez oczyszczalnię. Ponadto jeśli oczyszczalnia przyjmie zbyt wiele nieczystości, sama zacznie skażać wodę - a to już katastrofa. Należy więc zostawić obu budynkom tyle miejsca, aby mogły się swobodnie rozwijać.

Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl