Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budynki tramwajowe

Zajezdnia tramwajowa [Streetcar Depot]

Ulepszenia - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Ulepszenia

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Budynek podstawowy

30000 $

375 $/h

3 tramwaje po 200 pasażerów każdy

76 (60$/16$$)

Bardzo duży

Garaż tramwaju [Streetcar Garage]

3000 $

300 $/h

2 tramwaje po 200 pasażerów każdy

-

Bardzo mały

Tramwaje pozwalają na znaczne ograniczenie ruchu drogowego, ale niosą ze sobą niemałe koszta - prawdopodobnie dlatego uważane są za ekskluzywne i używane przez średniozamożnych i zamożnych obywateli - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Tramwaje pozwalają na znaczne ograniczenie ruchu drogowego, ale niosą ze sobą niemałe koszta - prawdopodobnie dlatego uważane są za ekskluzywne i używane przez średniozamożnych i zamożnych obywateli. Aby cieszyć się z ich działania, należy zafundować miastu aleję wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue] i zainwestować sporo środków w przystanki tramwajowe, a następnie wykupić kilka garaży. Korzyści pojawiają się dość szybko - pojemność tramwajów jest więcej niż zadowalająca, a one same z łatwością unikają korków, poruszając się po szynach.

Niestety tutaj również pojawia się ten sam błąd, co przy autobusach - idiotyczny rozkład jazdy, nakazujący pojazdom jeździć gęsiego i lekceważyć potrzeby pasażerów oczekujących na transport. Częściowo można rozwiązać ten problem poprzez budowę przystanków tramwajowych w taki sposób, aby trasa przebiegała po okręgu (koniecznie bez skrzyżowań, żeby poszczególne tramwaje nie mogły wybierać trasy, lecz jechać jedyną możliwą), ale w ten sposób utrudnia się dostęp do tego środka komunikacji wszystkim odleglejszym obywatelom. W ostatecznym rozrachunku jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza jeśli posiadamy dwie zajezdnie obsługujące dwa autonomiczne "kręgi" (np. bliższy i dalszy od centrum).

Przystanek tramwajowy [Streetcar Stop]

Budynek - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Budynek

Koszt początkowy

Koszt utrzymania

Pojemność

Ilość wymaganych pracowników

Rozmiar

Przystanek tramwajowy

500 $

30 $/h

200 oczekujących

-

Bardzo mały

Przystanki tramwajowe należy rozmieszczać w odległości kilkuset metrów od siebie, przed wejściami do budynków i nieopodal przystanków autobusowych (żeby simowie mogli łatwo przechodzić z jednych do drugich) - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Przystanki tramwajowe należy rozmieszczać w odległości kilkuset metrów od siebie, przed wejściami do budynków i nieopodal przystanków autobusowych (żeby simowie mogli łatwo przechodzić z jednych do drugich). Warto mieć przynajmniej dwa przy każdym "kwadracie-dzielnicy", z których złożone jest miasto.

Aleja wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue]

Rodzaj drogi - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Rodzaj drogi

Koszt

Ilość pasów

Szerokość

Maksymalny rozmiar budynków

Aleja wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue]

30 $

6

Duża

Duży

Aleja wysokiej gęstości z tramwajem (uff, jakaż długa nazwa - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Aleja wysokiej gęstości z tramwajem (uff, jakaż długa nazwa!) to najwyższy stopień rozwoju dróg. W jej środku znajduje się torowisko dla tramwajów, a po bokach sześć pasów dla komunikacji samochodowej. Jedne pojazdy nie przeszkadzają drugim, stanowiąc idealne połącznie. Tego typu ulice należy budować w centrach miast i wszędzie tam, gdzie zamierzamy doprowadzić tramwaje - bo te poruszają się wyłącznie po torowiskach.

Szyny tramwajowe [Streetcar Tracks]

Rodzaj drogi - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Rodzaj drogi

Koszt

Ilość linii

Szerokość

Maksymalny rozmiar budynków

Szyny tramwajowe [Streetcar Tracks]

 

10 $

2 (tylko tramwajowe)

Średnia

-

Jeśli z jakiejś przyczyny chcemy oddzielić tory tramwajowe od układu ulic (czyli alej wysokiej gęstości z tramwajami, które zajmują dużo miejsca i są kosztowne), to mamy taką możliwość - Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport - SimCity - poradnik do gry

Jeśli z jakiejś przyczyny chcemy oddzielić tory tramwajowe od układu ulic (czyli alej wysokiej gęstości z tramwajami, które zajmują dużo miejsca i są kosztowne), to mamy taką możliwość. Szyny pozwalają na przejazd tramwajów, ale niosą ze sobą jedno bardzo poważne ograniczenie: nie da się na nich budować przystanków. Dodatkowym problemem jest to, że nie można budować ich na drogach, co znacznie ogranicza ich użyteczność. W ostatecznym rozrachunku są więc całkowicie zbędne i niepraktyczne.

Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl