SimCity: Budynki - Śmieci
Aktualizacja:
Budynki
Wysypisko śmieci [Garbage Dump]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Pojemność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 9000 $ | 300$/h | 70 ton | 26 (20$/6$$) | Średni |
Garaż śmieciarki [Garbage Truck Garage] | 5000 $ | 100$/h | 2 śmieciarki po 5 ton każda | - | Bardzo mały |
Strefa zwałki [Dump zone] | 0 | 0 | 70 ton | - | Mały |
Spalarnia śmieci [Garbage Incinerator] | 25000$ | 300$/h | Spala 1,5 tony śmieci na godzinę | - | Mały |

Do każdego wysypiska śmieci należy dodać co najmniej jedną spalarnię - w przeciwnym wypadku skład zostanie zapełniony, przez co niezebrane śmieci zaczną powodować choroby. Budynek trzeba ulokować na jak najdalszym krańcu miasta, aby simowie nie mieli z nim zbyt wiele do czynienia. Warto zauważyć, że od pewnego poziomu inwestycja w kolejne śmieciarki całkowicie traci sens, bo jeżdżą one stadami, a nie wedle jakiegoś rozkładu. Dlatego należy wybudować drugie wysypisko po przeciwnej stronie miasta.
Centrum recyclingu [Recycling Center]

Ulepszenia | Koszt początkowy | Koszt utrzymania | Produktywność | Ilość wymaganych pracowników | Rozmiar |
Budynek podstawowy | 110000 $ | 700$/h | 25 ton plastiku na dzień (przy stałych dostawach odpadów) | 132 (80$/40$$/12$$$) | Bardzo duży |
Garaż ciężarówki - surowce wtórne [Recycling Collection Truck Garage] | 3000 $ | 100$/h | Pojemność: 2 śmieciarki po 3 tony każda | - | Bardzo mały |
Garaż ciężarówki dostawczej materiałów z odzysku [Reclamation Delivery Truck Garage] | 3000 $ | 100$/h | Pojemność: 1 ciężarówka o ładowności 5 ton. | - | Bardzo mały |
Linia odzysku stopu [Alloy Reclamation Line] | 25000 $ | 400 $/h | 25 ton stopu na dzień (przy stałych dostawach odpadów) | - | Średni |
Linia odzysku metalu [Metal Reclamation Line] | 25000 $ | 400 $/h | 25 ton metalu na dzień (przy stałych dostawach odpadów) | - | Duży |
Linia odzysku plastiku [Plastic Reclamation Line] | 25000 $ | 400 $/h | 25 ton plastiku na dzień (przy stałych dostawach odpadów) | - | Średni |
Uwaga! Centrum recyclingu wymaga ratusza [City Hall] z dobudowanym wydziałem służb użyteczności publicznej [Departament of Utilities]!

Centrum recyclingu nie wspiera działalności wysypiska śmieci, lecz zajmuje się zupełnie nowym rodzajem odpadów, które zaczynają być generowane dopiero po wybudowaniu tego budynku. Oznacza to, że inwestycja w recycling oznacza zwykle znaczny wzrost ilości śmieci - a to niełatwy orzech do zgryzienia, zważywszy na to, że śmieciarki działają opieszale. I tak, chociaż korzyści z recyclingu są całkiem spore (możliwość łatwego uzyskania plastiku, metalu i stopu), to jednak koszty są niewspółmiernie wyższe. Jest tak, ponieważ w mieście szybko zaczynają zalegać odpadki, powodując niezadowolenie simów i ich choroby, a następnie wyprowadzki i zgony. A to już problem znacznie większy, niż korki na drogach.
Komentarze czytelników
A jak można zrobić wydział transportu w regionie?
Mam bardzo nietypowy problem i nie wiem jak go rozwiązać. Mieszkańcy niektórych pięter megawieży wyprowadzają się, a powodem jest np: "jesteśmy styrani", trochę wytchnienia, itp. Na początku problem występował tylko w przypadku niezamożnych, ale ostatnio zauważyłem to też u zamożnych. Wie ktoś co trzeba zrobić?
No tak, w tekście zamieniłem kolejność zdań w akapicie. Poprawię przy najbliższej aktualce, czyli dzisiaj. Dzięki za zwrócenie uwagi.
Jakim cudem autor wybudował ratusz na pauzie, skoro do tego trzeba prądu, a do niego simów do pracy?
Grałem na sandboxie dzienki za podpowiedź
Grasz w zwykłym trybie czy w sandboxie? W tym drugim aktywacja "nie zaskakuje", bo nie pojawia się właściwy aczik.
Dlaczego te katastrofy nie chcą mi cie uaktywnić?
Co masz na myśli? Możesz wrzucić jakiegoś screena albo coś? Sprawdzałeś wartość terenu odpowiednimi filtrami?
A gdzie jest o komunikacie z Niską Wartością Terenu który się wyświetla nawet jak jest wysoka wartość terenu???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
