Budynki - hazard | Specjalizacje miast w SimCity
Aktualizacja:
Budynki - hazard
Salon hazardu [Gambling House]

Ulepszenia | Koszt począ. | Koszt utrzym. | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 15000 $ | 260 $/h | 100/50/0 | 10/14/0 | 152 (120$/32$$) | Duży |
Tanie pokoje [Cheap Rooms] | 3500 $ | 115 $/h | 60/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Przyjemne pokoje [Nice Rooms] | 4000 $ | 135 $/h | 0/30/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Maszyny wrzutowe [Nickel Slots] | 4500 $ | 40 $/h | 45/0/0 | - | - | Średni |
Stoły do blackjacka [Blackjack Tables] | 5500 $ | 75 $/h | 0/30/0 | - | - | Średni |
Klub komedii [Comedy Club] | 4000 $ | 75 $/h | Zachęca niezamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Bar [Lounge] | 5000 $ | 225 $/h | Zachęca średniozamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga co najmniej 21 budynków komercyjnych w mieście.

Podstawowy budynek przemysłu hazardowego pozwala na rozwinięcie skrzydeł w tej dziedzinie gospodarki - jest absolutnie niezbędny, jeśli zamierzamy specjalizować się właśnie w tym aspekcie rozgrywki. Niestety przyciąga jedynie niezamożnych i średniozamożnych hazardzistów, a generowane przez niego zyski nie należą do najwyższych (o ile w ogóle występują - dużo częstsze są straty). Nie pomaga nawet inwestycja w atrakcje turystyczne ani komunikację miejską (które powinny przecież polepszać popyt). Już na przykładzie tego budynku widać, że długofalowe łożenie pieniędzy na hazard nie jest zbyt opłacalne.
KG hazardu [Gambling HQ]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Umożliwia budowę | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 450 $/h | Kasyna SF [Sci-Fi Casino], szykowne kasyno [Sleek Casion], Eleganckie kasyno [Elegant Casino] | 620 (200$/300$$/120) | Duży |
Dział rozrywki [Entertainment Division] | 300000 $ | 400 $/h | Sceny sław [Celebrity Stage], Clubu Disco [Disco Club], Hali koncertowej [Concert Hall], Ekskluzwnego klubu [Exclusive Club] | - | Duży |
Dział gier [Gaming Division] | 300000 $ | 400 $/h | Salonu pokera [Poker Parlor], stołów do gry w kości [Craps Tables Parlor], salonów do bakarata i ruletki [Baccarat and Roulette Parlor] | - | Średni |
Dział noclegów [Lodging Division] | 300000 $ | 400 $/h | Pokoje wieżowe [Tower Rooms], klasyczne pokoje [Classy Rooms], apartamentu na poddaszu [Penthouse Suite] | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga salonu hazardu i zysków z tej gałęzi gospodarki na poziomie 52000 $ dziennie.

Ten budynek pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych kasyn, które mieszczą w sobie więcej hazardzistów o bardziej zróżnicowanym statusie majątkowym oraz na dobudowywania przy nich kolejnych ulepszeń. Sam w sobie budynek nie generuje żadnych zysków, jest stosunkowo drogi w utrzymaniu i zajmuje sporo miejsca.
Kasyno SF [Sci-Fi Casino]

Ulepszenia | Koszt pocz. | Koszt utrzym. | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 120000 $ | 1125 $/h | 150/200/0 | 10/20/0 | 710 (600$/100$$/10$$$) | Gigantyczny |
Pokoje w rakiecie (parter) [Rocket Rooms (Ground Floor] | 7000 $ | 340 $/h | 120/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży |
Pokoje w rakiecie (wieża) [Rocket Rooms (Tower)] | 7000 $ | 340 $/h | 120/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży (trzeba budować na dachu) |
Penthouse | 10000 $ | 500 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Club Disco [Disco Club] | 10000 $ | 375 $/h | Zachęca niezamożnych turystów do hazardu | - | - | Duży |
Scena sław [Celebrity Stage] | 15000 $ | 1125 $/h | Zachęca średniozamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG hazardu [Gabling HQ], a Club Disco [Disco Club] i Scena sław [Celebrity Stage] można zbudować dopiero po wzniesieniu działu rozrywki [Entertainment Division] przy wspomnianym KG.

To monstrualnie wielkie kasyno jest zaledwie ulepszoną wersją domu hazardu - można przyjąć w nim większą ilość hazardzistów i wyciągnąć z nich większe zyski. Zapełnienie tego budynku nie należy jednak do najłatwiejszych, bo zwykle sale świecą pustkami, generując gigantyczne straty. Nie pomagają też ulepszenia, które lepiej pominąć milczeniem. Słowem - nie warto.
Szykowne kasyno [Sleek Casino]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 140000 $ | 1500 $/h | 150/200/100 | 10/20/40 | 152 (400$/200$$/70$$$) | Bardzo duży |
Szykowne pokoje (parter) [Sleek Rooms (Ground Floor] | 7000 $ | 560 $/h | 120/0/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży |
Szykowne pokoje (wieża) [Sleek Rooms (Tower)] | 9000 $ | 560 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży (trzeba budować na dachu) |
Penthouse | 9000 $ | 850 $/h | 0/0/40 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Duży (trzeba budować na dachu) |
Salon pokera [Poker Parlor] | 10000 $ | 675 $/h | 120/0/0 | - | - | Średni |
Salon gry w kości [Craps Tables Parlor] | 15000 $ | 900 $/h | 0/120/0 | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG hazardu [Gabling HQ]! Salon pokera i salon gry w kości wymagają dodatkowo działu gier [Gaming Division] przy wspomnianym KG.

To pierwsze kasyno, które pozwala na czerpanie zysków z zamożnych hazardzistów (przydaje się więc miejski port lotniczy w okolicy - bogacze lubią podróżować samolotami). Dotarcie do tego etapu rozgrywki jest jednak bardzo trudne, a straty poniesione po drodze - niemal niemożliwe do odrobienia. Dodatkowe ulepszenia kosztują wiele, a koszt ich utrzymania pozostawia bardzo wiele do życzenia. Jest to jedna z mniej opłacalnych inwestycji w grze.
Eleganckie kasyno [Elegant Casino]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość miejsc ($/$$/$$$) | Zysk z jednego hazardzisty na godzinę ($/$$/$$$) | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 300000 $ | 6000 $/h | 0/100/300 | 0/28/56 | 152 (200$/300$$/120$$$) | Bardzo duży |
Eleganckie pokoje (parter) [Classy Rooms (Ground Floor)] | 10000 $ | 565 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni |
Eleganckie pokoje (wieża) [Classy Rooms (Tower)] | 10000 $ | 565 $/h | 0/60/0 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni (trzeba budować na dachu) |
Apartament na poddaszu [Penthouse Suite] | 20000 $ | 845 $/h | 0/0/40 | - To poczekalnia, nie przynosi zysków | - | Średni (trzeba budować na dachu) |
Ekskluzwny klub [Exclusive Club] | 40000 $ | 1500 $/h | Zachęca zamożnych turystów do hazardu | - | - | Średni |
Salon rulety [Roulette House] | 50000 $ | 1875 $/h | 0/0/80 | - | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG hazardu [Gabling HQ]! Ulepszenia potrzebują dodatkowych modułów przy wspomnianym KG.

Król pośród kasyn wymaga monstrualnych, stałych nakładów finansowych i sam generuje jedynie symboliczne zyski (chociaż jest dedykowany dla bogatych hazardzistów). Jego rozbudowa jest jeszcze kosztowniejsza, a wzrost wartości okolicznego terenu w żaden sposób nie rekompensuje strat. W chwili pisania tego tekstu, była to zdecydowanie najmniej opłacalna inwestycja w całej grze.
0
- SimCity - poradnik do gry
- SimCity - poradnik do gry
- Specjalizacje miast
- Wydobycie i handel | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - wiertnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - handel | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - elektronika | Specjalizacje miast w SimCity
- Turystyka i hazard | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - turystyka | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - hazard | Specjalizacje miast w SimCity
- Specjalizacje miast
- SimCity - poradnik do gry
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
