Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budynki - kopalnictwo

Kopalnia węgla [Coal Mine]

Ulepszenia - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność / wytwarzany surowiec

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

22500 $

100$/h

24 tony

172 (140$/20$$/12$$$)

Bardzo duży

Garaż ciężarówki dostawczej węgla [Coal Delivery Truck Garage]

10000 $

50$/h

5 ton

-

Bardzo mały

Szyb węglowy [Coal Shaft]

14000 $

25$/h

24 tony

-

Średni

Węgiel służy nie tylko do zasilania przemysłu przetwórczego, ale również do tworzenia elektryczności w elektrowniach węglowych (patrz rozdział: Energia) - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Węgiel służy nie tylko do zasilania przemysłu przetwórczego, ale również do tworzenia elektryczności w elektrowniach węglowych (patrz rozdział: Energia). Jako taki wspiera więc dwie gałęzie infrastruktury miejskiej, przez co nie można na nim oszczędzać. Ilość szybów należy jak najszybciej zmaksymalizować, gwarantując w ten sposób pomnożenie zasobów węgla i zysków jako takich. Cena na rynku globalnym nie jest co prawda zbyt wysoka, ale i tak warto skorzystać ze składu handlowego i zarabiać na tym surowcu.

Kopalnia rudy [Ore Mine]

Ulepszenia - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność / wytwarzany surowiec

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

22500 $

100$/h

24 tony

172 (140$/20$$/12$$$)

Bardzo duży

Garaż ciężarówki dostawczej rudy [Ore Delivery Truck Garage]

10000 $

50$/h

5 ton

-

Bardzo mały

Szyb rudowy [Ore Shaft]

16000 $

40$/h

24 tony

-

Średni

Kopalnia pozwala na wydobywanie rudy z odpowiednich złóż - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Kopalnia pozwala na wydobywanie rudy z odpowiednich złóż. Jako, że jest to jeden z najistotniejszych i najbardziej eksploatowanych surowców w przemyśle przetwórczym, warto rozwinąć kopalnię do najwyższego możliwego poziomu, zapewniając jej maksymalną ilość szybów (których utrzymanie jest bardzo tanie, a zyski szybko odczuwalne). Handel rudą, odbywający się poprzez skład handlowy jest umiarkowanie intratny.

KG metali [Metals HQ]

Ulepszenia - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

37500 $

450$/h

710 (600$/100$$/10$$$)

Duży

Dział handlowy [Commerce Division]

200000 $

400 $/h

-

Duży

Dział inżynierii [Engineering Division]

200000 $

400 $/h

-

Duży

Dział hutnictwa [Smelting Division]

200000 $

400 $/h

-

Duży

 

Jak i wszystkie inne Kwatery Główne, tak i KG metali służy wyłącznie do odblokowywania dodatkowych budynków. W tym wypadku zdecydowanie najlepiej zainwestować w dział hutnictwa, który pozwala na budowę hut - a to oznacza ogromne zyski. Więcej opisano w rozdziale Wydobycie i handel - Kwatery Główne.

Huta [Smelting Factory]

Ulepszenia - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność / wytwarzany surowiec

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

54500 $

300$/h

24 tony (patrz poprzedni rozdział)

1620 (1400$/200$$/20$$$)

Bardzo duży

Garaż hutniczej ciężarówki dostawczej [Smelting Delivery Truck Garage]

10000 $

50$/h

5 ton

-

Bardzo mały

Piec do metalu [Metal Furnace]

21000 $

50$/h

24 tony (patrz poprzedni rozdział)

-

Duży

Piec do stopu [Alloy Furnace]

36000 $

150$/h

24 tony (patrz poprzedni rozdział)

-

Duży

Uwaga! Ten budynek wymaga KG metali [Metals HQ] z dobudowanym działem hutnictwa [Smelting Division]!

Huta to prawdziwe zwieńczenie przemysłu metalowego - pozwala na przetapianie węgla i rudy na bardziej złożone produkty - metal i stopy - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Huta to prawdziwe zwieńczenie przemysłu metalowego - pozwala na przetapianie węgla i rudy na bardziej złożone produkty - metal i stopy. Warto rozwinąć oba te działy, ponieważ przynoszą one naprawdę gigantyczne zyski (oczywiście za pośrednictwem składu handlowego) i pozwalają na tworzenie jeszcze bardziej zaawansowanych technologii - czyli elektroniki. Należy jedynie zadbać o to, aby dostawy podstawowych zasobów były nieprzerwane i wystarczające.

Zaawansowana kopalnia węgla [Advanced Coal Mine]

Ulepszenia - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność / wytwarzany surowiec

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

60000 $

400$/h

96 ton (patrz poprzedni rozdział)

1620 (1400$/200$$/20$$$)

Bardzo duży

Garaż ciężkiej ciężarówki dostawczej węgla [Heavy Coal Delivery Truck Garage]

20000 $

50$/h

5 ton

-

Bardzo mały

Szyb rudowy [Ore Shaft]

50000 $

250$/h

48 ton (patrz poprzedni rozdział)

-

Duży

Uwaga! Ten budynek wymaga KG metali [Metals HQ] z dobudowanym działem inżynierii [Engineering Division]!

Ten autentyczny moloch pozwala na wydobywanie rudy w zastraszającym tempie - Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Ten autentyczny moloch pozwala na wydobywanie rudy w zastraszającym tempie. Jego wadą jest to, że zajmuje mnóstwo miejsca (szyby również!) przez co często nie mieści się na źródłach - a to oznacza spore straty i marnotrawstwo surowców. Trzeba też pamiętać, że zasoby naturalne w pewnym momencie się wyczerpują, a ten budynek znacznie przyspiesza procesy tego typu.

Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl