Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budynki autobusowe

Zajezdnia autobusów wahadłowych [Shuttle Bus Depot]

Ulepszenia - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

20000 $

300 $/h

3 autobusy po 40 pasażerów każdy

24 (20$/4$$)

Duży

Parking autobusów wahadłowych [Shuttle Bus Lot]

7000 $

100 $/h

3 autobusy po 40 pasażerów każdy

-

Bardzo mały

Zajezdnia autobusów wahadłowych to pierwszy budynek komunikacyjny, jaki należy wybudować - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Zajezdnia autobusów wahadłowych to pierwszy budynek komunikacyjny, jaki należy wybudować. Autobusy nie są co prawda zbyt pojemne, ale pozwalają na rozładowanie korków w małych i średnich miastach i są podstawowym środkiem komunikacji miejskiej. Korzystają z nich niezamożni oraz średniozamożni simowie. Niestety same autobusy nie kierują się żadnym rozkładem, a często jeżdżą gęsiego (wszystkie na raz), przez co zamieniają się w długi i całkowicie bezsensowny "wężyk". Nie można na to nic poradzić - po prostu algorytmy ruchu drogowego zostały tak skonstruowane. Sprawia to, że inwestycja w dużą ilość pojazdów jest całkowicie pozbawiona sensu - ich trasy będą się dublować. Prędzej czy później w niektórych częściach miasta przystanki pozostaną całkowicie puste (bo będą obsługiwane przez 10 autobusów równocześnie), a do innych nikt nie dojedzie.

Można jedynie mieć nadzieję, że któraś z następnych łatek naprawi ten błąd - tym uciążliwszy, że problemu nie rozwiązuje budowa kolejnej zajezdni.

Przystanek autobusowy [Bus Stop]

Budynek - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Budynek

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Przystanek autobusowy

200 $

10 $/h

150 oczekujących

-

Mikroskopijny

Przystanki autobusowe należy budować co kilkaset metrów, zawsze przed wejściem do budynków - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Przystanki autobusowe należy budować co kilkaset metrów, zawsze przed wejściem do budynków. Warto połączyć je z przystankami tramwajowymi, bo oba doskonale się uzupełniają (pasażerowie przechodzą z jednych do drugich - screen powyżej). Istotne jest to, aby punkty postoju tworzyć po obu stronach drogi, bo simowie nie lubią przechodzić przez ruchliwą ulicę i robią to niemal wyłącznie na pasach.

Parkuj i jedź [Park and Ride]

Budynek - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Budynek

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Parkuj i jedź

400 $

30 $/h

80 oczekujących

-

Mały

Uwaga! Ten budynek wymaga zajezdni autobusowej [Shuttle Bus Depot] albo terminalu autobusowego [Bus Terminal] w regionie!

Zastosowanie tego budynku jest dość proste - simowie wjeżdżają do niego swoimi autami, po czym przesiadają się do transportu publicznego - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Zastosowanie tego budynku jest dość proste - simowie wjeżdżają do niego swoimi autami, po czym przesiadają się do transportu publicznego. Pomysł jest świetny, gorzej z realizacją. Parking przy tej budowli jest na tyle skromny, że różnica w ilości samochodów występujących na ulicach jest ledwie zauważalna. Aby uzyskać właściwy efekt, należałoby zbudować kilkanaście budynków tego typu - a to już marnotrawstwo terenu i pieniędzy. Dlatego inwestycja w Parkuj i jedź jest raczej nieopłacalna.

Terminal autobusowy [Bus Terminal]

Ulepszenia - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

45000 $

750 $/h

3 autokary po 80 pasażerów każdy

76 (60$/16$$)

Bardzo duży

Garaż autobusów miejskich [Municipal Bus Garage]

15000 $

250 $/h

3 autokary po 80 pasażerów każdy

-

Bardzo mały

Uwaga - Budynki autobusowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Uwaga! Terminal autobusowy [Bus Terminal] wymaga ratusza [City Hall] z dobudowanym wydziałem transportu [Departament of Transportation]!

Budynek ten pozwala na łatwą komunikację pomiędzy miastami oraz znaczne odciążenie dróg w samej metropolii. Obsługuje co prawda wyłącznie niezamożnych i średniozamożnych obywateli, ale na ogół jest to wystarczające. Terminal pełni dwie funkcje - zmniejsza ilość aut na ulicach oraz oferuje sporą ilość sprawnych i dużych autokarów. Z pierwszego zadania wywiązuje się wyśmienicie - simowie wjeżdżają swoimi autami do podziemnego parkingu i przesiadają się do komunikacji miejskiej. Gorzej z autokarami. Te, chociaż bardzo pojemne, cierpią na podobny problem co ich mniejsi bracia z zajezdni autobusów wahadłowych - jeżdżą po niewłaściwych trasach i gęsiego. Dopiero kiedy ten błąd zostanie naprawiony, inwestycja w Terminal autobusowy stanie się opłacalna.

Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl