Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie
Aktualizacja:
Nietypowe powody niezadowolenia
![Potrzebujemy pieniędzy [We need money] - pojawia się, kiedy simowie ze stref mieszkaniowych nie mają dość gotówki aby zapłacić czynsz lub kupować w sklepach - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1313/339676186.jpg)
Potrzebujemy pieniędzy [We need money] - pojawia się, kiedy simowie ze stref mieszkaniowych nie mają dość gotówki aby zapłacić czynsz lub kupować w sklepach. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele - zbyt duże podatki, bezrobocie, brak odpowiednich sklepów w okolicy lub zbyt duże zagęszczenie ruchu ulicznego (simowie muszą jakoś dotrzeć do pracy a potem wrócić do domu z pensją). Da się jednak zauważyć, że nawet po spełnieniu wszystkich tych warunków obywatele bankrutują - prawdopodobnie jest to jakiś błąd. Ciekawe jest to, że niektórzy obywatele wydają więcej niż zarabiają i przez to stają się kloszardami. Teoretycznie można ograniczyć ten proces przez redukcję ilości sklepów, ale to z kolei prowadzi do niezadowolenia z powodu zbyt małej ich ilości.
Nie mamy pieniędzy [Out of money] - jak wyżej. Z jakiejś przyczyny (wymienionej wcześniej) mieszkańcy bloku przestali przynosić zarobki do domu.
Brak pieniędzy! Niedługo się wyprowadzimy [No money! Moving out soon] - jak wyżej. Zwykle komunikat pojawia się na chwilę przed opuszczeniem budynku.
![Za mało sklepów w okolicy [Not enough shopping around here] - simowie ze stref mieszkaniowych nie mogą znaleźć odpowiednich sklepów lub mają problemy z dotarciem do nich - Nietypowe powody niezadowolenia w SimCity | Zadowolenie - SimCity - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1313/339676202.jpg)
Za mało sklepów w okolicy [Not enough shopping around here] - simowie ze stref mieszkaniowych nie mogą znaleźć odpowiednich sklepów lub mają problemy z dotarciem do nich. Często wynika to z tego, że obywatele bardzo niechętnie przechodzą na drugą stronę ulicy - dlatego na każdym osiedlu musi znajdować się przynajmniej jedno centrum handlowe. Należy przy tym dostosować status majątkowy każdego sklepu do zamożności najbliższych obywateli - biedacy kupują tylko w najtańszych ośrodkach, a bogacze preferują luksus. W pewnym stopniu problem można też zażegnać poprzez sprawny system komunikacji miejskiej - autobusy i tramwaje pozwalają dojeżdżać mieszkańcom z całego miasta. Co chyba oczywiste, przystanki należy budować przed sklepami oraz blokowiskami z utrudnionym dostępem do miejsc handlu.
Nie możemy znaleźć żadnego sklepu [We can't get any shopping] - jak wyżej.
Gdzie tu można zrobić zakupy? [Where's the shopping in this town?] - jak wyżej. Czasem ten komunikat pojawia się zaraz po przybyciu nowych obywateli do miasta. W takim razie na ogół nie należy się nim przejmować - kiedy rezydenci posiadłości po raz pierwszy pójdą do sklepu, problem sam się rozwiąże.
Potrzebujemy więcej sklepów albo wyprowadzimy się! [Need more shops soon or we'll leave!] Komunikat ten pojawia się, jeśli gracz przez dłuższy czas nie rozwiązał problemu z dostępem do sklepów.

Za dużo urazów, wyprowadzamy się [Too many injuries, we're moving!] - ten komunikat pojawia się często w strefach mieszkaniowych, ale nie jest zbyt kłopotliwy. W rzeczywistości simowie wcale się nie wyprowadzają, a jedynie nie osiągają maksymalnego poziomu zadowolenia. Z urazami można walczyć jedynie przy pomocy szpitala [Hospital] ze specjalną karetką [Wellness Van]. Jest to jednak bardzo kosztowne i niezbyt efektywne. W rezultacie najlepiej zlekceważyć to ostrzeżenie. Można też zainwestować w edukację - wówczas obywatele rzadziej powodują wypadki.
Za mało kupujących [Not enough shoppers] - informacja tego typu pojawia się w sklepach nawet wówczas, gdy kupujących jest na pęczki. Co ciekawe, komunikat nie stoi w sprzeczności ze swoim przeciwieństwem: Mamy wielkie zyski! [We're making a lot of profit!] - oba mogą pojawić się równocześnie. Nie należy jednak lekceważyć ostrzeżenia tego typu, lecz zadbać o to, by sklepy odpowiadały okolicznym mieszkańcom pod względem zamożności ($ dla $, $$ dla $$ itd.). Dodatkowo warto poprawić organizację ruchu ulicznego i zadbać o rozmieszczenie przystanków autobusowych i tramwajowych w jak najbliższej okolicy.

Nasz interes wymaga turystów! [Our business needs more tourists!] - podobnie jak w przypadku powyżej, komunikat tego typu pojawia się nawet w sytuacji, w której turystów odwiedzających strefy komercyjne jest całe mnóstwo. Nierzadko pojawia się w zestawieniu ze swoim przeciwieństwem - Ci turyści świetnie napędzają interes! [These tourist are great for sales!]. Tak czy inaczej, ilość turystów można zwiększyć poprzez polepszenie jakości dróg i zwiększenie ich ilości, właściwą organizację środków publicznego transportu oraz budowę pasażerskich dworców kolejowych [Passenger Train Station], terminali promów [Ferry Terminal] i miejskich portów lotniczych [Municipal Airport]. Podstawowym lepem dla odwiedzających są oczywiście atrakcje turystyczne, kasyna i wolne miejsca pracy lub duże sklepy.
Musimy gdzieś wysyłać nasze towary [We need somewhere to ship our freight...] - najbardziej irytujący ze wszystkich komunikatów jest zapewne owocem błędu. Problem polega na tym, że fabryki nie działają zgodnie ze swoim przeznaczeniem - czyli nie wysyłają towarów do okolicznych sklepów, a jedynie na rynek globalny, który jest ograniczony (jego zapotrzebowanie można podejrzeć po kliknięciu na ikonę populacji i tam znaleźć zakładkę szczegóły - screen poniżej). Jeśli ilość towarów jest zbyt duża, zalegają one w składzie i marnują się. Co ciekawe, informacja o problemach ze zbyciem produktów nie stoi w sprzeczności ze swoim przeciwieństwem: Dostawy towarów przynoszą wielkie zyski [Freight shipments are making huge profits]. Obie mogą pojawić się równocześnie w tym samym budynku.

0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
