Administracja w SimCity
Aktualizacja:
Budynki administracyjne mają kilka funkcji: zwiększają zadowolenie obywateli, podwyższają wartość okolicznego gruntu i pozwalają na uzyskanie dostępu do nowych, bardziej zaawansowanych budowli. Co charakterystyczne, aby odblokować kolejne zabudowania administracyjne, należy osiągnąć pewien pułap zaludnienia - im więcej obywateli liczy sobie miasto, tym bardziej można rozbudować biurokrację. I tak, o ile ratusz [City Hall] można wznieść już na początku rozgrywki, o tyle na dom burmistrza [Mayor's House] czy jego posiadłość [Mayor's Mansion] trzeba już sobie zasłużyć. O tym, jaka jest wartość terenu, dowiedzieć się można ze specjalnego panelu, dostępnego wraz z innymi filtrami w prawym dolnym rogu ekranu (screen poniżej).

Istotne jest to, że ratusz można rozbudowywać, dodając do niego kolejne wydziały. Każde z nich w jakiś sposób rozszerza możliwości gracza i pozwala mu na większą ilość interakcji. Co ciekawe, wydziały działają na wszystkie miasta w rejonie - podczas gry wieloosobowej warto się umówić co do tego, kto jakie wybuduje (dublowane nie powodują żadnych dodatkowych korzyści). Jest to tym ważniejsze, że ratusz można rozbudować jedynie trzykrotnie - wybór jest więc ograniczony. Co chyba oczywiste, dostęp do kolejnych wydziałów odblokowuje się wraz z kolejnymi awansami budynku głównego - czyli wraz ze wzrostem zaludnienia.
Oto lista wydziałów i ich funkcji:
Nazwa wydziału | Koszt budowy | Koszt utrzymania | Działanie |
Wydział oświaty [Departament of Education] | 15000$ | 500$/h | Odblokowuje uniwersytet [University] oraz szkołę średnią [High School] |
Wydział finansów [Departament of Finance] | 15000$ | 500$/h | Pozwala na ustalenie zróżnicowanej stawki podatkowej dla obywateli o różnym statusie majątkowym (patrz rozdział: Budżet) |
Wydział bezpieczeństwa [Departament of Safety] | 15000$ | 500$/h | Odblokowuje dostęp do szpitala [Hospital], wielkiej jednostki straży pożarnej [Large Fire Station] oraz komisariatu policji [Police Precinct] |
Wydział turystyki [Departament of Tourism] | 15000$ | 500$/h | Odblokowuje dostęp do atrakcji turystycznych, Pro Stadium i dużych parków. |
Wydział transportu [Departament of Transportation] | 15000$ | 500$/h | Pozwala na budowę pasażerskich dworców kolejowych [Passenger Train Station], terminali autobusowych [Bus Terminal], miejskiego portu lotniczego [Municipal Airport] i terminali promów [Ferry Terminal]. |
Wydział użyteczności publicznej [Departament of Utilities] | 15000$ | 500$/h | Odblokowuje dostęp do pomp wodnych, [Water Pumping Station], oczyszczalni ścieków [Sewage Treatment Plant] oraz centrów recyklingu [Recycling Center]. |
Kolejne szczeble drabinki zaludnienia to odpowiednio: 5000, 15000, 30000, 75000 i 292640 mieszkańców. Każdy stopień pozwala na dobudowanie następnych wydziałów w mieście. Jako, że kolejne progi są od siebie dość odległe, warto z góry zaplanować kolejność rozbudowy biurokracji. Pierwszym wyborem najlepiej uczynić wydział służb użyteczności publicznej - pozwala ono bowiem na wybudowanie bardzo wydajnych budynków i przydatnych ośrodków przeznaczonych do pobierania wody i oczyszczania ścieków. Żadne duże miasto nie może się bez nich obyć, dlatego warto zaopatrzyć się w nie jak najszybciej. Drugim wyborem musi być wydział finansów - nieocenione, bo pozwalające na zwiększenie zysków miasta (patrz rozdział: Budżet). Dobór kolejnych wydziałów jest już zależny od szczegółowych potrzeb miasta i jego specjalizacji.
![Dodatkowe budynki administracyjne - czyli dom burmistrza [Mayors House] czy posiadłość burmistrza [Mayors Mansion], posiadają swoje własne limity - Administracja w SimCity - SimCity - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1313/340517937.jpg)
Dodatkowe budynki administracyjne - czyli dom burmistrza [Mayor's House] czy posiadłość burmistrza [Mayor's Mansion], posiadają swoje własne limity. Aby wznieść pierwszą z budowli, trzeba zgromadzić w mieście co najmniej 10000 mieszkańców i zadbać o to, by ich zadowolenie osiągnęło pułap co najmniej 70%. Drugi z budynków wymaga zaś 40000 mieszkańców oraz 75% zadowolenia. Oba wpływają na zadowolenie pobliskich mieszkańców oraz powiększają wartość okolicznego gruntu. Co ważne, posiadłość burmistrza można dodatkowo ulepszać, co powoduje wybuchy euforii u wszystkich obywateli miasta. Problem polega jednak na tym, że każde kolejne ulepszenie wymaga coraz wyższego ogólnego poziomu zadowolenia - co potrafi być nie lada wyzwaniem. Jeśli masz z tym problem, zadbaj o potrzeby simów (patrz rozdział: Zadowolenie) lub na jakiś czas wyburz budynki, w których mieszkają najbardziej kłopotliwi obywatele.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
