Prey: Podtrzymywanie życia
Aktualizacja:
Na stronie znajdują się opisy dodatkowych zadań gry Prey, które możesz odblokować podczas eksploracji sekcji Podtrzymywania życia (Life Support), czyli jednego z wielu obszarów stacji Talos I. Zaliczenie tych misji jest w pełni opcjonalne, ale możesz dzięki nim wejść w posiadanie wartościowych przedmiotów.
Psychowoda (Psychic Water)

Okazja do odblokowania tej misji pojawia się po dotarciu do stacji uzdatniania wody i rozprawieniu się z Tyfonem technopatą (ma to miejsce w trakcie zaliczania głównego zadania Restart). Rozejrzyj się w pobliżu wejścia do stacji (północna część pomieszczenia) za notatką - jest ona tuż obok generatora, dzięki któremu możliwe jest przywrócenie dostaw prądu do stacji. Sprawdzenie notatki odblokuje opisywaną misję.


Twoje pierwsze zadanie to odnalezienie wtryskiwacza i będzie on przy zwłokach Tobiasa Frosta. W zlokalizowaniu zwłok możesz sobie pomóc odwiedzając lokalne biuro ochrony, odnajdując Frosta na liście pracowników i rozpoczynając namierzanie, ale jest to opcjonalny krok. Powróć na poziom 1 i zbadaj jego zachodnią część. Zainteresuj się wejściem do toalet, które jest zasłonięte kulkami kleju. Rozbij je i odszukaj w toaletach pokazane na obrazku 1 wejście do szybu wentylacyjnego. Załącz latarkę, gdyż nowy obszar jest słabo oświetlony. Zwłoki Tobiasa są w miejscu z obrazka 2. Zbadaj je, a pozyskasz wtryskiwacz cząstek psychoaktywnych (dodatkowo możesz odsłuchać nagrania z urządzenia TranScribe).

Powróć do stacji uzdatniania wody gdzie rozpocząłeś misję. Musisz przedostać się do wyżej położonego pomieszczenia w południowo-zachodnim narożniku stacji i rozpocznij od zlokalizowania schodów. Przejdź balkonikami do stacji monitorowania i pozbądź się przebywającego w niej elitarnego Fantoma lub przebiegnij obok potwora. Kontynuuj przemarsz balkonikami na zachód. Cel podróży to laboratorium jakości wody. Główne wejście do niego jest zabarykadowane. Mógłbyś się przecisnąć po transformacji w mały obiekt w oparciu o moc Mimikra Materii, ale o wiele łatwiej będzie ostrzelać okiennicę z powyższego obrazka i dolecieć do niej pomagając sobie plecakiem odrzutowym (system Artax).

W laboratorium może przebywać spaczony operator, tak więc bądź gotowy do jego szybkiego wyeliminowania (mógłbyś to też zrobić wcześniej atakując maszynę gdy ta zatrzyma się przy oknie). Umieść pozyskany wcześniej wtryskiwacz w dużym slocie centralnej maszyny. Zaliczysz dzięki temu misję. Od tego momentu korzystanie z fontann i innych miejsc pozyskiwania wody bezpośrednio z zapasów stacji oprócz odnawiania niewielkich ilości zdrowia będzie też (minimalnie) regenerowało pasek psi.
Zaginiona inżynier (Missing Engineer)

Misję tę możesz odblokować po dotarciu do pomieszczenia ochrony zlokalizowanego w zachodniej części sekcji Podtrzymywania życia, tuż obok przejścia do Holu Talosa I. Biuro ochrony jest zamknięte i możesz rozwiązać ten problem używając mocy Mimikra Materii żeby przemienić się w jakiś obiekt i przecisnąć przez mały otwór (opcjonalnie możesz tu też później powrócić po zdobyciu stosownej karty dostępu). Po znalezieniu się wewnątrz posterunku ohcrony użyj komputera i odczytaj wiadomość o zaginionej inżynier - Jean Faure. Odblokujesz w ten sposób misję.
ZANIM opuścisz biuro ochrony otwórz zakładkę z listą pracowników i odszukaj na niej Jean Faure. Bardzo wskazane jest rozpoczęcie procesu śledzenia jej, gdyż jej zwłoki są bardzo dobrze "ukryte" i nawet znając ich lokalizację nie będzie tak łatwo do nich dotrzeć.

Ciało Jean Faure odnajduje się w Elektrowni (Talos Power Plant). Musisz konkretnie dotrzeć na poziom -3 i wkroczyć do sali z reaktorem. Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią użyłeś lokalizatora w biurze ochrony to zwłoki Jean Faure będą zaznaczone w południowej części mapy poza obrysem jej pomieszczeń. Dotrzyj metalowymi balkonikami do pokazanego na obrazku szybu windy. Nie możesz go odblokować, ale za kratami zauważysz mały otwór, do którego docelowo trzeba się będzie przedostać.

Musisz dotrzeć teraz do innego wejścia do szybu windy, które znajduje się na niższym poziomie. Możesz tego dokonać korzystając ze schodów w północnej części hali reaktora lub wykonując ostrożny zeskok. Cel podróży to obszar z powyższego obrazka (uwaga na Mima, który może się tu ukrywać!). Wciśnij przycisk. Nie sprowadzisz w ten sposób windy w to miejsce, ale zagwarantujesz sobie dostęp do nieużywanego szybu windy.

Przed Tobą zdecydowanie najtrudniejsza część zadania, gdyż musisz odbyć wspinaczkę do wspomnianego wyżej otworu na wyższym poziomie szybu. Możesz tego dokonać polegając na działku LEPIK. Używaj go do przyklejania kulek do dwóch sąsiadujących ze sobą ścian szybu i przeskakuj między nimi powoli kierując się przy tym ku górze. Po drodze warto często zapisywać stan gry, bo łatwo można tu spaść. Pamiętaj też o pomaganiu sobie dopalaczem oraz o tym, że nawet jeśli nie wylądujesz idealnie na nowej kulce to w sytuacji znalezienia się tuż obok niej sterowana postać powinna automatycznie się jej złapać i się na nią wspiąć.


Kontynuuj wspinaczkę aż dotrzesz do pokazanego na obrazku 1 niewielkiego otworu. Nie śpiesz się z przeciśnięciem się przez niego, bo w korytarzu po jego drugiej stronie powinni przebywać Fantom oraz Mim. Postaraj się zaatakować ich od strony szybu i dopiero wtedy przejść przez otwór. Możesz już przejść kilkoma korytarzami, które zaprowadzą głównego bohatera do pokazanych na obrazku 2 zwłok Jean Faure. Zbadaj je żeby odnaleźć m.in. neuromoda oraz kartę dostępu do pomieszczenia kontroli filtracji powietrza.

Pomieszczenie kontroli filtracji powietrza znajduje się na poziomie 2 w sekcji Podtrzymywania życia. Powróć do tej lokacji i przejdź przez strefę dekontaminacji na poziomie 1. W drodze do tego pomieszczenia uważaj oczywiście na Fantomy (na pewno spotkasz jakoś Fantoma termicznego), spaczonych operatorów oraz na płomienie, których pozbywaj się z pomocą działka LEPIK. Po dotarciu na miejsce użyj karty dostępu na zamkniętych drzwiach i zbadaj nowe pomieszczenie odnajdujac m.in. kolejnego neuromoda (w ogólnodostępnym głównym pomieszczeniu na piętrze jest z kolei m.in. TranScribe Jean Faure).
- Prey - poradnik do gry
- Prey: Poradnik do gry
- Prey: Dodatkowe zadania
- Prey: Dział neuromodów
- Prey: Hol Talosa I
- Prey: Kim jest December (Who is December)?
- Prey: Laboratoria sprzętowe
- Prey: Dział psychotroniczny
- Prey: Spotkania z Tyfonem Koszmarem
- Prey: Arboretum
- Prey: Kwatery załogi
- Prey: Dayo Igwe; Michaiła Iljuszyn
- Prey: Podtrzymywanie życia
- Prey: Mostek Talosa I
- Prey: Hangar wahadłowców
- Prey: Dahl
- Prey: Szajka przemytników z Talosa
- Prey: Poszukiwanie skarbów
- Prey: Dodatkowe zadania
- Prey: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Najpoważniejszy problem związany z nabywaniem kolejnych mocy obcych polega na tym, że po przekroczeniu ich określonego limitu zaczniesz być traktowany jako wróg przez systemy obronne stacji.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/prey/&PART=64
ale jaki to limit? Mógł autor napisać, skad mam wiedziec ile tych mocy moge w siebie zainwestowac??/
Ogólnie to poradnik niestety słaby. W misji reaktor zupełnie nie wspomniano o tym że drzwi blokujące dostęp do technopaty są zablokowane. Można je otworzyć tylko posiadając siłę na trzecim poziomie, a myślę że wielu graczy nie odblokowuje tej zdolności na takim poziomie. Oczywiście do technopaty można się dostać po rurach wentylacyjnych - można na nie wskoczyć w korytarzu prowadzącym do "windy".
Mam kłopot z wykonaniem wyzwania przeciwległe bieguny.Przeszedłem grę 4 razy z tyfonicznymi i ludzkimi mocami w osobnych slotach kampanii i mi nie zaliczyło tego wyzwania o co chodzi czy ja coś źle robię.
ak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
Ten facet nazywa się dalton a klucz który ma jest do pokoju w dziale sprzętowym do pokoju z projektem blackbox. A mnie chodzi
o pomieszczenie I.T SECURITY które znajduje się w Holu Talosa i w tym pomieszczeniu I.T SECURITY są zamknięte dzwi do których jest potrzebna karta dostępu nie mogę jej nigdzie znaleźć.
proszę o pilna pomoc
jak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
jak się dostać do pokoju w dziale IT w holu talosa 1.
Bo są tam zamkniete dzwi ktore otwiera sie jakas karta a przeszedlem cala gre i jej nie znalazlem.
Karta jest na ciele pływającym w rejonie G.U.T.S. Dawson albo Dalton nie pamiętam dokładnie imienia.
Też mnie to zastanawiało, podobno można tam się dostać tylko przy przechodzeniu gry w krwawy sposób.
Wie ktoś czy osiągnięcie "przeciwległe bieguny" można ukończyć przechodząc najpierw ludzkimi umiejętnościami, a potem dopiero tyfonicznymi ??
co z tymi poradnikami nie ma wogole wersji pdf ani nie dokonczony poradnik do Sniper: Ghost Warrior 3 ?
Żeby sobie pobrać musisz mieć premium. Taki poradnik to mnóstwo roboty, więc trochę czasu zajmuje zrobienie go. Część poradnika możesz sobie za free czytać i nie marudź.
Cześć dondariano73. Poradnik do Prey PDF jest do pobrania. Zaznaczyłem Ci subtelnie na obrazku obok przycisk, który umożliwia jego pobranie :)
kolafon-> A dziękujemy! W końcu ktoś rozumie <3
Tylko jeden szczegół: PDF'y można również ściągnąć za jednorazową opłatę.
Redakcja aż tak bardzo nienawidzi polskiego języka, że zrzuty przedstawia z angielskiej wersji gry, jak równocześnie jest i polska ?.
Siedzialem przy tym z godzinę i nie dałem rady nie mogę zdobyć kodu. Jak ktoś wie co trzeba zrobić to niech napisze. Stworzyłem klucz morgans czy cos takiego. Jakieś plany jeszcze trzeba zrobić czy pobrać. Jeszcze raz w wolnym czasie sprawdzę i poczekam na odpowiedź a jak nic nie da rady to usuwam grę nie będę się zdenerwował bugami.
Już skończyłem grę. Dostajesz kod od osoby już nie wiem jak się nazywa na górze i otwierasz drzwi. Nie chciała mi dac. Wyczytałem zapis z przed wejścia do całego tego poziomu i poszło. Jak na złość nie miałem rozwiniętego hakowania (przy 4 chyba poziomie można było wejść od razu) i nie miałem neuromodow. Dopiero później zdobyłem schemat kopiowania neuromodow i zmaksowalem hakowanie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
