Przemysłowa | Strefy w SimCity

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przemysłowa

Strefa przemysłowa służy przede wszystkim do tego, aby simowie mieli gdzie pracować. Fabryki oferują bardzo dużo miejsc pracy dla obywateli o różnym stopniu zamożności i wykształcenia, w założeniu miały też dostarczać towary do okolicznych sklepów (obecnie system ten nie działa - to błąd, który powinien zostać niedługo naprawiony). W chwili publikacji tego tekstu jedynym rynkiem zbytu jest rynek globalny, który jest ograniczony (jego zapotrzebowanie można podejrzeć po kliknięciu na ikonę populacji i tam znaleźć zakładkę szczegóły - screen poniżej).

Da się zauważyć, że podatki nałożone na wytwórnie przynoszą naprawdę duże zyski, a i sami fabrykanci są w stanie znieść niemałe obciążenia - Przemysłowa | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Da się zauważyć, że podatki nałożone na wytwórnie przynoszą naprawdę duże zyski, a i sami fabrykanci są w stanie znieść niemałe obciążenia. Niestety, coś za coś. Największą wadą strefy industrialnej jest to, że generuje ona zanieczyszczenia, które zmniejszają wartość pobliskiego terenu. Co gorsza, trujące wyziewy sprawiają, że okoliczni simowie zaczynają chorować. Dlatego fabryki trzeba budować jak najdalej od budynków mieszkalnych i sklepów - tylko w takim wypadku zmniejszymy szansę na zarażenie niewinnych obywateli. Należy przy tym zwrócić uwagę na to, w jakim kierunku wieje wiatr - dym z kominów również stanowi niemałe zagrożenie. W rezultacie przemysł najlepiej lokować zaraz przy granicy miasta - dzięki temu zmniejszymy prawdopodobieństwo zanieczyszczenia istotnych rejonów metropolii i ochronimy obywateli przed przypadkowym zarażeniem (mogą zachorować poprzez przechodzenie lub przejeżdżanie obok budynków industrialnych).

Fabryki rosną bardzo szybko - ich wzrost zależy od generowanych zysków i liczebności obywateli w mieście (w dużych metropoliach rosną szybciej niż w małych miasteczkach) - Przemysłowa | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Fabryki rosną bardzo szybko - ich wzrost zależy od generowanych zysków i liczebności obywateli w mieście (w dużych metropoliach rosną szybciej niż w małych miasteczkach). Nie należy przesadzać z wielkością strefy przemysłowej, bo prędzej czy później doprowadzi to do katastrofy. To jeden z najczęstszych problemów: bez odpowiedniego zaplecza mieszkaniowego wytwórnie bankrutują z powodu niewystarczającej ilości pracowników. Należy więc równomiernie rozwijać osiedla oraz miejsca zatrudnienia, by ostatecznie znaleźć równowagę pomiędzy ilością bezrobotnych simów i czekających na nich wakatów. Zbyt gwałtowny wzrost fabryk można zahamować poprzez budowanie ich przy niewielkich drogach - w takim wypadku ewentualna ekspansja stanie się niemożliwa (patrz rozdział: Strefy - Podstawy).

Fabryki można awansować na wyższy poziom technologiczny - działa to inaczej niż w przypadku budynków ze stref mieszkalnych i komercyjnych, które wzrastają wraz z bogaceniem się ich rezydentów - Przemysłowa | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Fabryki można awansować na wyższy poziom technologiczny - działa to inaczej niż w przypadku budynków ze stref mieszkalnych i komercyjnych, które wzrastają wraz z bogaceniem się ich rezydentów. Tutaj znaczenie ma wykształcenie obywateli. Aby awansować wytwórnie do wymaganego standardu, należy zbudować szkołę podyplomową [Community College] albo uniwersytet [University] - tylko one powiększają umiejętności techniczne obywateli. O tym, na jakim poziomie wiedzy technologicznej znajduje się miasto, możemy dowiedzieć się z menu edukacji, który uruchamia się poprzez kliknięcie na zakładkę edukacji na dole interfejsu (screen powyżej). W prawym dolnym rogu ekranu widać tam czapeczki studenckie oraz kółka zębate. Te drugie decydują o możliwościach technicznych fabryk - to na nich należy się skupić, aby rozwinąć przemysł w mieście.

