SimCity: Populacja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Populacja to wskaźnik informujący o tym, ilu mieszkańców liczy sobie miasto. Im jest ona większa, tym większe wymagania energetyczne, wodne i komunalne oraz znacznie poważniejsze problemy (takie jak korki na drogach czy bieda). Z drugiej strony - duża ilość obywateli oznacza spore przychody z podatków oraz możliwość rozwoju skomplikowanych budynków. Równomierne i rozsądne rozwijanie populacji to jedno z najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed każdym burmistrzem.

Populację badać można na kilka sposobów. Podstawową pomocą jest panel populacji [Population Panel], znajdujący się obok ikony budżetu i wskaźnika RCI, na samym dole ekranu. Po kliknięciu otwiera się proste zestawienie z najbardziej podstawowymi informacjami dotyczącymi miasta. Konkretniejsze i dużo bardziej przydatne informacje można otrzymać po wybraniu opcji szczegóły [Details] (screen poniżej). Dopiero tam zawarto naprawdę przydatne dane, dotyczące takich zagadnień jak struktura zatrudnienia, obroty handlowe w obrębie miasta, edukacja, ilość turystów itd. Jest to najważniejszy panel w całej grze, dlatego należy często z niego korzystać.

Mieszkańcy miasta dzielą się na trzy klasy społeczne - niezamożnych (czyli biedaków), średniozamożnych oraz zamożnych (bogaczy) - Populacja w SimCity | Podstawy rozgrywki - SimCity - poradnik do gry

Mieszkańcy miasta dzielą się na trzy klasy społeczne - niezamożnych (czyli biedaków), średniozamożnych oraz zamożnych (bogaczy). Każda z grup musi zaspokajać swoje codzienne potrzeby i pracować na dedykowanym sobie stanowisku pracy. Oznacza to, że majętni obywatele miasta ($$$) mogą pracować wyłącznie na kierowniczych, wysokopłatnych stanowiskach, podczas gdy biedota ($) zadowoli się kiepską posadą w lokalnej fabryce. Najważniejsze jest to, aby nie dopuścić do zbyt dużego bezrobocia, ale i zapewnić pracodawcom komfort zatrudnienia (czyli nie tworzyć zbyt wiele wakatów). O tym, jak rozsądnie balansować pomiędzy tymi przeciwieństwami napisano w rozdziale Strefy - Proporcje.

Podczas rozbudowy miasta istotne jest to, aby najpierw zwiększyć zagęszczenie ludności (czyli ilość obywateli), a dopiero potem polepszać ich status majątkowy (czyli wartość terenu, na którym stoją ich domy). Odejście od tej reguły to podstawowy błąd jaki popełniają gracze, a który prowadzi do prawdziwej katastrofy. Jedynie powolny, zrównoważony i stopniowy rozwój pozwala na cieszenie się dużymi zyskami i znaczne zadowolenie społeczne. O tym, jak właściwie powiększać włości i polepszać ich jakość napisano w rozdziale Strefy - Mieszkaniowa.

Na wielkość i charakter populacji wpływają: ogólne zadowolenie mieszkańców, ilość miejsca pod zabudowę, jakość dróg oraz wartość terenu - Populacja w SimCity | Podstawy rozgrywki - SimCity - poradnik do gry

Na wielkość i charakter populacji wpływają: ogólne zadowolenie mieszkańców, ilość miejsca pod zabudowę, jakość dróg oraz wartość terenu. Wszystkie te czynniki zostały opisane w odpowiednich rozdziałach poradnika, odpowiednio: Zadowolenie, Strefy oraz Drogi i transport. Nie zawarto ich tutaj, aby nie dublować treści i nie powiększać sztucznie objętości poradnika - w przeciwnym wypadku akapit poświęcony populacji zajmowałby połowę całej publikacji.

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-03-29
20:55

zanonimizowany701635 Legionista

A gdzie jest o komunikacie z Niską Wartością Terenu który się wyświetla nawet jak jest wysoka wartość terenu???

Komentarz: zanonimizowany701635

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl