Budynki - wiertnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
Aktualizacja:
Budynki - wiertnictwo
Szyb naftowy [Oil Well]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność / wytwarzany surowiec | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 150$/h | 2400 baryłek dziennie | 132 (80$/40$$/12$$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężarówki dostawczej ropy [Oil Delivery Truck Garage] | 10000 $ | 50$/h | 5000 baryłek | - | Bardzo mały |
Kiwon [Oil Pumpjack] | 10000 $ | 30$/h | 2400 baryłek dziennie | - | Średni |

Szyb naftowy pozwala na wydobywanie ropy ze źródeł gruntowych. Istotne jest to, aby jak najszybciej zwiększyć ilość kiwonów, które pompują drogocenny płyn - w ten sposób pomnaża się wydobycie, a co za tym idzie: zyski.
Kolejne ulepszenia doprowadza się do głównego budynku za pomocą małej dróżki - należy zadbać o to, aby nie blokowała ona dostępu do najbardziej obfitych źródeł. Jako, że ropa jest bardzo droga, a przy okazji potrzebna w przemyśle paliwowym oraz (w dalszej perspektywie) elektronicznym, zdecydowanie warto zmaksymalizować jej wydobycie.
KG ropy naftowej [Petroleum HQ]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 37500 $ | 450$/h | 132 (400$/200$$/70$$$) | Bardzo duży |
Dział rafinacji [Refining Division] | 400000 $ | 400 $/h | - | Duży |
Dział handlu [Commerce Division] | 400000 $ | 400 $/h | - | Duży |

Ta kwatera główna odblokowuje dostęp do kilku dodatkowych budynków związanych z przemysłem paliwowym. Zdecydowanie najlepszą inwestycją jest dział rafinacji, który udostępnia nowoczesne rafinerie ropy naftowej (a to oznacza gigantyczne zyski!).
Więcej informacji można znaleźć w rozdziale Wydobycie i handel - Kwatery Główne.
Rafineria ropy naftowej [Oil Refinery]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność / wytwarzany surowiec | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 73000 $ | 300$/h | 2400 skrzynek dziennie (patrz rozdział Tabela przetwórstwa) | 1330 (800$/400$$/130$$$) | Bardzo duży |
Garaż cysterny rafinerii [Oil Refinery Delivery Truck Garage] | 10000 $ | 50$/h | 200 baryłek paliwa 5 ton plastiku | - | Bardzo mały |
Reaktor do polimeryzacji plastiku [Plastic Polymerizer] | 30000 $ | 50$/h | 2400 skrzynek dziennie | - | Średni |
Aparat rektyfikacyjny [Fuel Destilation Unit] | 46000 $ | 150$/h | 2400 baryłek dziennie | - | Średni |
Uwaga! Ten budynek wymaga KG ropy naftowej [Petroleum HQ] z dobudowanym działem rafinacji [Refining Division]

Rafineria przerabia czystą ropę na plastik oraz paliwo (patrz rozdział: Wydobycie i handel - Tabela przetwórstwa). Jest to niesamowicie intratny interes, wymagający jednak sporych inwestycji w podstawowy przemysł wiertniczy (nie można dopuścić do sytuacji, w której brakuje nam surowców!). Przy okazji da się też zauważyć, że rafineria produkuje materiały na potrzeby Wielkich Dzieł i przemysłu elektronicznego - jest więc wymagana w każdym mieście z dużymi ambicjami handlowymi.
0
- SimCity - poradnik do gry
- SimCity - poradnik do gry
- Specjalizacje miast
- Wydobycie i handel | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - kopalnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - wiertnictwo | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - handel | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - elektronika | Specjalizacje miast w SimCity
- Turystyka i hazard | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - turystyka | Specjalizacje miast w SimCity
- Budynki - hazard | Specjalizacje miast w SimCity
- Specjalizacje miast
- SimCity - poradnik do gry
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
zanonimizowany859885 Legionista
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
MiszczCzarny Pretorianin
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
zanonimizowany859885 Legionista
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
zanonimizowany911286 Junior
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
MiszczCzarny Pretorianin
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
MiszczCzarny Pretorianin
I już poprawione. :)
Poradnik skończony.
shader301202 Legionista
Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)
scolair18 Junior
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
Raf all Junior
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
