Budynki w SimCity | Energia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budynki

Elektrownia wiatrowa [Wind Power Plant]

Ulepszenia - Budynki w SimCity | Energia - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Ilość generowanego surowca

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

8000 $

80 $/h

3 MW/h (jeśli wiatr osiąga prędkość 10 km/h)

26 (20$/6$$)

Średni

Mała turbina o poziomej osi obrotu [Small Horizontal Turbine]

5000 $

40 $/h

3 MW/h (jeśli wiatr osiąga prędkość 10 km/h)

-

Bardzo mały

Duża turbina o poziomej osi obrotu [Large Horizontal Turbine]

10000 $

60 $/h

5,1 MW/h (jeśli wiatr osiąga prędkość 10 km/h)

-

Mały

Turbina o pionowej osi obrotu [Vertical Turbine]

20000 $

70 $/h

15 MW/h (jeśli wiatr osiąga prędkość 10 km/h)

-

Mały

Uwaga! Turbina o pionowej osi obrotu [Vertical Turbine] wymaga uniwersytetu z dobudowaną szkołą inżynierii [School of Engineering] oraz zakończonymi badaniami dotyczącymi energii wiatrowej.

Najbardziej ekologiczna z elektrowni jest równocześnie najmniej opłacalna - Budynki w SimCity | Energia - SimCity - poradnik do gry

Najbardziej ekologiczna z elektrowni jest równocześnie najmniej opłacalna. Co prawda jej początkowy koszt jest bardzo niski, ale ilość otrzymywanej energii pozostawia wiele do życzenia. Co gorsza, w dalszej perspektywie elektrownia wiatrowa wymaga ogromnej przestrzeni pod zabudowę. Aby osiągnąć sensowne ilości elektryczności, należy zbudować mnóstwo turbin (co szybko przestaje się kalkulować - tak pod względem ekonomicznym, jak i wymaganego areału). Nawet wynalezienie odpowiednich technologii i inwestycja w turbiny wertykalne nie rozwiązuje problemu - prądu i tak jest za mało.

W tego typu elektrownie warto inwestować jedynie pod warunkiem, że rozbudowujemy nasze pierwsze miasto w regionie - w takim wypadku nie możemy liczyć na dostawy z zewnątrz i musimy liczyć się z każdym groszem. Nie zmienia to jednak faktu, że opłacalność tego wyboru kończy się w chwili, gdy stać nas na którąś z lepszych elektrowni.

Elektrownia słoneczna [Solar Power Plant]

Ulepszenia - Budynki w SimCity | Energia - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Ilość generowanego surowca

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

33000 $

145 $/h

8 MW/h podczas dnia (w nocy działa na akumulatorach zapasowych)

24 (20$/4$$)

Średni

Elektrownia słoneczna [Fixed Solar Array]

16000 $

105 $/h

12,1 MW/h podczas dnia (w nocy działa na akumulatorach zapasowych)

-

Mały

Elektrownia słoneczna CSP [Concentrated Solar Array]

40000 $

320 $/h

37,5 MW/h podczas dnia (w nocy działa na akumulatorach zapasowych)

-

Mały

Uwaga! Elektrownia słoneczna CSP [Concentrated Solar Array]wymaga uniwersytetu z dobudowaną szkołą inżynierii [School of Engineering] oraz zakończonymi badaniami dotyczącymi energii słonecznej.

Elektrownie słoneczne są najlepszym wyborem jeśli nie posiadamy w okolicy zasobów ropy lub węgla albo zależy nam na zachowaniu czystości w mieście - Budynki w SimCity | Energia - SimCity - poradnik do gry

Elektrownie słoneczne są najlepszym wyborem jeśli nie posiadamy w okolicy zasobów ropy lub węgla albo zależy nam na zachowaniu czystości w mieście. Ilość Elektryczności generowanej przez panele jest całkiem zadowalająca i w zupełności wystarcza na kilka pierwszych dni rozwoju miasta. Problem pojawia się później - im większa metropolia, tym większe wymagania energetyczne. Prędzej czy później trzeba dokupić dodatkowe panele, które są kosztowne i zajmują mnóstwo miejsca. W końcu dochodzi do impasu - elektrownia zajmuje tyle miejsca, że nie da się dalej rozbudować miasta. W takim wypadku należy zburzyć tę budowlę i wybudować którąś z lepszych elektrowni (najlepiej jądrową). Rozwijanie elektrownii słonecznej CSP [Concentrated Solar Array] jest raczej nieopłacalne - kosztują bardzo dużo i zajmują sporo miejsca.

Elektrownia węglowa [Coal Power Plant]

Ulepszenia - Budynki w SimCity | Energia - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt pocz.

Koszt utrzym.

Ilość gen. surowca

Il. wym. pracow.

Rozmiar

Ilość zanieczysz.

Ilość spal. węgla

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl