Komercyjna | Strefy w SimCity
Aktualizacja:
Komercyjna
W strefie komercyjnej znajdują się wszystkie sklepy, centra handlowe, fast-foody i hotele. To dzięki nim simowie są zadowoleni (bo mogą wydawać w nich pieniądze), a właściciele fabryk mają gdzie wysyłać swoje produkty (przynajmniej w założeniu - jak wspomniano w poprzednich rozdziałach, obecnie nie działa to właściwie). Główną rolą stref komercyjnych jest więc wspieranie dwóch pozostałych rodzajów zabudowań. Same w sobie posiadają jednak pewne wymagania - w sklepach musi przecież ktoś pracować, a towar trzeba skądś brać. W rezultacie wszystkie trzy strefy są ze sobą ściśle powiązane. Zauważyć należy, że podatki ze strefy komercyjnej są na ogół najmniej intratne - bo sklepy nie są zbyt liczne i nie wytrzymują dużych obciążeń finansowych.
Jeden sklep wystarcza do zaspokojenia potrzeb kilku domów ze strefy mieszkaniowej - od kilkunastu w przypadku małych domków, do kilku przy dużych blokach i drapaczach chmur. Pamiętać trzeba, że handel kręci się dookoła zamożności obywateli. I tak, biedacy mieszkający w ruderach oznaczonych symbolem "$" będą kupować jedynie w sklepach dedykowanych właśnie im (również opisanym jako "$"), a bogacze z wielkich apartamentowców ("$$$") zainteresują się wyłącznie odpowiadającymi im galeriami ("$$$").

Należy zadbać o to, by simowie mieli w swojej okolicy odpowiednie centra handlowe - czyli takie, które odpowiadają ich zamożności. Na szczęście nie jest to zbyt trudne, ponieważ "bogactwo" sklepu ustala się tak samo, jak w przypadku stref mieszkalnych: poprzez podwyższenie wartości terenu. Budując zaawansowane parki i atrakcje turystyczne zwiększamy ten współczynnik, dzięki czemu okoliczne supermarkety zamieniają się w galerie handlowe. Jedynym problemem pozostaje więc takie rozlokowanie sklepów i mieszkań, aby wszyscy byli zadowoleni. Alternatywnie można też zainwestować w turystykę, która znacznie zwiększa obroty firm, a tym samym czyni ich właścicieli szczęśliwymi (co sprzyja rozrostowi).
Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
