SimCity: Populacja
Aktualizacja:
Populacja to wskaźnik informujący o tym, ilu mieszkańców liczy sobie miasto. Im jest ona większa, tym większe wymagania energetyczne, wodne i komunalne oraz znacznie poważniejsze problemy (takie jak korki na drogach czy bieda). Z drugiej strony - duża ilość obywateli oznacza spore przychody z podatków oraz możliwość rozwoju skomplikowanych budynków. Równomierne i rozsądne rozwijanie populacji to jedno z najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed każdym burmistrzem.
Populację badać można na kilka sposobów. Podstawową pomocą jest panel populacji [Population Panel], znajdujący się obok ikony budżetu i wskaźnika RCI, na samym dole ekranu. Po kliknięciu otwiera się proste zestawienie z najbardziej podstawowymi informacjami dotyczącymi miasta. Konkretniejsze i dużo bardziej przydatne informacje można otrzymać po wybraniu opcji szczegóły [Details] (screen poniżej). Dopiero tam zawarto naprawdę przydatne dane, dotyczące takich zagadnień jak struktura zatrudnienia, obroty handlowe w obrębie miasta, edukacja, ilość turystów itd. Jest to najważniejszy panel w całej grze, dlatego należy często z niego korzystać.

Mieszkańcy miasta dzielą się na trzy klasy społeczne - niezamożnych (czyli biedaków), średniozamożnych oraz zamożnych (bogaczy). Każda z grup musi zaspokajać swoje codzienne potrzeby i pracować na dedykowanym sobie stanowisku pracy. Oznacza to, że majętni obywatele miasta ($$$) mogą pracować wyłącznie na kierowniczych, wysokopłatnych stanowiskach, podczas gdy biedota ($) zadowoli się kiepską posadą w lokalnej fabryce. Najważniejsze jest to, aby nie dopuścić do zbyt dużego bezrobocia, ale i zapewnić pracodawcom komfort zatrudnienia (czyli nie tworzyć zbyt wiele wakatów). O tym, jak rozsądnie balansować pomiędzy tymi przeciwieństwami napisano w rozdziale Strefy - Proporcje.
Podczas rozbudowy miasta istotne jest to, aby najpierw zwiększyć zagęszczenie ludności (czyli ilość obywateli), a dopiero potem polepszać ich status majątkowy (czyli wartość terenu, na którym stoją ich domy). Odejście od tej reguły to podstawowy błąd jaki popełniają gracze, a który prowadzi do prawdziwej katastrofy. Jedynie powolny, zrównoważony i stopniowy rozwój pozwala na cieszenie się dużymi zyskami i znaczne zadowolenie społeczne. O tym, jak właściwie powiększać włości i polepszać ich jakość napisano w rozdziale Strefy - Mieszkaniowa.

Na wielkość i charakter populacji wpływają: ogólne zadowolenie mieszkańców, ilość miejsca pod zabudowę, jakość dróg oraz wartość terenu. Wszystkie te czynniki zostały opisane w odpowiednich rozdziałach poradnika, odpowiednio: Zadowolenie, Strefy oraz Drogi i transport. Nie zawarto ich tutaj, aby nie dublować treści i nie powiększać sztucznie objętości poradnika - w przeciwnym wypadku akapit poświęcony populacji zajmowałby połowę całej publikacji.
Komentarze czytelników
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
A gdzie jest o komunikacie z Niską Wartością Terenu który się wyświetla nawet jak jest wysoka wartość terenu???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
