Budynki - handel | Specjalizacje miast w SimCity
Aktualizacja:
Budynki - handel
Skład handlowy [Trade Depot]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 10000 $ | 75 $/h | - | 26 (20$/6$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężarówki dostawczej [Freight Truck Garage] | 3000 $ | 50$/h | 5 ton ładunku | - | Bardzo mały |
Skład (każdy) [Storage Lot (Any)] | 2000 $ | 15$/h | 20 ton / 2000 baryłek / 2000 skrzyń | - | Średni |

Skład handlowy to podstawowy budynek służący do handlu. Pozwala na magazynowanie surowców i gotowych produktów oraz na sprzedawanie ich na globalnym rynku (ale nie w regionie!). Istotne jest to, aby po jego wybudowaniu wyburzyć składy towarowe [Freight] i zastąpić go takim, który przyda się naszemu przemysłowi wydobywczo-przetwórczemu. Jest to spowodowane tym, że lokalne fabryki ze strefy przemysłowej bardzo rzadko przesyłają swoje towary do tego budynku, a jeśli nawet sprzedają je dalej, to nie otrzymujemy z tego żadnych korzyści (większość fabrykantów i tak będzie narzekać na brak miejsca do wysyłki).

Surowcami w składzie handlowym można zarządzać na trzy sposoby (screen powyżej):
- Używaj lokalnie - surowce nie będą wysyłane na rynek globalny, lecz wykorzystywane w samym mieście (co ma gigantyczne znaczenie jeśli przerabiamy jedne zasoby na inne) lub przesyłane do Wielkich Dzieł.
- Importuj - surowce będą kupowane aż do zapełnienia składów.
- Eksportuj - surowce będą sprzedawane na rynku globalnym.
Istotne jest to, aby wynająć dużą liczbę wozów dostawczych - to one przenoszą towary na i z rynku globalnego i pomagają w transporcie dóbr w obrębie samego miasta.
KG handlu [Trade HQ]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 450 $/h | 670 (400$/200$$/70$$$) | Bardzo duży |
Dział elektroniki [Electronics Division] | 500000 $ | 400 $/h | - | Bardzo duży |
Dział metali [Metals Division] | 200000 $ | 400 $/h | - | Bardzo duży |
Dział ropy naftowej [Petroleum Division] | 400000 $ | 400 $/h | Bardzo duży |

Tak samo jak i wszystkie inne Kwatery Główne, KG handlu służy do odblokowywania kolejnych budynków. To, jakie ulepszenie opłaca się nam wybrać, zależy od sytuacji miejskiego przemysłu. Obszerniej opisano to w rozdziale Wydobycie i handel - Kwatery Główne.
Port handlowy [Trade Port]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 58000 $ | 225 $/h | - | 56 (40$/12$$/4$$$) | Bardzo duży |
Tory kolejowe [Heavy Rail Tracks] | 20 $ | - | - | - | - |
Garaż ciężarówki dostawczej [Delivery Truck Garage] | 3000 $ | 50 $/h | 5 ton | - | Bardzo mały |
Kolejowy terminal towarowy [Freight Rail Terminal] | 70000 $ | 400 $/h | Pobiera ładunek ze wszystkich składów równocześnie | - | Duży |
Dok towarowy [Cargo Ship Dock] | 100000 $ | 400 $/h | Pobiera całą zawartość jednego składu | - | Duży |
Skład (każdy) [Storage Lot (Any)] | 20000 $ | 150 $/h | 100 ton / 10000 baryłek / 10000 skrzyń | - | Duży |

Port handlowy to większa, bardziej rozbudowana i zdecydowanie wydajniejsza wersja składu handlowego. Pozwala na handel globalny za pośrednictwem kolei oraz okrętów dostawczych - co znacznie przyspiesza cały proces. Niestety poszczególne składy wymagają specjalistycznych ulepszeń w różnych kwaterach głównych (kopalnictwa, wiertnictwa, handlu i elektroniki), przez co inwestycja w ten budynek opłaca się dopiero od pewnego momentu.
Handlem ze światem zarządza się identycznie jak w przypadku składu handlowego.
0
- SimCity - poradnik do gry
- SimCity - poradnik do gry
- Specjalizacje miast
- Wydobycie i handel | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - wiertnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - handel | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - elektronika | Specjalizacje miast w SimCity
- Turystyka i hazard | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - turystyka | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - hazard | Specjalizacje miast w SimCity
- Specjalizacje miast
- SimCity - poradnik do gry
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
