Czy przeciwnicy w Prey odradzają się? | Walka
Aktualizacja:

Tak, przeciwnicy w grze Prey respawnują się i po powrocie do tej samej lokacji możesz spotkać nowych wrogów nawet jeśli w trakcie wcześniejszej wizyty dokładnie oczyściłeś całą okolicę. Oto kilka najważniejszych informacji związanych z tą cechą gry:
- Odradzanie się przeciwników nie funkcjonuje na takiej zasadzie, iż na miejsce pokonanych potworów czy maszyn pojawiają się dokładnie tacy sami wrogowie. Gra skaluje niejako poziom wyzwania nowych spotkań z przeciwnikami do aktualnych postępów w głównej fabule gry. Przykładowo po powrocie do Holu Talosa I w środkowej części kampanii zamiast słabych Mimów i Fantomów możesz wpaść na Większe mimy, Fantomy eteryczne, a nawet na tyfona nazywanego Koszmarem.
- Wrogowie mają największe szanse na respawnowanie się gdy do danej lokacji powracasz po wykonaniu jakichś głównych lub pobocznych zadań w innym obszarze stacji.
- Do odrodzenia się przeciwników może również dojść gdy w danym miejscu nie było Cię po prostu przez dłuższy czas. Respawn nastąpi wtedy nawet jeśli nie dokonane zostały żadne postępy w głównym wątku gry czy w jej pobocznych zadaniach.
Jak radzić sobie z problemem odradzania się przeciwników? Oto kilka porad:
- Jeśli grasz na niskim lub normalnym poziomie trudności to odradzanie się przeciwników nie jest jeszcze tak uciążliwe, zwłaszcza że wielu z nich pozostawia po sobie cenne przedmioty czy złom nadający się do umieszczenia w recyklerze. Z racji na mniejszy poziom trudności walk nie musisz unikać konfrontacji z nimi, tylko możesz na bieżąco ponownie zabezpieczać odwiedzane lokacje.
- Jeśli grasz na wysokim poziomie trudności lub na poziomie Koszmar to temat odradzania się wrogów jest bardzo kłopotliwy. Każda nowa bitwa stwarza ryzyko doprowadzenia do śmierci postaci oraz, co jest równie istotne, do wyczerpania większości posiadanych zapasów amunicji, strzykawek psi czy medykamentów. W tym przypadku przystępowanie do walk z nowymi oponentami nie jest już wskazane i powinieneś przede wszystkim dążyć do unikania konfrontacji z nimi.
- Unikanie "odrodzonych" przeciwników powinno być dla Ciebie o tyle łatwiejsze, że powracając do danego obszaru doskonale znasz już jego rozkład pomieszczeń. Tam gdzie jest to możliwe wybieraj drogę okrężną lub decyduj się na sprint (może się on nie sprawdzić w przypadku zwinniejszych tyfonów). Pamiętaj też, że gra pozwala na zapisywanie postępów oraz na korzystanie z przejść do innych obszarów stacji nawet wtedy gdy jesteś aktualnie przez kogoś atakowany lub poszukiwany.
- Próbuj ograniczać liczbę podróży pomiedzy lokacjami do minimum (tymi, które są przedzielone przez grę ekranami ładowania). Przykładowo otrzymane poboczne zadanie związane z powrotem do zbadanej wcześniej miejscówki odłóż sobie na później i zajmij się nim gdy będziesz ponownie przemierzał tę lokację przy okazji wykonywania także innych misji (wyjątkiem są zadanie o charakterze czasowym, które można zawalić).
- Postaraj się już na wczesnym stadium gry wejść w posiadanie projektów pozwalających na produkowanie amunicji, apteczek i innych przedmiotów przydatnych w walkach. Dysponowanie tymi projektami zmniejszy ryzyko, iż jakaś potyczka całkowicie wyczerpie Twoje zapasy i będziesz zmuszony do zaprzestania korzystania np. z danego typu broni do czasu odnalezienia amunicji.
Uwaga - Jeżeli masz w planach wydawanie dużej ilości neuromodów na zakup mocy obcych to pojawianie się nowych typów przeciwników możesz wykorzystywać do przeprowadzenia brakujących skanowań. Jest to szczególnie pomocne jeśli przegapiłeś dobre momenty do wykonania łatwych skanowań w trakcie pierwszych spotkań z nieznanymi jeszcze odmianami tyfonów.
0
Komentarze czytelników
dondariano73 Junior

co z tymi poradnikami nie ma wogole wersji pdf ani nie dokonczony poradnik do Sniper: Ghost Warrior 3 ?
dondariano73 Junior

Premium to ja mam moze nie w tej chwili ale do Sniper: Ghost Warrior 3 dalej nie ma i co wy na to
RadkoZ Chorąży
Wie ktoś czy osiągnięcie "przeciwległe bieguny" można ukończyć przechodząc najpierw ludzkimi umiejętnościami, a potem dopiero tyfonicznymi ??
stalin1 Legionista
jak się dostać do pokoju w dziale IT w holu talosa 1.
Bo są tam zamkniete dzwi ktore otwiera sie jakas karta a przeszedlem cala gre i jej nie znalazlem.
stalin1 Legionista
jak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
stalin1 Legionista
Ten facet nazywa się dalton a klucz który ma jest do pokoju w dziale sprzętowym do pokoju z projektem blackbox. A mnie chodzi
o pomieszczenie I.T SECURITY które znajduje się w Holu Talosa i w tym pomieszczeniu I.T SECURITY są zamknięte dzwi do których jest potrzebna karta dostępu nie mogę jej nigdzie znaleźć.
proszę o pilna pomoc
stalin1 Legionista
ak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
stalin1 Legionista
Mam kłopot z wykonaniem wyzwania przeciwległe bieguny.Przeszedłem grę 4 razy z tyfonicznymi i ludzkimi mocami w osobnych slotach kampanii i mi nie zaliczyło tego wyzwania o co chodzi czy ja coś źle robię.
jongover Chorąży
Ogólnie to poradnik niestety słaby. W misji reaktor zupełnie nie wspomniano o tym że drzwi blokujące dostęp do technopaty są zablokowane. Można je otworzyć tylko posiadając siłę na trzecim poziomie, a myślę że wielu graczy nie odblokowuje tej zdolności na takim poziomie. Oczywiście do technopaty można się dostać po rurach wentylacyjnych - można na nie wskoczyć w korytarzu prowadzącym do "windy".
Janczes Legend

Najpoważniejszy problem związany z nabywaniem kolejnych mocy obcych polega na tym, że po przekroczeniu ich określonego limitu zaczniesz być traktowany jako wróg przez systemy obronne stacji.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/prey/&PART=64
ale jaki to limit? Mógł autor napisać, skad mam wiedziec ile tych mocy moge w siebie zainwestowac??/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
