Budynki tramwajowe w SimCity | Drogi i transport
Aktualizacja:
Budynki tramwajowe
Zajezdnia tramwajowa [Streetcar Depot]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 30000 $ | 375 $/h | 3 tramwaje po 200 pasażerów każdy | 76 (60$/16$$) | Bardzo duży |
Garaż tramwaju [Streetcar Garage] | 3000 $ | 300 $/h | 2 tramwaje po 200 pasażerów każdy | - | Bardzo mały |

Tramwaje pozwalają na znaczne ograniczenie ruchu drogowego, ale niosą ze sobą niemałe koszta - prawdopodobnie dlatego uważane są za ekskluzywne i używane przez średniozamożnych i zamożnych obywateli. Aby cieszyć się z ich działania, należy zafundować miastu aleję wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue] i zainwestować sporo środków w przystanki tramwajowe, a następnie wykupić kilka garaży. Korzyści pojawiają się dość szybko - pojemność tramwajów jest więcej niż zadowalająca, a one same z łatwością unikają korków, poruszając się po szynach.
Niestety tutaj również pojawia się ten sam błąd, co przy autobusach - idiotyczny rozkład jazdy, nakazujący pojazdom jeździć gęsiego i lekceważyć potrzeby pasażerów oczekujących na transport. Częściowo można rozwiązać ten problem poprzez budowę przystanków tramwajowych w taki sposób, aby trasa przebiegała po okręgu (koniecznie bez skrzyżowań, żeby poszczególne tramwaje nie mogły wybierać trasy, lecz jechać jedyną możliwą), ale w ten sposób utrudnia się dostęp do tego środka komunikacji wszystkim odleglejszym obywatelom. W ostatecznym rozrachunku jest to jakieś rozwiązanie, zwłaszcza jeśli posiadamy dwie zajezdnie obsługujące dwa autonomiczne "kręgi" (np. bliższy i dalszy od centrum).
Przystanek tramwajowy [Streetcar Stop]

Budynek | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Przystanek tramwajowy | 500 $ | 30 $/h | 200 oczekujących | - | Bardzo mały |

Przystanki tramwajowe należy rozmieszczać w odległości kilkuset metrów od siebie, przed wejściami do budynków i nieopodal przystanków autobusowych (żeby simowie mogli łatwo przechodzić z jednych do drugich). Warto mieć przynajmniej dwa przy każdym "kwadracie-dzielnicy", z których złożone jest miasto.
Aleja wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue]

Rodzaj drogi | Koszt | Ilość pasów | Szerokość | Maksymalny rozmiar budynków |
Aleja wysokiej gęstości z tramwajem [High Density Streetcar Avenue] | 30 $ | 6 | Duża | Duży |

Aleja wysokiej gęstości z tramwajem (uff, jakaż długa nazwa!) to najwyższy stopień rozwoju dróg. W jej środku znajduje się torowisko dla tramwajów, a po bokach sześć pasów dla komunikacji samochodowej. Jedne pojazdy nie przeszkadzają drugim, stanowiąc idealne połącznie. Tego typu ulice należy budować w centrach miast i wszędzie tam, gdzie zamierzamy doprowadzić tramwaje - bo te poruszają się wyłącznie po torowiskach.
Szyny tramwajowe [Streetcar Tracks]

Rodzaj drogi | Koszt | Ilość linii | Szerokość | Maksymalny rozmiar budynków |
Szyny tramwajowe [Streetcar Tracks]
| 10 $ | 2 (tylko tramwajowe) | Średnia | - |

Jeśli z jakiejś przyczyny chcemy oddzielić tory tramwajowe od układu ulic (czyli alej wysokiej gęstości z tramwajami, które zajmują dużo miejsca i są kosztowne), to mamy taką możliwość. Szyny pozwalają na przejazd tramwajów, ale niosą ze sobą jedno bardzo poważne ograniczenie: nie da się na nich budować przystanków. Dodatkowym problemem jest to, że nie można budować ich na drogach, co znacznie ogranicza ich użyteczność. W ostatecznym rozrachunku są więc całkowicie zbędne i niepraktyczne.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
