Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport
Aktualizacja:
Budynki autobusowe
Zajezdnia autobusów wahadłowych [Shuttle Bus Depot]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 20000 $ | 300 $/h | 3 autobusy po 40 pasażerów każdy | 24 (20$/4$$) | Duży |
Parking autobusów wahadłowych [Shuttle Bus Lot] | 7000 $ | 100 $/h | 3 autobusy po 40 pasażerów każdy | - | Bardzo mały |

Zajezdnia autobusów wahadłowych to pierwszy budynek komunikacyjny, jaki należy wybudować. Autobusy nie są co prawda zbyt pojemne, ale pozwalają na rozładowanie korków w małych i średnich miastach i są podstawowym środkiem komunikacji miejskiej. Korzystają z nich niezamożni oraz średniozamożni simowie. Niestety same autobusy nie kierują się żadnym rozkładem, a często jeżdżą gęsiego (wszystkie na raz), przez co zamieniają się w długi i całkowicie bezsensowny "wężyk". Nie można na to nic poradzić - po prostu algorytmy ruchu drogowego zostały tak skonstruowane. Sprawia to, że inwestycja w dużą ilość pojazdów jest całkowicie pozbawiona sensu - ich trasy będą się dublować. Prędzej czy później w niektórych częściach miasta przystanki pozostaną całkowicie puste (bo będą obsługiwane przez 10 autobusów równocześnie), a do innych nikt nie dojedzie.
Można jedynie mieć nadzieję, że któraś z następnych łatek naprawi ten błąd - tym uciążliwszy, że problemu nie rozwiązuje budowa kolejnej zajezdni.
Przystanek autobusowy [Bus Stop]

Budynek | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Przystanek autobusowy | 200 $ | 10 $/h | 150 oczekujących | - | Mikroskopijny |

Przystanki autobusowe należy budować co kilkaset metrów, zawsze przed wejściem do budynków. Warto połączyć je z przystankami tramwajowymi, bo oba doskonale się uzupełniają (pasażerowie przechodzą z jednych do drugich - screen powyżej). Istotne jest to, aby punkty postoju tworzyć po obu stronach drogi, bo simowie nie lubią przechodzić przez ruchliwą ulicę i robią to niemal wyłącznie na pasach.
Parkuj i jedź [Park and Ride]

Budynek | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Parkuj i jedź | 400 $ | 30 $/h | 80 oczekujących | - | Mały |
Uwaga! Ten budynek wymaga zajezdni autobusowej [Shuttle Bus Depot] albo terminalu autobusowego [Bus Terminal] w regionie!

Zastosowanie tego budynku jest dość proste - simowie wjeżdżają do niego swoimi autami, po czym przesiadają się do transportu publicznego. Pomysł jest świetny, gorzej z realizacją. Parking przy tej budowli jest na tyle skromny, że różnica w ilości samochodów występujących na ulicach jest ledwie zauważalna. Aby uzyskać właściwy efekt, należałoby zbudować kilkanaście budynków tego typu - a to już marnotrawstwo terenu i pieniędzy. Dlatego inwestycja w Parkuj i jedź jest raczej nieopłacalna.
Terminal autobusowy [Bus Terminal]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 45000 $ | 750 $/h | 3 autokary po 80 pasażerów każdy | 76 (60$/16$$) | Bardzo duży |
Garaż autobusów miejskich [Municipal Bus Garage] | 15000 $ | 250 $/h | 3 autokary po 80 pasażerów każdy | - | Bardzo mały |

Uwaga! Terminal autobusowy [Bus Terminal] wymaga ratusza [City Hall] z dobudowanym wydziałem transportu [Departament of Transportation]!
Budynek ten pozwala na łatwą komunikację pomiędzy miastami oraz znaczne odciążenie dróg w samej metropolii. Obsługuje co prawda wyłącznie niezamożnych i średniozamożnych obywateli, ale na ogół jest to wystarczające. Terminal pełni dwie funkcje - zmniejsza ilość aut na ulicach oraz oferuje sporą ilość sprawnych i dużych autokarów. Z pierwszego zadania wywiązuje się wyśmienicie - simowie wjeżdżają swoimi autami do podziemnego parkingu i przesiadają się do komunikacji miejskiej. Gorzej z autokarami. Te, chociaż bardzo pojemne, cierpią na podobny problem co ich mniejsi bracia z zajezdni autobusów wahadłowych - jeżdżą po niewłaściwych trasach i gęsiego. Dopiero kiedy ten błąd zostanie naprawiony, inwestycja w Terminal autobusowy stanie się opłacalna.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