Wbrew obiegowej opinii, szkół średnich ani uniwersytetów nie trzeba budować w okolicy fabryk - budynki te działają na obywateli całego miasta, o ile posiadają odpowiednią ilość miejsc w klasie - Przemysłowa | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Wbrew obiegowej opinii, szkół średnich ani uniwersytetów nie trzeba budować w okolicy fabryk - budynki te działają na obywateli całego miasta, o ile posiadają odpowiednią ilość miejsc w klasie. Należy więc zadbać o to, aby jak największa ilość mieszkańców mogła dojechać do szkoły. Wówczas zwiększy się ich poziom wiedzy technologicznej i przemysł miasta zostanie awansowany. Warto zauważyć, że szkoła średnia wystarcza do jednego awansu, a uniwersytet jest niezbędny do drugiego. Zaawansowane fabryki pragną wykwalifikowanych pracowników - dlatego należy zadbać o to, by jakość kształcenia była wysoka i łatwo dostępna.

Po co rozwijać fabryki - Przemysłowa | Strefy w SimCity - SimCity - poradnik do gry

Po co rozwijać fabryki? Najważniejsza jest kwestia zanieczyszczenia. Im lepsza technologia, tym mniejsza ilość brudu i smogu - co oznacza, że pracownicy i okoliczni simowie będą rzadziej chorować. Poza tym warto zauważyć, że w bardziej rozwiniętych fabrykach zmienia się struktura zatrudnienia - cenieni są nie tylko ubodzy robotnicy, ale również średniozamożni i bogaci eksperci (patrz rozdział: Tabele zatrudnienia - Strefy). Ma to niebagatelne znaczenie dla miast o zróżnicowanej strukturze społecznej. Wreszcie - w lepszych wytwórniach rzadziej dochodzi do wypadków i katastrof.

Zatrudnienie w fabrykach

Niska technologia

Niezamożni

Średniozamożni

Zamożni

Małe zagęszczenie

20

6

-

Średnie zagęszczenie

140

20

12

Duże zagęszczenie

1400

200

20

Średnia technologia

Niezamożni

Średniozamożni

Zamożni

Małe zagęszczenie

12

8

4

Średnie zagęszczenie

80

40

12

Duże zagęszczenie

800

400

130

Wysoka technologia

Niezamożni

Średniozamożni

Zamożni

Małe zagęszczenie

22

4

10

Średnie zagęszczenie

92

20

60

Duże zagęszczenie

1040

200

600

Uwaga! Da się stworzyć miasto pozbawione przemysłu - ale jedynie pod warunkiem, że w regionie istnieje wiele fabryk lub kopalni czy szybów naftowych, w których bezrobotni simowie znajdą zatrudnienie. W przeciwnym wypadku dojdzie do deficytu miejsc pracy i simowie staną się bezrobotni - a to już prosta droga do prawdziwej katastrofy. Pamiętaj: sklepy i budynki użyteczności publicznej nie są w stanie zapewnić odpowiedniego zatrudnienia - a przynajmniej nie na dłuższą metę!

Podobało się?

0

SimCity

5 marca 2013

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-04-02
14:57

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
12:36

zanonimizowany859885 Legionista

Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
13:21

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-04
15:09

zanonimizowany859885 Legionista

👍

Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź

Komentarz: zanonimizowany859885
2013-04-04
23:02

zanonimizowany911286 Junior

Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?

Komentarz: zanonimizowany911286
2013-04-05
09:46

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-04-05
16:11

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

I już poprawione. :)

Poradnik skończony.

Komentarz: MiszczCzarny
2013-10-05
13:23

shader301202 Legionista

shader301202
👍

Tutaj możecie ściągnąć ten poradnik za darmo: [link]
;)

Komentarz: shader301202
2014-08-21
21:50

scolair18 Junior

Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?

Komentarz: scolair18
2022-12-08
15:53

Raf all Junior

A jak można zrobić wydział transportu w regionie?

Komentarz: Raf all

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl