Proporcje | Strefy w SimCity

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Proporcje

Jak ustalić optymalną relację pomiędzy ilością domów, sklepów i fabryk? Cóż, jest to bardzo skomplikowane i wymaga nie lada talentu. Teoretycznie pomocą służy specjalny panel RCI w oknie strefy, znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu (screen poniżej). Ukazuje on kilka słupków, symbolizujących zapotrzebowanie na poszczególne strefy oraz ich sugerowaną zamożność. Niestety, bywa on bardzo mylący. Na przykład w sytuacji, w której mamy nadmiar bezrobotnych biedaków i zbyt wiele średniozamożnych sklepów, wykres będzie nam sugerował wzniesienie strefy handlowej dla ubogich oraz utworzenie nowych stref mieszkaniowych dla średniozamożnych obywateli. W rzeczywistości jednak należy podnieść status majątkowy biedoty i problem sam się rozwiąże (biedni mieszkańcy wzbogacą się i zaczną chodzić do lepszych sklepów).

Skoro ten system podpowiedzi nie jest zbyt dobry, to czym się kierować - Proporcje | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Skoro ten system podpowiedzi nie jest zbyt dobry, to czym się kierować? Na małą skalę można wspomóc się sugestiami samych simów, którzy zwykle sami powiedzą nam o swoich potrzebach - czy to w formie dymków, czy też informacji zawartych w oknie zadowolenia (ikonka emotikony na samym dole ekranu). Kiedy miasto jest większe, należy oprzeć nasze działania na czymś znacznie bardziej kompleksowym - na ekranie populacji, który otwiera się poprzez kliknięcie na liczbie obywateli miasta (obok budżetu). Tam należy wybrać zakładkę Szczegóły [Detail] i przyjrzeć się zawartym tam danym.

Tutaj widać, ilu obywateli posiada miasto, jaki jest ich status finansowy, ilu z nich pracuje, ile towarów kupują itd - Proporcje | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Tutaj widać, ilu obywateli posiada miasto, jaki jest ich status finansowy, ilu z nich pracuje, ile towarów kupują itd. Zasadniczo należy dążyć do tego, aby w mieście nie było bezrobocia, ale i żeby ilość wakatów nie była zbyt duża (kiedy nie ma kto pracować, sektory przemysłowe i komercyjne zaczynają podupadać). Aby móc właściwie zaplanować rozwój miasta, trzeba jednak znać konkretne wartości przypisane do poszczególnych budynków. Informacja o dużym bezrobociu nie jest zbyt przydatna, jeśli nie wiemy, jaki budynek zapewni im właściwe zatrudnienie. Analogicznie - aby zapewnić firmie odpowiednią kadrę, musimy wybudować odpowiednią ilość osiedli. Gra nie informuje gracza o tym, ilu obywateli pracuje w danym miejscu ani jaka jest konkretna ilość mieszkańców wybranej kamienicy - oferuje tylko przybliżone dane w formie wizualnej. Na szczęście konkretne informacje zawarto w poniższych tabelach.

Strefy mieszkalne dla niezamożnych

Pracownicy

Kupujący

Studenci

Małe zagęszczenie

4

2

2

Średnie zagęszczenie

40

20

15

Duże zagęszczenie

400

200

100

Strefy mieszkalne dla średniozamożnych

Pracownicy

Kupujący

Studenci

Małe zagęszczenie

2

1

2

Średnie zagęszczenie

26

10

10

Duże zagęszczenie

200

100

50

Strefy mieszkalne dla zamożnych

Pracownicy

Kupujący

Studenci

Małe zagęszczenie

2

1

1

Średnie zagęszczenie

7

3

4

Duże zagęszczenie

67

33

30

Jak widać, im bardziej zamożny dom, tym mniej lokatorów (oczywiście względem mniej zamożnych budynków). W związku z tym zmniejsza się też ilość klientów sklepów oraz uczniów uczęszczających do szkół. Należy mieć to na uwadze podczas rozwoju miasta - społeczeństwo bogatej metropolii jest mniej liczne niż slumsy wypełnione biedotą. Nie oznacza to jednak, że wymagania mieszkańców ulegają pomniejszeniu - wręcz przeciwnie, im bogatsi ludzie, tym większe zachcianki. Burżuazja ma to do siebie, że nie toleruje jakichkolwiek uchybień - łatwo ją zrazić i skłonić do wyprowadzki. Ludzie o niezbyt dużym cenzusie majątkowym są dużo bardziej ugodowi i krócej chowają urazy.

Strefa przemysłowa oferuje najwięcej miejsc pracy - warto o nią zadbać po to, aby simowie mieli z czego żyć - Proporcje | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Strefa przemysłowa oferuje najwięcej miejsc pracy - warto o nią zadbać po to, aby simowie mieli z czego żyć. Chociaż ilość zanieczyszczeń generowanych przez fabryki jest naprawdę duża, na ogół jest to gra warta świeczki. Gra sama w sobie nie oferuje konkretnych informacji na temat zatrudnienia w tego typu ośrodkach, ale nam udało się je zebrać:

Niska technologia

Niezamożni

Średniozamożni

Zamożni

Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl