Kondycja, pasek zdrowia i pancerz w Prey | Walka
Aktualizacja:

Jedną z najważniejszych informacji związanych z przystępowaniem do walk jest to, że musisz zawsze dbać o kondycję sterowanej postaci. Mechanizm ten działa na podobnych zasadach np. do gier z serii Dark Souls. Pasek kondycji jest wyczerpywany za każdym razem gdy wykonasz jakąś czynność wymagającą wysiłku fizycznego - mowa tu przede wszystkim o wyprowadzaniu ataków bronią do walki wręcz oraz bieganiu. Musisz unikać sytuacji całkowitego wyczerpania tego paska, gdyż Twoja postać przez kilka sekund będzie wtedy bardzo osłabiona i wystawiona na ataki ze strony przeciwników. Staraj się w rezultacie wyprowadzać celne pojedyncze ataki bronią biała zamiast ślepo nią wymachiwać (licząc na to, że jedna z takich akcji zakończy się powodzeniem). Ze sprintu korzystaj natomiast w walkach tylko wtedy gdy musisz szybko się wycofać czy przemieścić w inne miejsce w celu uniknięcia otrzymania obrażeń.

Kondycja to nie jedyny parametr, o który musisz dbać. Równie ważne jest częste sprawdzanie stanów paska zdrowia oraz pancerza (kombinezonu). Punkty zdrowia najłatwiej możesz odnawiać dzięki używaniu odnajdywanych w świecie gry apteczek. Jeśli potrzebujesz odzyskać tylko kilka punktów i nie śpieszy ci się z tym (czyli nie jesteś aktualnie przez nikogo atakowany) to najlepiej jest przejrzeć inwentarz w poszukiwaniu napojów lub środków spożywczych. Zużycie tego typu obiektów niestety w większości przypadków jednorazowo odnawia tylko kilka punktów zdrowia.

W niektórych miejscach na mapie możesz odnajdywać operatorów, czyli latające drony. W grze pojawia się kilka ich rodzajów i każdy z nich ma inne zastosowanie. Najważniejsze odmiany operatorów to operator medyczny, który może leczyć głównego bohatera (odnawianie punktów zdrowia), operator inżynieryjny, który może naprawiać jego pancerz (odnawianie punktów kombinezonu) oraz operator naukowy, który może regenerować punkty psi (dopiero po tym jak odnajdziesz psychoskop i odblokujesz sobie dostęp do pierwszych mocy obcych). Do danego operatora możesz wielokrotnie powracać z "prośbą" o pomoc. Mogą oni niestety zostać łatwo zniszczeni przez wrogów, ale jeśli w okolicy jest zasobnik z operatorami to możesz wezwać kolejnego (gra pozwala na to tylko kilka razy).
Uwaga - Jeśli zależy ci na odzyskaniu zaledwie kilku punktów zdrowia to możesz rozejrzeć się za zbiornikiem na wodę, zlewem albo za fontanną. Każdorazowe wejście w interakcje z tego typu przedmiotami odnawia 1 punkt energii. Używanie ich jest nielimitowane, ale po skorzystaniu z nich musisz odczekać chwilę aż staną się ponownie dostepne.
Do odnawiania straconych punktów pancerza sprawdzają się także zestawy kombiłatek. Każdy taki zestaw przywraca domyślnie 25 punktów. Odnajduje się je w miarę często w trakcie badania świata gry, ale staraj się używać ich tylko wtedy gdy mogą zostać w pełni wykorzystane (czyli gdy kombinezon osłabiony został o większą liczbę punktów).

O zdrowie i kondycję możesz lepiej dbać dzięki odblokowywaniu odpowiednich umiejętności i zainteresowanie się nimi jest bardzo wskazane szczególnie jeśli zdecydowałeś się na grę na jednym z wyższych poziomów trudności. W przypadku umiejętności ludzkich rozważ odblokowanie następujących pozycji:
- Medycyna I oraz Medycyna II - Możesz zwiększyć skuteczność apteczek w sumie aż o 300 procent.
- Wzmocnienie metaboliczne - Wydłużenie czasu trwania premii za pełny brzuch (statusy opisane zostały w dalszej części tekstu).
- Warunkowanie - Stałe premie do zdrowia (+15 punktów) i kondycji (+5 punktów).
- Wytrzymałość I-III - Możesz na stałe wydłużyć pasek zdrowia aż do 300 punktów.
- Kondycja I oraz Kondycja II - Możesz na stałe wydłużyć pasek kondycji do 150 punktów.
0
Komentarze czytelników
dondariano73 Junior
co z tymi poradnikami nie ma wogole wersji pdf ani nie dokonczony poradnik do Sniper: Ghost Warrior 3 ?
dondariano73 Junior
Premium to ja mam moze nie w tej chwili ale do Sniper: Ghost Warrior 3 dalej nie ma i co wy na to
RadkoZ Chorąży
Wie ktoś czy osiągnięcie "przeciwległe bieguny" można ukończyć przechodząc najpierw ludzkimi umiejętnościami, a potem dopiero tyfonicznymi ??
stalin1 Legionista
jak się dostać do pokoju w dziale IT w holu talosa 1.
Bo są tam zamkniete dzwi ktore otwiera sie jakas karta a przeszedlem cala gre i jej nie znalazlem.
stalin1 Legionista
jak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
stalin1 Legionista
Ten facet nazywa się dalton a klucz który ma jest do pokoju w dziale sprzętowym do pokoju z projektem blackbox. A mnie chodzi
o pomieszczenie I.T SECURITY które znajduje się w Holu Talosa i w tym pomieszczeniu I.T SECURITY są zamknięte dzwi do których jest potrzebna karta dostępu nie mogę jej nigdzie znaleźć.
proszę o pilna pomoc
stalin1 Legionista
ak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
stalin1 Legionista
Mam kłopot z wykonaniem wyzwania przeciwległe bieguny.Przeszedłem grę 4 razy z tyfonicznymi i ludzkimi mocami w osobnych slotach kampanii i mi nie zaliczyło tego wyzwania o co chodzi czy ja coś źle robię.
jongover Chorąży
Ogólnie to poradnik niestety słaby. W misji reaktor zupełnie nie wspomniano o tym że drzwi blokujące dostęp do technopaty są zablokowane. Można je otworzyć tylko posiadając siłę na trzecim poziomie, a myślę że wielu graczy nie odblokowuje tej zdolności na takim poziomie. Oczywiście do technopaty można się dostać po rurach wentylacyjnych - można na nie wskoczyć w korytarzu prowadzącym do "windy".
Janczes Legend
Najpoważniejszy problem związany z nabywaniem kolejnych mocy obcych polega na tym, że po przekroczeniu ich określonego limitu zaczniesz być traktowany jako wróg przez systemy obronne stacji.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/prey/&PART=64
ale jaki to limit? Mógł autor napisać, skad mam wiedziec ile tych mocy moge w siebie zainwestowac??/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
